Härnösand

Snart bär det av
tisdag 20 december 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Då är vi snart på väg på en drömresa till andra sidan jordklotet.och kommer att uppdatera så mycket vi kan.God jul och Gott nytt år på er alla.

Hemresa
måndag 1 augusti 2016 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Styr resan hem med övernattning i Härnösand. Underbar utsikt från vår plats. Imorgon hemma packa om husbilen för resa till Rättvik Dalhalla och Jill Johnsson

Gunilla Gustafsson
GunLei i Rädda sommaren
Senast aktiv - från Uppsala, Uppsala län, Sverige
Kära återseenden och nya smakupplevelser
måndag 17 augusti 2015 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Kanske inte att vår färd skulle anses vara den mest raka för att nå Smygehuk, men så finns det ju så mycket att se på både längden och bredden i detta avlånga land! Efter några härliga dagar hos Anna och mor Eva i Östersund styrde vi så cyklarna österut med Örnsköldsvik i siktet.

Emma Carlsson
emmacarlsson i Sverige på langs
Så var då vår resa över
fredag 9 januari 2015 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Vi är nu snart hemma från vår resa och det är dags att sammanfatta våra upplevelser och intryck. Har resan levt upp till de förhoppningar vi hade innan vi åkte och har våra förutfattade meningar om landet Down under förändrats eller förstärkts. Jag trodde att i Australien så kryllar

Äntligen avresa
söndag 2 mars 2014 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Väckarklockan ringer kl 05.15. Efter en snabb dusch och ihoppackning av det sista påbörjar vi resans första etapp. Bilresan ner till Stockholm går bra, när vi kommer fram har dom precis öppnat incheckningen så vi checkar in vårat bagage och går och äter lunch. När vi kommer fram till

Anna Norberg
annanorberg i Thailand 2014
Senast aktiv - från Ko Lanta Noi, Krabi, Thailand
En dag kvar
fredag 13 december 2013 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Nu är det mindre än en dag kvar tills vi är på resande fot och Allt är packat och trots att vi försöker ha lite med oss så blir det två väskor. Trots att vi ständigt frågar oss vad behöver man packa egentligen då man skall åka till 28 grader? Ett problem är ju krasst själva resan

Erik Borglund
ekkemannen i Bali
Senast aktiv - från San Juan, Puerto Rico
fredag 13 september 2013 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Bokat, betalt och klart. 7:e gången gillt :) nu är det dags igen....Koh lanta, koh mook och Bangkok blir det den här gången. Nedräkningen har börjat, idag är det 170 dagar kvar. Välkommen att följa med vårt nästa äventyr :) Kramar till er alla från oss alla

Anna Norberg

Vegom i Cha am åter
Senast aktiv - från Nai Mueang, Phetchabun, Thailand
Hemma igen
fredag 11 januari 2013 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Tänk, då var jag tillbaka i Sverige och min resa är slut. Det är som min syster Lotta precis sa, tänk vad fort tiden gått sen den dag jag stod där på perrongen och skulle ge mig iväg. Nu sitter jag återigen hemma i min härliga lägenhet och väntar på en kopp nykokt grönt mangote från

Har kommit till Phiphi islands
tisdag 16 oktober 2012 - Härnösand, Västernorrlands län, Sverige

Har inte svenskt tangentbord so det saknas a a o . Vi landade i Bangkok i lordags so skulle vi vaxla pengarna men da sa dom pa banken att vara tusenlappar utan mettalstripe inte var akta dom ville inte vaxla vara pengar. so vad skulle Bo och jag gora bara 2 timmar till flyget gar till Krabi vi

Robert Berglund

4 maj 2016 - 7 maj 2016

Sverige på langs

Sverige på langs

1 juli 2015 - 1 september 2015

Treriksröset till Smygehuk. Cirka 3000 km. På cykel. Mitt sällskap är den glada och lika härligt spontana äventyrerskan Mie. En dansk pige och en svensk tjej möttes för en tid sedan i Norge, och tar sig nu an äventyret att upptäcka Sverige på två hjul. Låt galenskaperna börja!

Australien, Nya Zeeland och lite annat

Australien, Nya Zeeland och lite annat

12 december 2014 - 9 januari 2015

På resande fot på andra sidan jorden

Bali

Bali

14 december 2013 - 11 januari 2014

Asienresa 3 med familjen Borglund. Denna gång mot Indonesien och Bali. Obligatoriskt stopp i Singapore på vägen dit och hem.

2 mars 2014 - 21 mars 2014

Cha am åter

Cha am åter

8 mars 2013 - 2 april 2013

Återvänder till vårt älskade Thailand imorgon. Skall bli verkligen roligt att återse våra thailändska vänner. Vi skall njuta av ledighet, sol, bad och god mat efter en stressig period. Tänk bara att få glömma denna vinter med snö kyla och allt elände som det medför. På återkommer från Thailand.

Anna på äventyr

Min 3:e resa till Thailand

USA 2012

USA 2012

17 september 2012 - 14 november 2012

Den 17 september flyger jag och min vän till USA där vi skall resa runt i två månander, vilket ska bli sjkut kul! Vi skall försöka hinna se och ta till oss så mycket vi bara kan! vi flyger till New York där spenderar vi tio dagar sedan vidare mot Washington D.C , Railegh där vi flyger ner till Miami och är en vecka. Sedan tar vi sista månaden som den kommer. San Fransico och L.A är två städer vi vill besöka! Den 14 November flyger vi mot Stockholm och arlanda igen.

Marcus Petersson
kisch