Västra Götalands län

Gomorgon Sverige!
torsdag 29 juni 2017 - Alvhem, Västra Götalands län, Sverige

Godmorgon världen  ! Sovit lite för lite timmar men det gör inget. Gillar att sova på flyget:) vägde min packning igår kväll, 23,5! Woho!! Allt är i sin ordning så nu är det bara å gå upp å käka lite frulle å sen dra till Landvetter :) vi mellanlandar i Zürich innan vi åker vidare

Resefeber deluxe!
onsdag 28 juni 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu närmar det sig verkligen! Imorgon 9:50 går planet mot Kina. Känns fortfarande overkligt, men nu händer det. Jag ska åka. Packningen ligger på golvet, beslutångest som vanligt när det kommer till kläder. Mitt kinderägg aka Linda är här å lugnar mina nerver och hjälper mig att checka

Resdags
onsdag 28 juni 2017 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Snart bär det av :)

If you are going to San Francisco
onsdag 21 juni 2017 - Landvetter, Västra Götalands län, Sverige

Onsdag den 21 juni, uppe i snorottan = 04:45 svensk tid.Pirriga, spända av förväntan och längtan var barnen uppe på ett kick OCH glatt morgon humör. Hihihi.Farfar hämtade oss i god tid för att köra oss till flygplatsen. Första stoppet Arlanda. På Arlanda åt vi den godaste

Tobias Borg
tuborg i Round trip 2017
Senast aktiv - från Napa County, Kalifornien, USA
På väg!!!

Elias sa imorse:-"Man går och längtar så länge, och så plötsligt är dagen här och då är man nästan inte beredd"Äntligen är vi på väg!!!!

Anki
FamCarlsson i Fam Carlsson i Tanzania
Senast aktiv - från Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania
Förberedelser

Snart dags!Just nu håller vi på för fullt att förbereda vår resa.   Detta har pågått ett tag då vi haft lite att fixa med tex vaccinationer,  visum, klädinköp, trädgårdsförberedelser m.m. Inför sista dagen hemma gäller det nu att få ner packningen och inte glömma något. Vis av

Anki
FamCarlsson i Fam Carlsson i Tanzania
Senast aktiv - från Matemwe, Norra Zanzibar, Tanzania
Incheckade och klara
lördag 17 juni 2017 - Härryda, Västra Götalands län, Sverige

Vätskekontroll på olearys

Äntligen på väg!
lördag 17 juni 2017 - Lödöse, Västra Götalands län, Sverige

Vi lämnade hemmet kl 08.45 i morse och är nu några mil norr om Göteborg. Hoppas nå Tyskland i kväll.

Ida Karlsson
Husbilssemester i Europaresan - andra sommaren
Senast aktiv - från Hamburg, Tyskland
Skönaste kvällen på hela året!!!

Äntligen semester !!!!!! Så himla härligt . Detta måste vara årets bästa kväll semestern har börjat  och imorron är det dax för årets resa !Efter en trevlig start med studentbjudning för Melker hos våra goa grannar sitter vi nu och slappar lite. Sista packning och finlir få bli

Nanjing baby!

28 juni 2017 - 25 juli 2017

Följ min resa som utbytesstudent till det stora landet Kina. Jag pluggar till sjuksköterska på Göteborgs universitet och har fått den roliga äran att åka på sommarskola till Nanjing. Jag vill jättegärna dela med mig av denna upplevelse till er där hemma så följ, läs, njut, skratta, gråt och ta del av min resa :)

Asien

28 juni 2017 - 22 juli 2017

Fam Carlsson i Tanzania

22 juni 2017 - 7 juli 2017

Nu åker vi iväg på vår andra backpackersresa med våra två barn, 11 respektive 13 år. Vi kommer starta med safari i Tanzania och sedan slappa på Zanzibar.

Europaresan - andra sommaren

17 juni 2017 - 16 juli 2017

Ute med husbilen i fyra veckor!

Round trip 2017

21 juni 2017 - 16 augusti 2017

Zanzibar 2017 - bröllopsresa!

6 juni 2017 - 15 juni 2017

Vår bröllopsresa till Zanzibar

Från Ho Chi Minh till Hanoi

17 juni 2017 - 13 juli 2017

Sommaräventyret 2017

38. Med bil till toppen av Europa

4 juni 2017 - 19 juni 2017

Jag älskar Norge, så nu skall Norge göras på riktigt, och med bil, stilla och rolig, runt på de klassiska ställena, Hardangervidda, Flom, Havsvägen, Gejranger, Trollstigen, Lofoten (val safari), Nordkap, Kirkenäs, knacka på dörren till Ryssland, å så ner genom Finland (björn safari??), och till Tiina som väntar i sitt hus i Lahtis. Det får ta den tid det tar, det blir övernattningar i hytter, vandrarhem å hotel. Går det fel så har jag både sovsäck å Triangakök i bilen.

Side, Turkiet

22 april 2017 - 29 april 2017

Tid för reflektion, hamam, värme och strandpromenader! En sanning med modifikation!