Köping V

Nervöös!!
torsdag 27 september 2012 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Hallå allihopa och välkomna till min och Andreas resedagbok. Här kan ni följa oss på vår resa genom Asien. Det som är planerat nu är att vi åker transsibiriska järnvägen till Peking och därifrån är resten väldigt oplanerat haha! Kommer allafall försöka uppdatera så ofta som

gripochfalkinasia
GripOchFalkInAsia i Transsibiriska järnvägen
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
Det närmar sig.
söndag 15 juli 2012 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Oj oj oj, nu är det nära till avfärd. Har haft så fullt upp att göra den senaste tiden med student, födelsedagar, semester och husförsäljing och husköp att jag knappt haft tid att reflektera över att det är dax att bege sig till mitt älskade härliga Thailand igen!! Har hunnit med en

ThessKraft i Thailand 2012
Hotellet.
lördag 18 februari 2012 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Vart ska ni bo har några frågat. Vi ska bo på Hotell Riu Touareg, Santa Monica Kap Verde. I morgon måste jag börja kolla över min packning, att allt som ska m ed är tvättat.

ThessKraft i 50-års resa
50-årsresan
fredag 17 februari 2012 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Om mindre än en vecka bär det av på ett nytt äventyr. Denna gång är det charter som gäller. Något som är helt nytt för oss, vi har tidigare rest med ryggsäck och inga hotell bokade i förväg. Känns jättelyxigt. Lite trist är att inte barnen kommer med, men resbudgeten klarade inte 6

ThessKraft i 50-års resa
Snart dags
fredag 9 september 2011 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Nu så är det snart dags! Imorgon vid lunch drar vi mot arlanda för att sedan lyfta mot australien vid 18-tiden. Packningen är typ gjord, det gick på 3 min så förmodligen är vi inte klara än.. Vad man ska ha med sig och hur mycket man ska ha med sig har vi ingen aning om så vi går på

Kväll i Hanoi
onsdag 20 juli 2011 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Hej alla våra vänner, Nu är vi ute igen, underbart. Tillbaka i vårt kära sydostasien. Idag sa jag till Therese, "så här långt bort har ingen i min släkt varit" Möjligen kan de stämma ( vet inte exakt). Resa gick bra för oss hit, träffade många intessanta personer på flyget. Hade

Test 2
söndag 17 juli 2011 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Måste bara pröva om alla får mina inlägg som jag lägger ut?? Svara gärna om ni fått mail av mig med länk hit. Då vet jag att det funkar :)

Nu närmár det sig...
onsdag 13 juli 2011 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Nu är det endast 6 dagar kvar till årets andra semesterresa. Puh har kännts så långt tills vi skulle ge oss iväg, men nu är vi snart på Arlanda igen för att checka in på Thai Air. Har så smått börjat fundera på vad det är för land vi kommer besöka. Kommer det vara likt Kambodja,

Testing...
onsdag 13 juli 2011 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Only 48 h left.....
onsdag 22 juni 2011 - Köping V, Västmanlands län, Sverige

Oj oj, nu är det nära. Har börjat lägga fram sådant som ska med på vår tripp. Som vanligt har jg svårt att komma igång med packandet!! Och det är konstigt, för jag är så sugen att komma iväg nu, men det är samma visa varje gång. Jag hatar verkligen att packa, får ångest över vad

Transsibiriska järnvägen

Transsibiriska järnvägen

28 september 2012 - 14 februari 2013

Vi börjar med att ta båte till Helsingfors från Stockholm. Sedan tar vi tåget från Helsingfors till Moskva där vi ska ta oss genom transsibiriska järnvägen till Peking! Därefter är det Laos, Vietnam, Thailand, Malaysia osv som gäller!

Thailand 2012

Thailand 2012

17 juli 2012 - 5 augusti 2012

Så satt vi hemma i Vintrosa och funderade på hur sommaren skulle te sig!!VI hade bestämt oss för att det skulle bli en lugn sommar, men kände en viss frustration över att inte få komma iväg till Asien och finna lugnet. Så en sen kväll hade vi plötsligt bokat en resa till Bangkok, det var ju så billigt!! Så nu är det så att om drygt två veckor bär det av till Asien igen, för sjätte gången.

50-års resa

50-års resa

23 februari 2012 - 2 mars 2012

Hans fyller 50 år och det ska vi fira på Kap Verde. Vi velade länge om vart vi skulle åka, men sedan blev det alltså den exotiska ön Kap Verde. Vi boka in oss på ett lyxhotell med allinclusive. Ska bli hur gött som helst, sola o bada o äta massor med god mat.

trip till australien

trip till australien

12 september 2011 - 17 mars 2012

Nytt äventyr!!

Nytt äventyr!!

19 juli 2011 - 9 augusti 2011

Tjoho...nu är det bokat o klart!!! Vietnam, here we come. HAr äntligen bokat resan till Vietnam, efter mycket velande fram och tillbaka så har vi köpt tur o retur biljetter Stockholm- Hanoi. Känner jag mig själv rätt så är det bra att inte ha en öppen biljett från Hanoi. Då kommer jag bara vilja åka en liten sväng till Thailand oxå!! Nej i år blir vi i Vietnam i tre veckor och hoppas på att det inte är som Kambodja! Vi ska börja vistelsen med att bo två nätter på Hilton Hanoi. Skönt att komma in i rytmen på en lyxigt ställe sedan vet vi inte riktigt vart vi ska, men det lutar åt en utflykt i Halongbay, finns med på världsarvslistan över sevärdheter. Men men vi får se, vi har vår ryggsäck och ett open mind med oss :)

All inclusiveresa med barnen!!

All inclusiveresa med barnen!!

24 juni 2011 - 31 juli 2011

Nu närmar det sig!! Den 24 juli, på midsommarafton närmare bestämt så tar jag och bästa Fia med oss våra sex barn och far på semester till Ibiza. Vi ska bo på ett familjehotell med vattenpark och all inclusive. Ska bli så nice. Har redan börjat ladda upp med böcker!!

Robert Grip
robertgrip