Västmanlands län

Kapstaden långt i efterhand
torsdag 17 augusti 2017 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Tjohoo allihop!Asså, jag har inte rest på bra länge nu, men jag har inte tagit mig tid att skriva förrän nu (har egentligen inte lust eller ro nu heller, men ibland får man helt enkelt käka sura äpplen om man vill få nåt gjort).De två sista veckorna av november spenderade jag i

Beatrice77 i Kapstaden
Kapstaden långt i efterhand
torsdag 17 augusti 2017 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Beatrice77 i Kapstaden
Visum
söndag 13 augusti 2017 - Kungsör, Västmanlands län, Sverige

Visum sökt och  beviljat. Nu är allt klart inför resan.

Visum
söndag 13 augusti 2017 - Kungsör, Västmanlands län, Sverige

Visum sökt beviljat. Nu är allt klart inför resan.

Äntligen hemma i Köping
torsdag 20 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Båda hemma och välbehållna efter en episk resa. 43 timmar i sadeln på en vecka. Lite drygt en heltidstjänst alltså. 868km cyklade. Känns helt rätt. Tack för oss! Klart slut.

Startdag
måndag 17 juli 2017 - Arboga, Västmanlands län, Sverige

Vi kom iväg hemifrån strax innan kl 10 och gav oss iväg söderut via Sala. Vi tog ett lunchstopp och lite shopping i Erikslund utanför Västerås. Målet för dagen var herrfallets camping strax utanför Arboga, dit vi anlände kring kl 15. Vi hade bokat en natt på campingen och fick inleda

Cirka en månad kvar
torsdag 13 juli 2017 - Kolsva, Västmanlands län, Sverige

Nu har vi fixat allt med hotellet så att vi verkligen får bo där fast vi är under 18 år. Även flyget är bokat sedan några veckor tillbaka. Vi flyger med Ryanair, för vi vill resa billigt och kunna göra mer saker där. Sedan att det är bekvämt att bara åka till Skavsta.Följ med på

Uppsamling och avfärd
onsdag 12 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Solen skiner över kyrktornet och det är stimmigt och fullt med folk i red light district(läs östra långgatan) när vi samlas för att gå igenom det sista. Med en packning som känns 100% osäker känner vi oss redo för avfärd. Låt hjulen rulla!

Planering och packning
tisdag 11 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

När man funderar över vad man kan behöva och man inser att man kan behöva allt man äger och har, samt en hel del saker man inte äger och har, och även några saker som inte ens existerar. Någonstans där befinner vi oss nu. Två bröder, en storebror och en lillebror, vars styrka knappast

Avresa! ----- Departure!

13:51, avresa med tåg till Stockholm, och därifrån vidare till Köpenhamn. Nu är jag på väg!_______________________För svensktalande tågnördar finns en mer utförlig reseberättelse i Postvagnen:http://www.postvagnen.com/forum/index.php?id=1091683The link above is in Swedish only, but with

Till Klingenhäger
Round_the_world_by_train i Jorden runt med tåg
Senast aktiv - från Tokyo prefektur, Japan

Andra trippen med husbilen sommaren 2017

Jakob och Jessi i Venedig

Jakob och Jessi i Venedig

16 augusti 2017 - 20 augusti 2017

Vi är Jakob och Jessica, låtsassyskon, som är 16 år, vi ska packa våra väskor och resa till Venedig för oss själva.

Dit hjulen rullar 2017

Resa till Kina, Kambodja och Thailand

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Mexico 2017

Mexico 2017

6 januari 2017 - 2 februari 2017

MEXICO ett land med många kontraster, fina stränder, maiaindianer, ruiner, öar i världsklass, cowboys, fantastiskt djurliv, färgstark indiankultur med urgammalt hantverk, och en massa annat som får utforskas på plats. Här pratas ett otal olika indianspråk men även spanska, som man nu måste uppdatera !! Hoppas det är värt den långa flygresan från lilla Sverige.

Thailand

Thailand