Sala

Första stoppet
måndag 9 juli 2018 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Då var vi framme i Sala :) hittade en mysig camping här då nu slappar vi en stund. Imorgon blir det att besöka Sala silvergruva :)

Hemma igen
fredag 7 mars 2014 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Sista dagarna fortsatte vi att njuta av härlig värme, bad och sol. En tur till Relax Bay och slappade lite tillsammans med våra nya vänner Ullrika och hennes mor och barn,så skön atmosfär som namnet låter.... Efter 7 härliga dagar på Koh Lanta bar det hemmåt till Sala där våren

Eva Wallén
evawalle i Koh Lipe-rutten 2014
En vecka kvar
fredag 31 januari 2014 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Tänk... en vecka kvar till vår efterlängtade Thailandsresa. Visst är det fint med snön som äntligen har kommit men tänk att få stoppa ner fötterna i sanden springandes ner i det härliga havet för att sen lägga sig i skuggan och läsa en bra bok, kanske en Singha eller fruktdrink bredvid

Eva Wallén
evawalle i Koh Lipe-rutten 2014
en bit på väg
onsdag 19 juni 2013 - Sala, Västmanlands län, Sverige

första delen avklarad

Sista kvällen
söndag 6 januari 2013 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Sista kvällen! De närmaste är kramade, håret är klippt,tidningar avbokade, blom o postvakt tilldelade nyklar,ryggsäckarna väntar bara på nescessärerna. Snäll väninna skjutsar oss till tåget! Qatars plan ska lyfta 15.15. HÄRLIGT MYSIGT o KUL ska det bli. Hej då vinter och kyla!

Gunnel Fors
resmormor i På luffen i sydasien
Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
16½ timme kvar till take off.......
onsdag 28 mars 2012 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Borde nog börja på att fylla på resväskan så smått, misstänker jag. Känns fortfarande rätt ofattbart att vi reser imorrn! Tror jag har koll på det jag behöver ha koll på i alla fall.

Sista föreläsningen på utbildningen............
tisdag 27 mars 2012 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Ja, idag var så den allra sista föreläsningen på utbildningen. Det känns lite märkligt - men tusan så himla skönt! Vid hemkomsten från Taiwan återstår slutklämmen på ex.jobbet, sen är det tänkt att man ska vara "färdigbakad"! Dagen i dag har i övrigt bjudit på

Det är mååååånnndag moooorrrrrgon
måndag 13 februari 2012 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Då är vi hemma. God mat o dryck att förtära på planet hem. Inga problem i tullen o snöfritt på vägen. Hemma väntade diverse nära och kära, samt nygräddade scones med hallonsylt, marmelad och ost. Då vår klocka var inställd på Thailand så blev det rätt sent. Men vissa skulle upp i

Vi lyfter 18,15 den 28 januari
måndag 23 januari 2012 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Nu är det nära, har shoppat lite nödvändigt på apoteket och plockat fram sandaler o flipflop. Bara så NI vet, tjohej

Hemma efter en omtumlande resa
tisdag 13 december 2011 - Sala, Västmanlands län, Sverige

Har nu varit hemma några dagar. Hettade upp allting inkl väskor i områdets bastu, verkade vara bästa sättet att bli av med ev. följeslagare!! Så nu har det varit lugnt på bettfronten. Har några gamla som fortfarande kliar, men de flesta av mer än 80 bett är borta nu. SKÖNT Har rest en

Gunnel Fors
resmormor i Etiopien
Senast aktiv - från Delhi, Delhi, Indien
Roadtrip

Roadtrip

4 juli 2018 - 2 augusti 2018

En bilresa från Göteborg - Norrland - Norge - Göteborg. Kommer besöka många platser och dela med mig av kort och tankar.

Koh Lipe-rutten 2014

Koh Lipe-rutten 2014

7 februari 2014 - 2 mars 2014

Nu bär det snart av till värmen, så efterlängtat!! Rutten blir Koh Lipe, Koh Bulon, Koh Muk och avslutningsvis Koh Lanta

Seattle

Seattle

21 juni 2013 - 13 juli 2013

På luffen i sydasien

På luffen i sydasien

7 januari 2013 - 27 mars 2013

Flyg Stockholm Colombo, Sri Lanka. 3,5 vecka har vi satt av till att se så mycket som möjligt av Sri Lanka. 1/2 har vi bokat flygbiljetter till Trivandrum i Indiska delstaten Kerala. Sen finns alla möjligheter att upptäcka Kerala och/eller ta oss längre norrut i Indien. 23/2 ska vi i alla fall vara i Dehli och stråla samman med en svensk grupp från Läs och Res. Vi ska tillsammans med lokala guider utforska Agra, Varanasi o Calcutta men främst se nationalparker i n:a Indien, Bangladesh där vi ska vistas i Ganges delta och sen även Nepal. Sen har vi ytterligare en vecka på egen hand att fördela mellan Nepal och Indien 27/3 åker vi hem lagom till påsk.

TAIWAN i 3 hela veckor - otroligt men sant!

TAIWAN i 3 hela veckor - otroligt men sant!

29 mars 2012 - 20 april 2012

Helt ofattbart att avrunda 3½ studieår med en resa till Taiwan med kursen Global farmaci! Ska bli så himla intressant och lärorikt hoppas jag i alla fall!

Vi tre till Thailand

Vi tre till Thailand

28 januari 2012 - 12 februari 2012

Då är det bokat, betalt o klart. Vi åker med Apollo denna gång, kära maken har till och med bokat ett annat hotell men vi bor fortfarande i Kamala på Phuket. Det ska bli sååååååååå skönt att komma iväg, önskar vi kunde vara där jättelänge.

Etiopien

Etiopien

21 november 2011 - 8 december 2011

Åker med Björn Lenbergs hjälpresor till Addis Abbeba och även till staden Chencha. Vi får följa med och besöka olika hjälpprojekt för gatufolk, friköpta slavar, fängelse.

Wien

Wien

11 november 2011 - 18 december 2011

Sistaminutenresa till Krabi Au Nang....

Sistaminutenresa till Krabi Au Nang....

6 november 2011 - 22 november 2011

Nu bär det av till Thailand igen....Söndag kväll lyfter planet från Landvetter till Krabi. Förhoppningsvis lite sol och bad/ Mvh HoL

Tyskland/Wien

Tyskland/Wien