Västmanlands län

Slottsvistelse
fredag 20 juli 2018 - Hjälmaren, Västmanlands län, Sverige

Vi vaknade upp vid Hjälmarens strand, bredvid Stora Sundby slott, där vi sovit skönt i husbilen. Igår kväll firade vi Joakim semester med bubbel, åt middag, promenerade i slottsträdgården samt svalkade oss i Hjälmaren.Dagen idag inleddes med en promenad i slottets vilthägn där vi fick

Victoria Joakim Selmer
Maanssons i Sverige-resa med husbil
Senast aktiv - från Högsby, Kalmar län, Sverige
Första stegen mot fjällvandringen
torsdag 28 juli 2016 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Vandringen i Sarek började en tid innan själva resan, exempelvis genom att läsa om Sarek och vandring, planera, inköp och andra förberedelser.

Första stoppet
måndag 9 juli 2018 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Då var vi framme i Sala :) hittade en mysig camping här då nu slappar vi en stund. Imorgon blir det att besöka Sala silvergruva :)

Nora
måndag 4 juli 2016 - Västmanlands län, Sverige

En liten tripp på ngr dagar i vårt vackra land. Första stoppet blev vackra småstaden Nora. Där gick vi runt ochnjöt i det vackra vädret. Dit kan vi tänka oss att återvända. Vi hade tur och kunde deltaga i en guidad vandring som till största delen rörde Maria Lang. Var dessutom hennes

fireandrain
fireandrain i Norge mars 2018
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Bästa idén!!
onsdag 7 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Bästa idén ju! Jag kom att tänka på ett av de andra bibelorden vi lärt oss i BARNKYRKAN, nämligen Peppar 1 1 9.... eller... var det basilika?? Nä, nu vet jag! Det var salt!!! Psaltaren 1 1 9 (och så skulle man göra det där krångliga med fingrarna, som inte jag klarar, för jag har inte

Presenten från BARNKYRKAN
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Sa jag att jag fick världens bästa present ifrån BARNKYRKAN i söndags????!!! Alltså, ni bara måste få se! Tomater och choklad! Jag måste bara få säga: TACK BARNKYRKAN!!!!!!!!På tal om presenter... Den allra bästa presenten nånsin, måste ju ändå va den Gud vill ge oss! Kommer ni

BARNKYRKAN på hemmaplan igen!
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Åh, va skönt det var att få komma hem igen! Hem till min egen kyrka! Och så härligt att få träffa barnen igen! De verkade ha längtat efter mig! Och det bästa av allt: Jag fick en fin present: TOMAT OCH CHOKLAAAAAD!!!!!! YES!!!! Mums!!! Och så ville de skicka ut mig igen!!! På en ny

Borlängeturen
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Hej!  Här sitter jag och tänker tillbaka på min resa. Lite otur hade jag ju. Fastnade på posten, kom tillbaka till Köping, skickades åter till Borlänge. Andra gången kom jag fram och fick besöka Pingstkyrkan där! Och sen krånglade det igen på vägen hem, så medan ni satt och hade det

Packar
tisdag 26 september 2017 - Kungsör, Västmanlands län, Sverige

I morgon bär det av.

Lars Erik
lekan i Asien i höst
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Resan har börjat
tisdag 19 september 2017 - Posten Företagscenter, Västmanlands län, Sverige

Nu börjar det på riktigt! Lite nervöst är det allt. Liset har lämnat mig i postens händer! Och här ligger jag och väntar på vidare transport och jag kan inte låta bli att tänka att hur I ALL VÄRLDEN ska jag lyckas komma hem igen till julfesten helt på egen hand???! Det är ju

Roadtrip

Roadtrip

4 juli 2018 - 2 augusti 2018

En bilresa från Göteborg - Norrland - Norge - Göteborg. Kommer besöka många platser och dela med mig av kort och tankar.

Sverige-resa med husbil

Sverige-resa med husbil

19 juli 2018 - 4 augusti 2018

Familjeresa med husbil genom Sverige. Planen är att träffa en del vänner och släkt längs vägen från söder till norr, samt göra en avstickare till Norge. Resan avslutas med ett triathlon och en 40-årsfest!

Norge mars 2018

Norge mars 2018

20 mars 2018 - 25 mars 2018

För att äntligen komma hem til San och Notodden...samt att hänga i Oslo en tid

Sarek

Sarek

28 juli 2016 - 7 augusti 2016

Resa med Inlandsbanan från Västerås till Gällivare. Efter övernattning i Gällivare fortsatte vi ut i Sarek.

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Kapstaden

Andra trippen med husbilen sommaren 2017

Jakob och Jessi i Venedig

Jakob och Jessi i Venedig

16 augusti 2017 - 20 augusti 2017

Vi är Jakob och Jessica, låtsassyskon, som är 16 år, vi ska packa våra väskor och resa till Venedig för oss själva.

Dit hjulen rullar 2017

Dit hjulen rullar 2017