Västmanlands län

Avresa! ----- Departure!

13:51, avresa med tåg till Stockholm, och därifrån vidare till Köpenhamn. Nu är jag på väg!_______________________För svensktalande tågnördar finns en mer utförlig reseberättelse i Postvagnen:http://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=1091683The link above is in Swedish only, but with

Nytt snökaos och massor av skottning
torsdag 5 januari 2017 - Hallstahammar, Västmanlands län, Sverige

Det är vackert med snö, men just när det vräker ner och man inser vilket jobb den ställer till med, är det inte direkt roligt. Men man kan ju lösa det med att befinna sig på en snöfri, varmare plats på jorden, så snart bär det av västerut !!

Kul bilar på Holbox
tisdag 27 december 2016 - Hallstahammar, Västmanlands län, Sverige

Har kollat in att det endast får köras med dessa s.k. golfbilar på denna ö. Hääärligt. Inga avgaser eller mullrande. Verkar vara ett riktigt paradis.....vi får väl se. När vi kommer kanske det ändrar sig !!!

PVfantasten i Mexico 2017
Kallt och storm på väg in över Sverige
måndag 26 december 2016 - Hallstahammar, Västmanlands län, Sverige

Väntar in bättre väder för en skogspromenad i oländig terräng. Just nu kan man få träd och grenar över sig om man går ut........

☀️
söndag 11 december 2016 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Japp vi är redo 👍☀️

Snart så 😆
onsdag 7 december 2016 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Nu är det bara 5 dagar kvar tills vi lämnar vardagen och checkar in på semestern ett tag 👌

Nu är det nära:)
söndag 27 november 2016 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Nu är det nära =) Om 15 dagar är det boarding på Thaiair som tar oss till Bangkok,vi tar oss vidare mot Hua Hin och Cha am för 3 veckors semester=)

Snaaaart...
onsdag 5 oktober 2016 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Som vi har väntat och längtat men nu är det nära... :) På lördag åker vi på tre veckors "backpacking" i Thailand och Kambodja! Blir en ny upplevelse för oss och med våra ungdomar som peppat och taggat så har vi många bra tips med oss! Vi ses och hörs från Asien!

Åsa Bergström
Perasa i Thailand - Kambodja
Senast aktiv - från Koh Chang, Trat, Thailand
Dagen innan avresa.
tisdag 27 oktober 2015 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Håller på att packa ryggscken nu och det känns att det är nära avresa. Jag åker imorgon 9.45 från västerås med direktbuss till arlanda och planet går 13.30 mot dubai för mellanlandning. Jag anländer i Bangkok vid ca 11-tiden på förmiddagen på torsdag lokal tid. Jag har ännu inte

Skrivet långt senare...
onsdag 14 oktober 2015 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Året var 2015, sommaren tvekade och jag hade nåt fram till dagen D. Efter 33 år med resande i bagaget och åtta långresor i min ryggsäck var det dags. Min första All inclusive! Och DESSUTOM min första resa på sommaren! Jag har som princip att aldrig åka utomlands på sommaren. Oavsett

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Thailand

8 oktober 2016 - 29 oktober 2016

Backpacking i thailand

Backpacking i thailand

28 oktober 2015 - 24 november 2015

Första All inclusive ever!

Första All inclusive ever!

5 juli 2015 - 12 juli 2015

Mammas bästis fick förhinder och kunde inte åka på deras resa till Turkiet. Så jag fick hoppa in som sällskap!

Backpacking Sydostasien

Backpacking Sydostasien

20 september 2015 - 2 december 2015

Kombinerar distansstudier i Engelska med att backpacka runt i Sydostasien.

Äventyrsresa Peru

Äventyrsresa Peru

7 september 2015 - 29 september 2015

Daniel Andersson – Äventyrsresa Peru 22 dagar / 21 nätter Lima – Nazca - Arequipa – Colca Canyon – Puno/Titikakasjön – Cusco – Den Heliga Dalen – Inkaleden till Machu Picchu – Puerto Maldonado – Lima

Michigan USA

Michigan USA

1 januari 2020 - 1 januari 2020

Far och son resa.

Första familjesemestern till Thailand

Första familjesemestern till Thailand

12 juni 2015 - 5 juli 2015

Första resan till Thailand nu när familjen blivit utökad.

Annika Heden
annikaokjell