Västra Götalands län

Helvetet är över
lördag 14 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Hellö! Hellöö! Hellöööööö!Lillebror här. Ja, han med underbettet.Hon den feta fluffiga och odrägligt bortskämda har flyttat. Äntligen. Tre O L I D L I G A veckor är till ända. Det enda vi har hört dag ut och dag in är: Jag vill ha goooodis. Jag vill ha älgstek. Jag vill ha

The Manly Cave
torsdag 12 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 21 i HelvetetNu vet jag vad felet är. Det är fullmåne. Klart man blir kärlekskrank och tar första bästa fångvaktarben att förälska sig i. Vissa saker kan man inte ta ansvar över. Förutom ben gillar jag trånga utrymmen. Jag gillar "Manly Caves". Inatt var jag långt in i en "Manly

Nedbrytningsprocessen har börjat
onsdag 11 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 20 HelvetetLikt kinesisk vattentortyr nöts jag ner. Jag känner hur all motståndskraft långsamt rinner ur mig. Jag finner att jag på något märkligt sätt börjar ... tycka OM mina fångvaktare. På något sjukt sätt sympatiserar jag med deras sadistiska drag. Jag har förlorat

Sammanfattning av Cubaresan

Det hela började lite skakigt; vi försov oss inför bilresan till Landvetter. Som tur var så har vi oftast en timme extra i planen så det gick ju bra.När vi sitter på flygplatsen och pustar ut visar CNN ett inslag från Cuba: Fidel Castro är död.....Man undrade ju hur detta skulle

Dagen innan...

Dagen före avresa. Det är så otroligt pirrigt och jag kommer förmodligen inre kunna sova alls inatt. Jag har hunnit packa och packa upp väskan otaliga gånger och även kollat igenom än fler gånger. Dagen avslutas med en öl så jag ska kunna slappna av lite och få lite sömn. Imorgon

Undrens tid är inte förbi!
måndag 9 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag arton i helvetet.Det är otroligt. JAG är otrolig. Först: Jag vände regnet i baj-landet till sol. Det var ingen vacker procedur men det gick.De som "älskar" mig behöver bygga en tron av guld och klä den med Mjauens päls. Mjauen lurade mig och jag borde vetat bättre.Slutsats: lita

Sista natten

Lämnade trollhättan bakom mig idag för att spendera den sista natten i Sverige hos mina vapendragare i Göteborg. Imorgon bär de äntligen iväg för oss! Sjukt att man längtat så länge och nu äntligen händer det. Klockan är ställd på 02:30, oklart dok om man kommer lyckas somna denna

Preperations - How to get an heartattack before the adventure begins
måndag 5 december 2016 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

In my head all was clear. Finish my internship, study for 10 days straight, write exam, give keys to tenants and buy some stuff. I had 20 days. This is going to be relaxing. Plenty of time to see friends, pack, get traveling documents buy tickets and just relax. Yeah right. When have ever my plans

Jonas Carlsten
Herlik
Senast aktiv - från Victoria, British Columbia, Kanada
Jag har blivit lurad
söndag 8 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Sjuttonde dagen i Helvetet.Idag kom nödrop från baj-landet. De som "älskar" mig har det lite kämpigt. Husse har hals-ont, lillhussen har bajs-ont,  lillmatte har hals-ont och Hon-djävulen har bajs-ont. Det regnar, blåser och är otrevligt där i baj-landet också. De har tråkigt. De mår

Sextonde dagen i Helvetet
lördag 7 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Det finns ingen hejd på graderna av helvete på det här stället. Jag har redan nämnt:svältmobbinghotförföljelsesvältsvältsvältNämnde jag svält? Idag tog fångvaktarna det till nya nivåer. De försökte döda mig på riktigt. DET ÄR SANT! De skickade in någon sorts muskelmaffiatyp

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Doctors With Out Boundries

Doctors With Out Boundries

6 december 2016 - 30 april 2017

After decades of procrastination i finally do the dive into the unknown. Diving into an ocean of wonders and dangers. What will i find beautiful coral reefs, intimidating sharks or alot of fun swiming with dolphins. Let the adventure begin.

