Köping

Bästa idén!!
onsdag 7 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Bästa idén ju! Jag kom att tänka på ett av de andra bibelorden vi lärt oss i BARNKYRKAN, nämligen Peppar 1 1 9.... eller... var det basilika?? Nä, nu vet jag! Det var salt!!! Psaltaren 1 1 9 (och så skulle man göra det där krångliga med fingrarna, som inte jag klarar, för jag har inte

Presenten från BARNKYRKAN
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Sa jag att jag fick världens bästa present ifrån BARNKYRKAN i söndags????!!! Alltså, ni bara måste få se! Tomater och choklad! Jag måste bara få säga: TACK BARNKYRKAN!!!!!!!!På tal om presenter... Den allra bästa presenten nånsin, måste ju ändå va den Gud vill ge oss! Kommer ni

BARNKYRKAN på hemmaplan igen!
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Åh, va skönt det var att få komma hem igen! Hem till min egen kyrka! Och så härligt att få träffa barnen igen! De verkade ha längtat efter mig! Och det bästa av allt: Jag fick en fin present: TOMAT OCH CHOKLAAAAAD!!!!!! YES!!!! Mums!!! Och så ville de skicka ut mig igen!!! På en ny

Borlängeturen
tisdag 6 februari 2018 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Hej!  Här sitter jag och tänker tillbaka på min resa. Lite otur hade jag ju. Fastnade på posten, kom tillbaka till Köping, skickades åter till Borlänge. Andra gången kom jag fram och fick besöka Pingstkyrkan där! Och sen krånglade det igen på vägen hem, så medan ni satt och hade det

Söndagens hjältar
måndag 18 september 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Jo, som jag skrev sist, mötte jag ett par riktiga hjältar i söndags: Elia och Lisbeth!Elia därför att han var modig nog att lyda GUD fastän det verkade skitläskigt!!! Ärligt talat vet jag inte om jag, som är så modig, hade vågat gå tillbaka till arga kung Ahab! Ni skulle sett så arg

Äntligen hemma i Köping
torsdag 20 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Båda hemma och välbehållna efter en episk resa. 43 timmar i sadeln på en vecka. Lite drygt en heltidstjänst alltså. 868km cyklade. Känns helt rätt. Tack för oss! Klart slut.

Uppsamling och avfärd
onsdag 12 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Solen skiner över kyrktornet och det är stimmigt och fullt med folk i red light district(läs östra långgatan) när vi samlas för att gå igenom det sista. Med en packning som känns 100% osäker känner vi oss redo för avfärd. Låt hjulen rulla!

Planering och packning
tisdag 11 juli 2017 - Köping, Västmanlands län, Sverige

När man funderar över vad man kan behöva och man inser att man kan behöva allt man äger och har, samt en hel del saker man inte äger och har, och även några saker som inte ens existerar. Någonstans där befinner vi oss nu. Två bröder, en storebror och en lillebror, vars styrka knappast

☀️
söndag 11 december 2016 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Japp vi är redo 👍☀️

Malvasfamilj i Thailand
Snart så 😆
onsdag 7 december 2016 - Köping, Västmanlands län, Sverige

Nu är det bara 5 dagar kvar tills vi lämnar vardagen och checkar in på semestern ett tag 👌

Malvasfamilj i Thailand
Senast aktiv - från Cha Am, Phetchaburi, Thailand
TorBjörn på uppdrag i Sverige!

TorBjörn på uppdrag i Sverige!

17 september 2017 - 8 december 2017

Nallen TorBjörn, hemmahörande i Köpings Pingstkyrka, har fått i uppdrag av barnen i BARNKYRKAN att ge sig ut på en resa runt om i vårt land. Han ska ta reda på hur det är i andra kyrkors söndagsskolor och barngrupper och förhoppningsvis få med sig ett och annat matnyttigt hem. Det kan va en Bibelberättelse de jobbat med, ett Bibelord, ett bönesvar, lite foton, kanske en sång eller kanske nån (stor eller liten) som vill dela med sig av vad han eller hon tycker är det bästa med Gud! Vi får se. Vad det blir är upp till de han kommer att besöka under sin resa - och vilka de är, det vet inte ens vi! Vem är då TorBjörn?? Han har just fått sitt namn av barnen i BARNKYRKAN. Enligt honom själv är han landets modigaste, vilket han med sin gälla röst ständigt förklarar! Kaxig är han på håll, men han blir lätt skraj, så fort någon närmar sig minsta lilla... TorBjörn gillar tomater, choklad och kramar (han höll dock på att bli ihjälkramad när han avslöjade det för barnen i Köping...). Tomat, choklad och kramar hoppas han kunna få under sin resa och så har han förstås blivit lovad det som belöning när han kommer hem - om han ser till att va hemma igen till vår julfest den 8 dec!!! (Han har då lovat berätta om sin resa för både barn och vuxna, så det hoppas vi han hinner hem till...) Och vilka är BARNKYRKAN som skickar iväg honom då?? Jo, det är ett gäng glada barn, 4-10 år, i Köpings Pingstkyrka. BARNKYRKAN är vår söndagsskola där vi (nästan) varje söndag samlas. Vi är en si så där 15-20 barn i vår grupp. Och vi är alla mycket nyfikna på att följa TorBjörns resa!!

Dit hjulen rullar 2017

12 december 2016 - 2 januari 2017

Första familjesemestern till Thailand

Första familjesemestern till Thailand

12 juni 2015 - 5 juli 2015

Första resan till Thailand nu när familjen blivit utökad.

Min äventyrsresa 2014

Min äventyrsresa 2014

21 juli 2014 - 10 december 2014

Jag ska ut på äventyr till Asien,Oceanien och U.S.A, där ska jag besöka och uppleva olika kulturer, träffa människor och smaka olika maträtter. Min resa kommer att börja i Singapore och sedan avslutas i Washington DC.

Långresa

Långresa

21 april 2014 - 30 november 2014

Sydostasien och Sydamerika

Among polarbears and clogs

Among polarbears and clogs

20 december 2012 - 9 januari 2013

Christmas in Sweden, wedding and New Years in the Netherlands :) Bringing the woolie socks!

Thailand-Laos-Vietnam 2013

Thailand-Laos-Vietnam 2013

2 mars 2013 - 1 april 2013

Har tänkt göra en rundresa några veckor , framför allt i Laos & Vietnam, med ett stopp i Thailand några dagar. Därför har jag kollat runt på en lämplig rutt sedan årsskiftet och nu börjar de flesta delar falla på plats. Finns så himla mycket intressant att se i dessa länder och värmen får man ju på köpet.

Jorden runt dec 2012-jan 2013

Jorden runt dec 2012-jan 2013

14 december 2012 - 8 januari 2013

Nu drar vi jorden runt, hela familjen! :)

City of Dreams

City of Dreams

27 november 2012 - 7 mars 2013

Andra resan till SÖ Asien. Lite längre, lite ensammare och lite större denna gång bara. [link url=http://pontustravelog.wordpress.com/]Wordpress-bloggen[/link] - för de nyfikna. Men framför allt för närmsta vännerna och familj. Betydligt mycket mer att läsa och se där än här.

Erik Sjöberg
Pellix