Härnösand

Smitningens havsbad
lördag 8 augusti 2020 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Vi lämnade hotellet kring 10 efter en välbehövlig sovmorgon efter gårdagens nattsuddande.Vi åkte ner förbi små fina byar,för att sedan landa på smitningens havsbad i Härnösand vi spenderade hela dagen i solen. Vid 17 tiden packade vi ihop och började rulla hemåt.  Ett kort stopp för

Ellenore Ålin
Elle74 i Roadtrip 2020
Senast aktiv - från Enköping N, Uppsala län, Sverige
Havsbad och fricamping
måndag 13 juli 2020 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Dagen inleddes med frukost och sedan började vi att förbereda oss för avfärd upp mot Härnösand.Det rullade på riktigt bra och tömning av alla vätskebehållare gick fint och nytt dricksvatten blev också påfyllt eftersom vi tänkt oss att fricampa vid ett havsbad vid Härnösand.Tanken var

Snart bär det av
tisdag 20 december 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Då är vi snart på väg på en drömresa till andra sidan jordklotet.och kommer att uppdatera så mycket vi kan.God jul och Gott nytt år på er alla.

Hemresa
måndag 1 augusti 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Styr resan hem med övernattning i Härnösand. Underbar utsikt från vår plats. Imorgon hemma packa om husbilen för resa till Rättvik Dalhalla och Jill Johnsson

Gunilla Gustafsson
GunLei i Rädda sommaren
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Kära återseenden och nya smakupplevelser
måndag 17 augusti 2015 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Kanske inte att vår färd skulle anses vara den mest raka för att nå Smygehuk, men så finns det ju så mycket att se på både längden och bredden i detta avlånga land! Efter några härliga dagar hos Anna och mor Eva i Östersund styrde vi så cyklarna österut med Örnsköldsvik i siktet.

Emma Carlsson
emmacarlsson i Sverige på langs
Så var då vår resa över
fredag 9 januari 2015 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Vi är nu snart hemma från vår resa och det är dags att sammanfatta våra upplevelser och intryck. Har resan levt upp till de förhoppningar vi hade innan vi åkte och har våra förutfattade meningar om landet Down under förändrats eller förstärkts. Jag trodde att i Australien så kryllar

Äntligen avresa
söndag 2 mars 2014 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Väckarklockan ringer kl 05.15. Efter en snabb dusch och ihoppackning av det sista påbörjar vi resans första etapp. Bilresan ner till Stockholm går bra, när vi kommer fram har dom precis öppnat incheckningen så vi checkar in vårat bagage och går och äter lunch. När vi kommer fram till

Anna Norberg
annanorberg i Thailand 2014
Senast aktiv - från Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand
En dag kvar
fredag 13 december 2013 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Nu är det mindre än en dag kvar tills vi är på resande fot och Allt är packat och trots att vi försöker ha lite med oss så blir det två väskor. Trots att vi ständigt frågar oss vad behöver man packa egentligen då man skall åka till 28 grader? Ett problem är ju krasst själva resan

Erik Borglund
ekkemannen i Bali
Senast aktiv - från San Juan, Puerto Rico
fredag 13 september 2013 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Bokat, betalt och klart. 7:e gången gillt :) nu är det dags igen....Koh lanta, koh mook och Bangkok blir det den här gången. Nedräkningen har börjat, idag är det 170 dagar kvar. Välkommen att följa med vårt nästa äventyr :) Kramar till er alla från oss alla

Anna Norberg

Senast aktiv - från Nai Mueang, Phetchabun, Thailand
Roadtrip 2020

Roadtrip 2020

1 augusti 2020 - 9 augusti 2020

En roadtrip med hemlig destination. Varje morgon är det frukostmöte med avslöjande av ny stad och aktivitet.

Med Husbil mot Boden och tillbaka

Med Husbil mot Boden och tillbaka

10 juli 2020 - 31 juli 2020

Att åka söder det kan vi men hur mkt kan vi om norr? Rastlöshet och jakten efter äventyr är oss, att stanna hemma hela semestern är inte för oss. Ett äventyr på hjul genom Sverige från Skövde mot Boden och tillbaka ska vi nu åka på.

Australien Jul och Nyår

4 maj 2016 - 7 maj 2016

Sverige på langs

Sverige på langs

1 juli 2015 - 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Australien, Nya Zeeland och lite annat

Australien, Nya Zeeland och lite annat

12 december 2014 - 9 januari 2015

På resande fot på andra sidan jorden

Bali

Bali

14 december 2013 - 11 januari 2014

Asienresa 3 med familjen Borglund. Denna gång mot Indonesien och Bali. Obligatoriskt stopp i Singapore på vägen dit och hem.

2 mars 2014 - 21 mars 2014

Cha am åter

Cha am åter

8 mars 2013 - 2 april 2013

Återvänder till vårt älskade Thailand imorgon. Skall bli verkligen roligt att återse våra thailändska vänner. Vi skall njuta av ledighet, sol, bad och god mat efter en stressig period. Tänk bara att få glömma denna vinter med snö kyla och allt elände som det medför. På återkommer från Thailand.

Anna på äventyr

Anna på äventyr