Västernorrlands län

Resan börjar

Då sitter vi på Midlands å väntar på flyget.Lite nervösa är vi allt. 😀Blir en lång dag med ett byte i Sthlm å ett i NY.Men gisses vad vi längtat efter denna resa.

Karin Göransson
nirak8 i Road trip USA
Senast aktiv - från Sundsvall
Nu börjar resan
tisdag 7 november 2017 - Juniskär, Västernorrlands län, Sverige

Packat och klart! Två handbagage och en resväska. Snälla grannen Maria skjutsade oss mitt i natten till Y-buss hållplats i Kvissleby för färden mot Arlanda. På Arlanda åt vi frukost och sen bar det av till Aten. Lunch i Aten och så vidare till Chania, Kreta. På flygplatsen i Chania

Karin-Janne  Lindberg-Wedin
kaja17 i En må-bra-resa till Kreta!
Senast aktiv - från Rethimno, Kreta, Grekland
Cykelresan utförd!
söndag 6 augusti 2017 - Njurunda, Västernorrlands län, Sverige

Jag o Peter startade vid 10-tiden från Gnarp till Njurunda. 5 mil ösregn och kall vind hela vägen. Vi tog kustvägen upp till Njurunda. Vägarna var okej med både grus, lera och asfalt. Vid ett parti högt upp i skogen så var det varningsskyltar på att björn fanns i området. Wooom! Där

Tagga imorgon, för då åker vi!
måndag 10 juli 2017 - Ås, Västernorrlands län, Sverige

Ikväll har vi packat bilen full för tidig avfärd imorgon mot Bodö.Känslan för resan är just nu blandad. Vi har taggat så länge inför denna dag men nu börjar faktiskt oron över alla de praktiska sakerna att spöka. Har vi allt med oss eller har vi glömt något?!Allt det som vi inte kan

Maja Gustavsson
majagustafsson i Lofoten 2017
Senast aktiv - från Ås, Västernorrlands län, Sverige
Snart bär det av
tisdag 20 december 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Då är vi snart på väg på en drömresa till andra sidan jordklotet.och kommer att uppdatera så mycket vi kan.God jul och Gott nytt år på er alla.

Semesteruppdatering och glada besked
torsdag 4 augusti 2016 - Kramfors, Västernorrlands län, Sverige

Jag är redan på semester hemma i Sverige, men tänkte uppdatera er lite om vad som hände de sista veckorna i Guatemala innan jag åkte hem. Jag har ju ingen aning om hur många som faktiskt läser vad jag skriver, men om inte annat är det roligt för mig själv att ha lite dokumenterat om vad

Therese Nordeman
TessanN i Medföljare i Guatemala
Senast aktiv - från Guatemala City, Guatemala
Hemresa
måndag 1 augusti 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Styr resan hem med övernattning i Härnösand. Underbar utsikt från vår plats. Imorgon hemma packa om husbilen för resa till Rättvik Dalhalla och Jill Johnsson

I morgon bär det av
torsdag 7 april 2016 - Kramfors N, Västernorrlands län, Sverige

I morgon bär det av. Vi åker med Qatar Airways från Arlanda kl. 22.40, mellanlandar i Doha för att sedan ta oss vidare till Phuket. Där väntar en taxi som tar oss till Khao Lak och hotellet Khaolak Oriental Resort. Där ska vi tillbringa 11 nätter innan vi tar oss tillbaka till Phuket för

Claes Frånlund
ClaesMia i Thailand 2016
Senast aktiv - från Kramfors N, Västernorrlands län, Sverige
Nu är vi på väg.
söndag 14 februari 2016 - Sundsvall S, Västernorrlands län, Sverige

Resan ner till Stockholm gick bra och ops, så var det dags att kliva på nästa plan ner till Frankfurt. Bra flyg väder än så länge. Väl framme i Tyskland hade vi nu en timme på oss innan nästa flyg och blodet har nu börjat bli som gelé i benen så vi tog en promenad innan men min hjärna

Kerstin  Hjortsberg
KerstinHjortsberg i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Christchurch, Canterbury, Nya Zeeland
Road trip USA

Road trip USA

14 maj 2018 - 29 maj 2018

En road trip på 16 dagar

En må-bra-resa till Kreta!

En må-bra-resa till Kreta!

7 november 2017 - 31 december 2018

Okänt slutdatum! Vi reser från Juniskär. till Rethymnon Kreta.

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

Min cykelresa till Sundsvall från Dalarna

30 juli 2017 - 6 augusti 2017

Min resa börjar i Dalarna/Sunnansjö. Tanken med resan är att njuta av natur, cykling och god mat. Jag kör inte för att tävla, utan bara av att njuta av min semester. Det är första gången jag gör en sådan här resa helt ensam. Många tragiska tankar och minnen dyker upp när jag tänker på att jag skall cykla till Sundsvall. Dessa får jag bearbeta längst resan dit. Men också underbara minnen. Min bror som bor i Sundsvall kommer att möta upp mig i Järvsö och vi kommer tillsammans att cykla in i mål. BTW!! MIn stora idol är Tom Hanks.

Lofoten 2017

Lofoten 2017

10 juli 2017 - 24 juli 2017

Bilresan startar i Övik med destination Lofoten. På resan är det jag och min syster Sarah som kommer att upptäcka detta fina landskap genom att bla vandra och paddla.

Australien Jul och Nyår

4 maj 2016 - 7 maj 2016

Thailand 2016

Thailand 2016

8 april 2016 - 23 april 2016

Thailand - Khao Lak & Phuket Resenärer denna gång: Claes, Mia, Irené & Tobbe.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

14 februari 2016 - 14 mars 2016

Medföljare i Guatemala

Medföljare i Guatemala

1 mars 2016 - 1 mars 2017

Då blev det tillbaka till spansktalande Centralamerika, och den typ av arbete som jag bestämde mig för att jag ville ha för ungefär femton år sedan, och sedan dess gjort allt jag funnit roligt då jag varit övertygad om att det skulle ta mig dit. Anställd av Kristna Fredsrörelsen som fredsobservatör kommer jag att bo och arbeta i Guatemala under tolv månader. Än en gång, bring it on...

Maria Tawhid
ilmaria