Västra Götalands län

Snart ute ur Göta Kanal
måndag 7 augusti 2017 - Sjötorp, Västra Götalands län, Sverige

Vi har nu avverkat den sista etappen på Göta Kanal och har förtöjt i Sjötorp. Den sista anhalten innan vi går ut på Vänern mot Trollhätte kanal som tar oss mot Göteborg. Efter vi lämnat Karlsborg har vi slussat 21 slussar. De sista 20 har vi slussat nedåt vilket är bra mycket enklare

Segling över Vättern!
torsdag 3 augusti 2017 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

Igår tog vi oss till Motala. Vi hade en vacker färd dit från Berg. Få slussar men ganska många broar som ska öppnas. Det är fantastiskt att glida fram mitt i den svenska naturen och landsbygden. Får, hästar och kor betar efter kanalens sidor och det är så otroligt frodigt och grönt.

Sista stoppet - här kommer topplistan
onsdag 2 augusti 2017 - Karlsborg, Västra Götalands län, Sverige

Vi bockade av Hjo och vi bockade av Karlsborg där vi är nu. Snart är vi hemma och därför är det dags för en summering. Vi tänker på alla er som också planerar en resa i Bagarns fotspår och därför får ni här vår topp 10-lista:Doppet i Kräftsjön (klassisk mark).Fish and chips i

Dag 33: Tillbaka till Göteborg
fredag 28 juli 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Tåget ankom punktligt till Swinoujscie. Jag fick vänta i ca en halvtimme innan biljettkontoret för färjan öppnade. Sen fick jag vänta några timmar till innan färjan skulle gå (det gick en på morgonen med men tåget kom fram precis innan så den hann jag inte med...). Medan jag väntade

Joakim
JoHo1990 i Tågluff Östeuropa
Hemåt del 1
onsdag 26 juli 2017 - Mariestad, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade och tog det lugnt innan det var dags för frukost kl 10. Efter det duschade vi alla och packade sedan ihop våra saker. Barnen hann med lite legobygge också. Vi kom iväg 11:30 och åkte då norrut mot Mariestad. Efter ett lunchstopp i Trollhättan anlände vi till yttre hamnens

Mycket lego
tisdag 25 juli 2017 - Kungälv, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade och slappade i husbilen tills klockan närmade sig 9:30 då vi bestämt att vi skulle äta frukost. Barnen försvann snabbt till sitt legobyggande och de vuxna satt kvar ett tag ute i ganska skönt väder. Jenny och Anna åkte iväg och handlade till kvällens middag och åkte sedan hem

Besök hos Jonas & Anna
måndag 24 juli 2017 - Kungälv, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade efter 8 och låg kvar ett tag i husbilen. När det blev dags för frukost gick vi in till Johannes och Linda där vi fick ta för oss. Det var ganska varmt ute så vi kunde sitta ute på deras altan och äta. Vi satt sedan och pratade ett tag innan det var dags att åka vidare. Planen

Besök hos Johannes
söndag 23 juli 2017 - Kungälv, Västra Götalands län, Sverige

Jenny och Lukas vaknade och läste om ett nytt event i Pokémon go så de gav sig iväg på en promenad innan frukost. När de kom tillbaka så hade även Elin vaknat och satt ute och åt frukost. Efter frukosten började vi plocka ihop för att lämna campingen.Vi stannade utanför Trollhättan

Sista hela dagen
lördag 22 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade ganska sent och kunde konstatera att Elin mådde bra men var ganska hungrig. Vi åt frukost ute som vanligt och tog det lugnt vid husbilen. Kring kl 11 gav vi oss iväg på promenad mot stan. Väl framme gick vi in på några affärer och kollade på marknaden innan det blev dags för

Lugn dag med lite barnaktiviteter
fredag 21 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi åt frukost ute som vi nu vant oss med. Idag var himlen grå men ganska skön temperatur. Barnen var anmälda på skattjakt kl 10, vi vuxna passade då på att ta en promenad till småbåtshamnen. Vinden var lugn på förmiddagen och Vänern var stilla. Vi kom precis tillbaka när Elin ringde

Kanalresa mot medelhavet

Kanalresa mot medelhavet

25 juli 2017 - 25 juli 2018

Resa med vår Motorseglare ner genom Europas kanaler

Roadtrip till Åshöjden

Roadtrip till Åshöjden

30 juli 2017 - 2 augusti 2017

Det hela började för ett år sedan kanske, när Kalle var hemma hos David och råkade få syn på ett dammigt exemplar av SVTs dramatisering av Åshöjdens bollklubb på DVD. - Haha, vad kul! Kan vi inte kolla? - Klart vi ska! Och tillsammans med Jorma, Edward, bagarn, hittejoel, de livsfarliga Ruben Svarte och Kniven Jönsson samt alla andra profiler i det lilla samhället från norra Skåne startade ett episkt äventyr. - Alltså man borde nästan läsa om böckerna för att jämföra. - Ja det borde man! Det ena ledde till det andra och nu är det alltså dags att göra en tur i författaren Max Lundgrens fotspår till Åshöjden (Åsljunga) för att med egna ögon se Blåbärskungens (Lingonkungen) hus, jogga ett varv runt Kräftsjön, känna på fotbollsplanernas gräs och njuta av den vad vi tror unika och vackra naturen. Vi packar med oss fotboll, tennisracket, portabel frisbeegolfkorg och frisbeesar och sätter av söderut. Äventyret kan börja.

Husbil 2017 del 2

Husbil 2017 del 2

17 juli 2017 - 28 juli 2017

Andra trippen med husbilen sommaren 2017

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

Surfing Indonesia, Yogyakarta and Bali

10 juli 2017 - 10 augusti 2017

Andrés Solo ride till det surf mecka känt som Bali, Via Java tåg och djungel.

Sommaren 2017

Sommaren 2017

8 juli 2017 - 31 juli 2017

Costa Rica

Costa Rica

16 juli 2017 - 7 augusti 2017

Göteborg-London-Miami-San Jose 2017-07-16 San Jose-Charlotte-London-Göteborg 2017-08-06--07

Nanjing baby!

Nanjing baby!

28 juni 2017 - 25 juli 2017

Följ min resa som utbytesstudent till det stora landet Kina. Jag pluggar till sjuksköterska på Göteborgs universitet och har fått den roliga äran att åka på sommarskola till Nanjing. Jag vill jättegärna dela med mig av denna upplevelse till er där hemma så följ, läs, njut, skratta, gråt och ta del av min resa :)

Asien

En första längre tripp under sommaren 2017

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Brattenskogen 24, Västra Götaland County, Sweden
Naddalsvägen 4, Västra Götaland County, Sweden