Västerås

Avresa! Departure!

13:51, avresa med tåg till Stockholm, och därifrån vidare till Köpenhamn. Nu är jag på väg! -13:51, departure by train to Stockholm, and from there onwards to Copenhagen. Now I'm on my way!

Snaaaart...
onsdag 5 oktober 2016 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Som vi har väntat och längtat men nu är det nära... :) På lördag åker vi på tre veckors "backpacking" i Thailand och Kambodja! Blir en ny upplevelse för oss och med våra ungdomar som peppat och taggat så har vi många bra tips med oss! Vi ses och hörs från Asien!

Åsa Bergström
Perasa i Thailand - Kambodja
Senast aktiv - från Koh Chang, Trat, Thailand
Dagen innan avresa.
tisdag 27 oktober 2015 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Håller på att packa ryggscken nu och det känns att det är nära avresa. Jag åker imorgon 9.45 från västerås med direktbuss till arlanda och planet går 13.30 mot dubai för mellanlandning. Jag anländer i Bangkok vid ca 11-tiden på förmiddagen på torsdag lokal tid. Jag har ännu inte

Skrivet långt senare...
onsdag 14 oktober 2015 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Året var 2015, sommaren tvekade och jag hade nåt fram till dagen D. Efter 33 år med resande i bagaget och åtta långresor i min ryggsäck var det dags. Min första All inclusive! Och DESSUTOM min första resa på sommaren! Jag har som princip att aldrig åka utomlands på sommaren. Oavsett

AVFÄRD
söndag 20 september 2015 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Avfärd för asienäventyr!!

Filip Forsbom
filipforsbom i Backpacking Sydostasien
Senast aktiv - från Bangkok, Thailand
kort info om resan
måndag 31 augusti 2015 - Västerås, Västmanlands län, Sverige

Jag kan inte kopiera hela detaljerade resan rakt av. Det skulle bli 10-20 inlägg bara det. Dag 1 Ankomst Lima Dag 2 Lima och sen avfärd till Nasca för Nascallinjerna Dag 3 Nascallinjerna sedan avfärd till Arequipa Dag 4 Arequipa Dag 5 Arequipa. Sedan avfärd till Colca Canyon Dag 5 Colca

Daniel Andersson
Pachacuti_ i Äventyrsresa Peru
Senast aktiv - från Cusco, Urubamba, Peru
Packat och klart

Imorse stod väckarklockan på 6:00 men jag vaknade redan kl 5:00 så det blev gott om tid att duscha och äta frukost. Bussen ner till stan gick strax efter 8 och Arlandabussen avgick 8:55. Regnet öste ner ordentligt när vi gav oss iväg men vad gjorde väl det snart skulle vi mötas av varmare

Mia Lundqvist
LaMiL i Rundresa i Vietnam
Bonusinlägg

Jag brukar skryta om att mina fötter/skor aldrig luktar. Inte ens löpardojjor och liknande. Jag tror karma ville jävlas med mig i lördags. Det luktade svagt av tåbira i minibussen på väg till flygplatsen på Bali och jag antog att någon smygit av sig sina dojjor. Eftersom jag tog mig dit

Slutet på årets resa

(Skrivet i söndags morse) Jag har kommit fram till min sista dag på resande fot. Klockan är åtta på morgonen och jag anlände till Kuala Lumpur (aka Kulan) för ett par timmar sen. I väntan på att affärerna ska öppna låter jag min trötta kropp vila på ett café, medan huvudet väcks av

Planering

Det drar ihop sig mot höstens resa som kommer bli underbart härlig. Snart ska flyg bokas och exakta datum bestämmas.

Jorden runt med tåg

Jorden runt med tåg

8 mars 2017 - 12 juni 2017

En förra kollega flyttade till Singapore 2015, och ett av min mammas tibetiska fadders-barnbarn pluggar i Boston i USA. Då föddes så småningom idén att besöka bägge på en jorden-runt resa. Men det ska bli så lite flyg och så mycket tåg som möjligt! ----------------- A former colleague moved to Singapore 2015, and one of my mother's tibetan sponsor-grandchildren studies in Boston in the U.S. Soon, the idea was born to visit both on a round-the-world trip. But it shall be as little flying and as much train riding as possible!

Thailand - Kambodja

Thailand - Kambodja

8 oktober 2016 - 29 oktober 2016

Backpacking i thailand

Backpacking i thailand

28 oktober 2015 - 24 november 2015

Första All inclusive ever!

Första All inclusive ever!

5 juli 2015 - 12 juli 2015

Mammas bästis fick förhinder och kunde inte åka på deras resa till Turkiet. Så jag fick hoppa in som sällskap!

Backpacking Sydostasien

Backpacking Sydostasien

20 september 2015 - 2 december 2015

Kombinerar distansstudier i Engelska med att backpacka runt i Sydostasien.

Äventyrsresa Peru

Äventyrsresa Peru

7 september 2015 - 29 september 2015

Daniel Andersson – Äventyrsresa Peru 22 dagar / 21 nätter Lima – Nazca - Arequipa – Colca Canyon – Puno/Titikakasjön – Cusco – Den Heliga Dalen – Inkaleden till Machu Picchu – Puerto Maldonado – Lima

Rundresa i Vietnam

14 september 2015 - 14 november 2015

Hemsidebygge i sydostasien

Hemsidebygge i sydostasien

9 februari 2015 - 20 april 2015

Fixar det sista med nya hemsidan på varmare breddgrader. Pausar med strandstros, strandtupplurar och på strandrestauranger.

Kovalam igen

Kovalam igen

11 februari 2015 - 8 mars 2015

Nu var det dax för ytterligare en resa till Kovalam och Indien. Denna resa blir ju inte som de andra men den blir nog bra ändå :) tjejerna är förväntansfulla att få hälsa på sin pappa ❤️

Miss Sue
sue1183