Las palmas

Las palmas

29 december 2016 - 5 januari 2017

Happy New year

Till Helvetet

Till Helvetet

23 december 2016 - 15 januari 2017

För snart en vecka sedan lämnades jag i Helvetet. Resten av familjen, de som säger att de "älskar" mig har övergett mig för något så patetiskt som ö-hoppande i något konstigt taj-land. Och vad är det? Kan man inte ta med sig fluffiga fetknoppar till taj-landet? När jag tjuvkikat på mattes reseplaner har jag sett fullt med fluffiga, feta TVÅ-bentingar på det där stället. Diskriminering mot oss på fyra ben säger jag. Jag, JAG, inackorderas med tre andra "vänner", varav en korkad typ med ett seriöst underbett, två snobbiga spinktroll som sätter näsan i vädret och MOBBAR mig, två äckliga mjauare som snor ALL uppmärksamhet, två Kurrekurr-svin och sex människodjur (slavdrivare). Nu har jag hört om uppdateringarna från "Somewhere else" och allt vad det nu heter, där i taj-landet-baj-landet. (Fast bajs är ju gott, hästbajs, kattbajs, all bajs faktiskt...) I alla fall, tydligen skriver de som "älskar" mig dagbok. Ja, dåsa, då lägger jag moteld. Bara så vi VET hur JAG HAR DET! Så, njut ni. Era SVIKARE medan jag plågas på nåt jefvla boot-camp här hemma. Hälsningar Lizzy

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Elsa i Thailand

Elsa i Thailand

3 januari 2017 - 27 januari 2017

Hej jag heter Elsa och ska snart åka till Thailand med min lillasyster Astrid, pappa Jonas och mamma Kristin. Våran hund Leo får stanna hemma hos mormor och morfar. Jag har varit i Thailand en gång innan och det är jättekul där! Jag längtar! Vill ni veta hur jag har det på min resa kan ni följa mig här:) Kram!

Min 30-årsresa

Min 30-årsresa

3 januari 2017 - 27 februari 2017

Nu fyller jag snart 30 år och det året tänkte jag inleda med en två månader lång resa till Vietnam. Fast det är inte helt och hållet sant.. resan startar med en vecka tillsammans med Amanda på Gran Canaria där vi äntligen ska få hälsa på och få hänga med Yasmine. Efter denna vecka tar jag flyget från Barcelona till Hanoi, Vietnam där jag under 7 veckor ska ta mig från norr till söder.

Kerala 16/17

Kerala 16/17

3 december 2016 - 29 januari 2017

Vi spenderar december och januari i södra Indien i delstaten Kerala för att göra vårt examensarbete. Här kan ni följa vår resa!

Insamling till kommande resa 2017

Insamling till kommande resa 2017

10 december 2016 - 10 december 2016

Hej Vad kul att du tittar in på min sida. Håller på med att samla in pengar till våra gatubarn i staden Galle på Sri Lankas sydöstra kust. Den 24 jan 2017 reser jag, Lena, Carina och Rosie ner till Galle och arbetar ideéllt på Hirusara Daycare center som Lena och hennes föräldrar delvis är grundare utav. I år firar de även 5 årsjubileum. Det behövs dock många glada sponsorer för att detta projekt ska överleva. Hoppas att du är en av dem som vill vara med och bidra till att vi kan fortsätta hålla dörrarna öppna för dessa utsatta barn. Pengarna som kommer in via insamlingen går oavkortat till fonden och du kan även ge önskemål vart just ditt bidrag ska gå. Det kan bli en utflyktsresa för barnen på centret, matkassar till familjerna, läkemedel mm. Fortsätter ni att följa mig via resedagboken så kommer ni att se vart pengarna ni skänkt tar vägen. Jag har full insyn i pojektet och vet att varenda skänkt krona kommer fram, inga mellanhänder. Vill du veta mer om projektet: www.childrenswellfarefond.com (Bg nummer samt swish finns direkt till fonden) Dock gör jag en egen insamling innan avfärd i jan -17 och de pengarna kommer att spenderas på bästa sätt under tiden jag är nere och arbetar, redovisning sker via denna sida. Swish nr till min insamling: 0703-65 98 53 Varje slant räknas, var med och stöd denna lilla organisation som har en kort väg mellan givare och mottagare! Glada hälsningar Veronica

Ö hoppa i Thailand

Ö hoppa i Thailand

23 december 2016 - 14 januari 2017

Som vi längtat! Snart bär det av mot bad och värme. Vi har länge planerat att någon gång åka bort över jul och nyår för att slippa all julstress med jakt på de perfekta julklapparna och resan skall helst bli av medans ungdomarna fortfarande vill åka med oss päron. I år har vi struntar i jakten på julklappar och planerande inför jul. I år satsade vi på en riktig gemensam julklapp - En resa tillsammans till Thailand tillsammans med våra bästa vänner. Det är ganska märkligt ändå. För första gången på många år så hinner man faktiskt njuta av vacker julbelysning på gator och torg, julsånger som spelar lite lågt och stämningsfullt när man går inne på ICA och handlar. Julstressen finns inte där och trycker bort känslan av att kunna stanna upp och bara njuta. Om 20 dagar åker vi. Jag kommer att skriva dagbok under vår resa, så häng med oss på webben och följ vårt äventyr.

Karl-Johan Rutgersson
Brelid
Senast aktiv - från Ko Muk, Ko Libong, Trang, Trang, Thailand

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!