Umeå

Ska vi åka tåg Bangkok - Huay Yang?
lördag 22 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Funderar på att åka tåg Bangkok-Huay Yang.Har varit i kontakt med Noo ( som vi hyr salengen ) av,Hennes make kan hämta oss vid järnvägsstationen.Kan stanna till vid Pop Shop och handla lite. Pop shop ligger nära stationen.Dock kan man inte boka biljetter online förrän tidigast 1 månad

Hemresedag, fast först på kvällen.
fredag 21 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår.Såg att det fanns våfflor men det kändes "too much".Klara med frukost och packning strax efter 10.00.Bestämmer oss för en tur till Västar Frölunda och gallerian Frölunda Torg.Vill se om prickiga klänningen finns kvar hos Lindex.Tar spårvagnen dit, från

Lördag, bl.a. shopping, sol och lite blåst
torsdag 20 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Äter frukost vid 09.30, den är ok.Ganska mycket folk.Jeff går ut ett tag före mig.Tror jag beger mig iväg vid 11-tiden.Soligt väder men ganska blåsigt.Kanske lite "underklädd" , barbent och sandaletter.Börjar i Nordstan och sedan en del andra butiker.Lyssnar på en norsk blåsorkester vid

Foton fredagen.
onsdag 19 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Här kommer resterande foton från fredagen.

Ankomstdagen/fredag.
tisdag 18 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Oj väckarklockan ringer redan 03.15, fast jag var vaken innan!Ville inte stressa, klara i god tid innan taxin kom strax före 05.15.Avgång med SAS 06.30. Taxade ut lite före.Väntan på Arlanda i 2 timmar, blir lite "segt".Faktiskt nickade jag till några gånger där vi satt vid gaten!Såg

Västra Frölunda.
söndag 16 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Åter i Umeå efter en trevlig helg på bästkusten.Idag besökte vi Västra Frölunda på f.m.Mer om det och övriga vistelsen kommer.....På bilden, spårvagn till Västra Frölunda.

Saleng bokad.
torsdag 13 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

För ett tag sedan var jag i kontakt med Noo och bokade saleng/tre-hjuling.Bäst göra det i tid för under högsäsongen är de "hårdvaluta."Bilden där jag sitter i salengen är från vårt allra första besök i Huay Yang, augusti 2012.Då hade vi tänkt cykla men gav snabbt upp den tanken när

Tidig avgång.
onsdag 12 september 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Snart dags för weekend i Göteborg.Tidig avgång på fredag med  SAS 06.30, byte på Arlanda.Återresan till Umeå går direkt.Hittade inga direktflyg till Göteborg.Bor som vanligt på Hotel Odin.Bilderna är från juni 2016 och julen 2017.

Economy Extra , Finnair. Hotell Bangkok.
söndag 19 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Var nöjda med vårt tillval Economy extra på senaste Thailands/Hong Kong-resan.Har köpt till detta även på vår kommande tripp.Bäst att inte vänta för länge med det, en del platser redan bokade.Hotell Bangkok bokat inför återesan till Sverige.Tänker oss återigen till stora marknaden

Söndag, Farsta och mot Umeå.
torsdag 9 augusti 2018 - Umeå, Västerbottens län, Sverige

Frukost som igår vid 09.30.Vi sitter ute på innergården.Stannar på rummet till strax före 12.00.Riktigt nöjd med Mornington, återkommer gärna.Tunnelbana till Farsta.Varmt är det.Tur jag har vattenflaska.Byte på Gullmarsplan.Något bättre luft i tunnelbanevagnen.Varm promenad till Jeffs