Västmanlands län

Nora
måndag 4 juli 2016 - Västmanlands län, Sverige

En liten tripp på ngr dagar i vårt vackra land. Första stoppet blev vackra småstaden Nora. Där gick vi runt ochnjöt i det vackra vädret. Dit kan vi tänka oss att återvända. Vi hade tur och kunde deltaga i en guidad vandring som till största delen rörde Maria Lang. Var dessutom hennes

Ann Beutler
fireandrain i Norge mars 2018
Senast aktiv - från Skövde, Västra Götalands län, Sverige
Bästa idén!!
onsdag 7 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Bästa idén ju! Jag kom att tänka på ett av de andra bibelorden vi lärt oss i BARNKYRKAN, nämligen Peppar 1 1 9.... eller... var det basilika?? Nä, nu vet jag! Det var salt!!! Psaltaren 1 1 9 (och så skulle man göra det där krångliga med fingrarna, som inte jag klarar, för jag har inte

Presenten från BARNKYRKAN
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Sa jag att jag fick världens bästa present ifrån BARNKYRKAN i söndags????!!! Alltså, ni bara måste få se! Tomater och choklad! Jag måste bara få säga: TACK BARNKYRKAN!!!!!!!!På tal om presenter... Den allra bästa presenten nånsin, måste ju ändå va den Gud vill ge oss! Kommer ni

BARNKYRKAN på hemmaplan igen!
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Åh, va skönt det var att få komma hem igen! Hem till min egen kyrka! Och så härligt att få träffa barnen igen! De verkade ha längtat efter mig! Och det bästa av allt: Jag fick en fin present: TOMAT OCH CHOKLAAAAAD!!!!!! YES!!!! Mums!!! Och så ville de skicka ut mig igen!!! På en ny

Borlängeturen
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Hej!  Här sitter jag och tänker tillbaka på min resa. Lite otur hade jag ju. Fastnade på posten, kom tillbaka till Köping, skickades åter till Borlänge. Andra gången kom jag fram och fick besöka Pingstkyrkan där! Och sen krånglade det igen på vägen hem, så medan ni satt och hade det

Packar
tisdag 26 september 2017 - Kungsör, Västmanlands län, Sverige

I morgon bär det av.

Lars Erik
lekan i Asien i höst
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Resan har börjat
tisdag 19 september 2017 - Posten Företagscenter, Västmanlands län, Sverige

Nu börjar det på riktigt! Lite nervöst är det allt. Liset har lämnat mig i postens händer! Och här ligger jag och väntar på vidare transport och jag kan inte låta bli att tänka att hur I ALL VÄRLDEN ska jag lyckas komma hem igen till julfesten helt på egen hand???! Det är ju

Söndagens hjältar
måndag 18 september 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Jo, som jag skrev sist, mötte jag ett par riktiga hjältar i söndags: Elia och Lisbeth!Elia därför att han var modig nog att lyda GUD fastän det verkade skitläskigt!!! Ärligt talat vet jag inte om jag, som är så modig, hade vågat gå tillbaka till arga kung Ahab! Ni skulle sett så arg

Filar på mitt brev...
måndag 18 september 2017 - Torggatan 7, Västmanlands län, Sverige

Här sitter jag och försöker smälta gårdagens i tryck och försöker samtidigt författa det brev jag ska ha med mig på min resa. Jag har kommit så här långt:"HEJ!Jag heter TorBjörn och jag är på ett hemligt uppdrag!!! Eller tja, hemligt och hemligt, men jag har fått ett mycket viktigt,

Dags att packa
måndag 18 september 2017 - Torggatan 7, Västmanlands län, Sverige

Dags att packa! Jag tror jag har fått med det viktigaste.../Landets modigaste - TorBjörn!!!

Norge mars 2018

Norge mars 2018

20 mars 2018 - 25 mars 2018

För att äntligen komma hem til San och Notodden...samt att hänga i Oslo en tid

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Kapstaden

Andra trippen med husbilen sommaren 2017

Jakob och Jessi i Venedig

Jakob och Jessi i Venedig

16 augusti 2017 - 20 augusti 2017

Vi är Jakob och Jessica, låtsassyskon, som är 16 år, vi ska packa våra väskor och resa till Venedig för oss själva.

Dit hjulen rullar 2017

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Thailand

Thailand