Västra Götalands län

Leo house

Så då va hotellet bokat. Det blev ett litet mysigt hotell som ligger på 23 street. Leo house heter det.

2 dagar kvar!

Let´s test om detta verkligen fungerar bättre nu..! 2 dagar kvar och resfebern kommer och går, ganska lugn just nu när jag har börjat lägga fram allt jag vill ha med mig...tror inte jag kommer va lika lugn när jag ska försöka få plats med det i väskan! Igår skickade jag i alla fall in

Hemma igen!

Så var vi hemma igen i ett kallt och snöigt Sverige. Vad hände? Det skulle ju vara vår när vi kom hem =) Resan gick i alla fall jättebra. Konstigt det känns att komma hem, vi har inte längtat förstås men däremot saknat våra familjer och vänner. Nu börjar alltså vardagslivet igen med

Resfeber

Lördag 4 mars, sitter i soffan med en kopp kaffe. Händerna darrar.. Nervös som bara den.  Darrningen kan iofs bero på vinet jag vara ute och drack igår 😆 Men nervös är jag och det är väl det som kallas för RESFEBER.På måndag börjar vårt äventyr. Då åker jag, min man Jakob,

Mycket förberedelser...
tisdag 28 februari 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Jag ska alltså åka till Kina. Min son, Samuel, gör sitt sista studieår (i masters-utbildningen på Chalmers) i Shanghai. Jag bestämde redan samma dag som han åkte, i augusti 2016, att jag skulle hälsa på honom när han fyller 30. Eftersom jag njuter lika mycket av förberedelserna till en

Annika Faström
AnnFas i Shanghai
Senast aktiv - från Shanghai, Kina
The day before...
söndag 26 februari 2017 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

To pack, or not to pack...The majority of things I'm thinking about now has to do with our upcoming trip and what to bring.5 weeks4 countries3 climates2 continentes 1 luggage

Kvällen innan avfärd..
fredag 10 februari 2017 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Då var det bara ett fåtal timmar kvar! 😄Kvällen spenderar vi ute i Gråbo tillsammans med Uffe. Imorgon kl 03:30 kör han oss till Landvetter där vårt äventyr tar fart! ✈️Så nu hoppas vi på att få ialf ett par timmars sömn 😴 Natti natt!! // Micke & Sara

1.0 Morning thoughts

Airport GOT.Quite boring at 7am.Quite boring when you're alone and not in the mood for useless shopping. Quite sad when it's too early for wine. If I knew how to get to my hostel from LAX alcohol would be more than suitable. The thing is that I am planing to meet up with an odd guy from

Det drar ihop sig

Så var det äntligen dags för vår lilla familj att ge sig ut på vårt hittills största äventyr.För ganska exakt år sedan bestämde vi oss för att till slut genomföra en tanke som vi i många år diskuterat och drömt om, en lång resa med hela familjen! Ingen och allra minst vi vet hur

Fira nyår i New York + rundresa Florida

Fira nyår i New York + rundresa Florida

28 december 2017 - 12 januari 2018

Fira nyår i New york för att sen hyra bil i Florida och åka runt

Nya Zeeland 2017

Nya Zeeland 2017

6 mars 2017 - 5 april 2017

The Penguin Adventure!

The Penguin Adventure!

27 februari 2017 - 1 april 2017

Come along on the great adventures of Sophie & Rose-Mari as we travel to Chile, Antarctica, The Falkland Islands, Uruguay and Argentina!

Uganda & Kenya

Uganda & Kenya

16 mars 2017 - 27 april 2017

Min vän Linnea och jag åker till Östafrika för att praktisera som blivande barnsjuksköterskor på ett sjukhus i Kampala, Uganda i 4 veckor och därefter 2 veckors äventyr i Uganda och Kenya! Ska äntligen få uppleva Afrika, galet :-) Också hoppas vi att denna resdagbok faktiskt har blivit bättre och kommer att fungera hela resan..!

Shanghai

1 april 2017 - 1 juni 2017

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

Thailand 2017

Thailand 2017

23 januari 2017 - 15 februari 2017

En efterlängtad resa till värmen efter hårt arbete och en examen

TIA

TIA

23 januari 2017 - 16 februari 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Los Angels

Los Angels

4 februari 2017 - 17 februari 2017

I’m going to L.A. the 4th of February and I’ve booked 5 nights at a hostel somewhere in south LA(I think). All together I've 12 days to spend in the US and I might visit another city or try couchsurfing. My plan is to have no plans. I’m going on my own and I’ll take the days as they comes and hopefully I’ll find interesting and cool people to hang out with. I’m writing here because friends and family have asked me to keep them update so I’ll do my best!

Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Labackavägen 34E, Mölndal, Västra Götalands län, Sverige