Västra Götalands län

Tankar inför resan till Polen 2018
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Än så länge så har vi blivit introducerade om resan. Om vad vi kommer göra där och vad för ställen vi kommer att besöka. Vi har även kollat på dokumentärer och andra filmer om hur det var i koncentrationslägrerna. Jag tror att det kommer bli väldigt intressant att besöka Auschwitz

Tankar inför studieresan

Inför vår studieresa till Polen har vi blivit informerade om resan och tittat på en engelsk dokumentär. Jag tycker att det ska bli väldigt intressant och känslosamt att få ta del av hur det såg ut i verkligheten och vad människorna som satt i ett koncentrationsläger verkligen fick

Tankar om resan till Polen
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo V, Västra Götalands län, Sverige

I mars nästa år åker jag till Polen och ska få se koncentrationslägret Auschwitz och Birkenau. Vi har fått se en dokumentär om Auschwitz, där en kvinna som överlevt berättar om hur det var när hon befann sig där. Dessutom har vi läst texter från personer som upplevt det

Julia Elverlind
juliaelverlind i Auschwitz - Polen
Tankar inför resan

Jag är väldigt förväntansfull inför denna studieresa efter att ha kollat på en dokumentär och läst texter om vad som hände i Polen under förintelsen. Jag tror att det kommer vara en känslosam resa och väldigt lärorikt just för att vi kommer att få se det i verkligheten och därmed

Innan resan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

det kommer bli kul, dock lång bussresa och lite väl stränga regler.

Albin Liljedahl
Albinl i Pöööölen
innan resan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

ska bli kul, dock lite tråkigt att åka buss så länge. även tråkigt med stränga regler.

Simon Broman
bromanmedb i pölen, studieresa
Tankar inför resan till Polen
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Vi har nu börjat prata om resan till Polen. Vi har än så länge läst olika texter och sett en dokumentär om en kvinna som överlevde förintelsen där hon berättade hur de levde och vad de gjorde på förintelselägren. Mina egna tankar inför resan är att jag tror att det kommer att bli en

Tankar inför resan.

Om några månader ska jag till Polen med min klass och få se konsentrationlägrena i Auschwitz och Birkenau. Vi har fått se dokumentärer och läst texter, om hur hemskt och fruktansvärt judarna hade det i lägrerna. Det ska bli en intressant resa och bra upplevelse. Jag undrar om jag kommer

Maja Kindlund
MajaKindlund i Polen, Auschwitz
Tankar inför resan
torsdag 19 oktober 2017 - Tranemo, Västra Götalands län, Sverige

Vi har blivit introducerade till polen resan och vi har kollat på en engelsk doumentär om en tant som överlevde förintelsen. Han var på koncentrationslägret i Auschwitz. Jag tycker att resan till Polen ska bli spännande.

Karolina Berg
Karolinaberg i Polen 2018
Tankar inför resan till Polen

Har nu blivit introducerad av resan och sett en första dokumentär om Auschwitz. Vi vet att påvägen till staden Krakow kommer vi att åka buss och på vägen hem kommer vi att åka färja till Karlskrona. jag har inte jätte många tankar om resan ännu, men jag tror att det kommer att bli en

4 mars 2018 - 9 mars 2018

Studieresa till Krakow, Auschwitch, Birkenau I & II och Saltgruvan.

Studieresa med skolan till Krakow, Auschwitz och Birkenau.

4 mars 2018 - 4 mars 2018

Vi ska på studieresa med skolan till Krakow, Auschwitz - Birkenau.

4 mars 2018 - 9 mars 2018

Studieresa till Krakow, Auschwitz, Birkenau och saltgruvan.

Studieresa till Polen.

Studieresa till Krakow, Auschwitz, Birkenau och saltgruvan

Studieresa till Krakow, Auschwitz, Birkenau och Saltgruvan

Studieresa till Polen, Krökow