Västra Götalands län

Kvällen innan avfärd..
fredag 10 februari 2017 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Då var det bara ett fåtal timmar kvar! 😄Kvällen spenderar vi ute i Gråbo tillsammans med Uffe. Imorgon kl 03:30 kör han oss till Landvetter där vårt äventyr tar fart! ✈️Så nu hoppas vi på att få ialf ett par timmars sömn 😴 Natti natt!! // Micke & Sara

Sara Carreman
micke_sara
Senast aktiv - från Kungälv, Västra Götalands län, Sverige
1.0 Morning thoughts

Airport GOT.Quite boring at 7am.Quite boring when you're alone and not in the mood for useless shopping. Quite sad when it's too early for wine. If I knew how to get to my hostel from LAX alcohol would be more than suitable. The thing is that I am planing to meet up with an odd guy from

Det drar ihop sig

Så var det äntligen dags för vår lilla familj att ge sig ut på vårt hittills största äventyr.För ganska exakt år sedan bestämde vi oss för att till slut genomföra en tanke som vi i många år diskuterat och drömt om, en lång resa med hela familjen! Ingen och allra minst vi vet hur

10.05, misstänkt

Första som är emot oss på resan. Davids väska undersöks efter explosiva medel. Davids svar, halvt på skämt och halvt allvarligt "ser jag ut som en terrorist?" uppskattades inte. First up, London Heathrow

Nu åker vi
måndag 23 januari 2017 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Vi var uppe sent igår och packade. Gick och la oss vid två-tre på natten och så vi gick upp vid åtta för vi vill byta kameran vi köpte. Den var svår att ställa in och egentligen ville vi ha en som är lite smidigare. Kl 10 stod vi och hängde utanför Mediamarkts portar och lämnade

Lindi Olofsson
Lindi: warrior princess
Senast aktiv - från Koh Lanta, Krabi, Thailand
Öl för att stilla nerverna 😁

Vi har mött upp varandra och tar en lunch innan flyget till Paris. Obligatorisk fira att resan har börjat öl 😁🍻​​​​​​​​​

Packar...
söndag 22 januari 2017 - Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige

Det att packa i sista minuten. Varför stressa? Stridsledning! Vad är egentligen resefeber? Klockan är 17:47 och jag börjar packa för våran resa. Bussen till Landvetter går 09:50 imorgon.

Helvetet är över
lördag 14 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Hellö! Hellöö! Hellöööööö!Lillebror här. Ja, han med underbettet.Hon den feta fluffiga och odrägligt bortskämda har flyttat. Äntligen. Tre O L I D L I G A veckor är till ända. Det enda vi har hört dag ut och dag in är: Jag vill ha goooodis. Jag vill ha älgstek. Jag vill ha

The Manly Cave
torsdag 12 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 21 i HelvetetNu vet jag vad felet är. Det är fullmåne. Klart man blir kärlekskrank och tar första bästa fångvaktarben att förälska sig i. Vissa saker kan man inte ta ansvar över. Förutom ben gillar jag trånga utrymmen. Jag gillar "Manly Caves". Inatt var jag långt in i en "Manly

Nedbrytningsprocessen har börjat
onsdag 11 januari 2017 - Vara, Västra Götalands län, Sverige

Dag 20 HelvetetLikt kinesisk vattentortyr nöts jag ner. Jag känner hur all motståndskraft långsamt rinner ur mig. Jag finner att jag på något märkligt sätt börjar ... tycka OM mina fångvaktare. På något sjukt sätt sympatiserar jag med deras sadistiska drag. Jag har förlorat

David och Viktors luff

David och Viktors luff

29 januari 2017 - 29 januari 2017

David Grönqvist och Viktor Karlsson, tidigare klasskamrater som lärde känna varandra första dagen på gymnasiet. Det första samtalet handlade om fotboll och om hur de tidigare varit rivaler. Viktor har lagt fotbollen på hyllan och David gör en paus i sin karriär för att tillsammans ge sig ut på äventyr. David hoppas på spektakulära upplevelser, bemötande av andra superhjältar och en eller annan bild som kan bidra till instagramflödet. Viktor hoppas på nya smakupplevelser, eller ja, mat. Gluten- och mjölkfri om det går att hitta. Följ vännernas fantastiska resa och se vad Asien har att erbjuda!

23 januari 2017 - 15 februari 2017

En efterlängtad resa till värmen efter hårt arbete och en examen

TIA

TIA

23 januari 2017 - 16 februari 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Los Angels

Los Angels

4 februari 2017 - 17 februari 2017

I’m going to L.A. the 4th of February and I’ve booked 5 nights at a hostel somewhere in south LA(I think). All together I've 12 days to spend in the US and I might visit another city or try couchsurfing. My plan is to have no plans. I’m going on my own and I’ll take the days as they comes and hopefully I’ll find interesting and cool people to hang out with. I’m writing here because friends and family have asked me to keep them update so I’ll do my best!

Kenya-Sydafrika

Kenya-Sydafrika

11 januari 2017 - 8 mars 2017

Rosa bussarna

Doctors With Out Boundries

Doctors With Out Boundries

6 december 2016 - 30 april 2017

After decades of procrastination i finally do the dive into the unknown. Diving into an ocean of wonders and dangers. What will i find beautiful coral reefs, intimidating sharks or alot of fun swiming with dolphins. Let the adventure begin.

Las palmas

Las palmas

29 december 2016 - 5 januari 2017

Happy New year

Till Helvetet

Till Helvetet

23 december 2016 - 15 januari 2017

För snart en vecka sedan lämnades jag i Helvetet. Resten av familjen, de som säger att de "älskar" mig har övergett mig för något så patetiskt som ö-hoppande i något konstigt taj-land. Och vad är det? Kan man inte ta med sig fluffiga fetknoppar till taj-landet? När jag tjuvkikat på mattes reseplaner har jag sett fullt med fluffiga, feta TVÅ-bentingar på det där stället. Diskriminering mot oss på fyra ben säger jag. Jag, JAG, inackorderas med tre andra "vänner", varav en korkad typ med ett seriöst underbett, två snobbiga spinktroll som sätter näsan i vädret och MOBBAR mig, två äckliga mjauare som snor ALL uppmärksamhet, två Kurrekurr-svin och sex människodjur (slavdrivare). Nu har jag hört om uppdateringarna från "Somewhere else" och allt vad det nu heter, där i taj-landet-baj-landet. (Fast bajs är ju gott, hästbajs, kattbajs, all bajs faktiskt...) I alla fall, tydligen skriver de som "älskar" mig dagbok. Ja, dåsa, då lägger jag moteld. Bara så vi VET hur JAG HAR DET! Så, njut ni. Era SVIKARE medan jag plågas på nåt jefvla boot-camp här hemma. Hälsningar Lizzy

7 februari 2017 - 7 juni 2017

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Karl-Johan Rutgersson
martin_o_john
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!