Borås

Virtuella Resor - Pinsamt Eller Bra?
onsdag 23 december 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Vi svenskar är ett folk som älskar att resa och se oss omkring i världen. Varje år reser hundratusentals svenskar utomlands, till Gran Canaria, Kreta, Kroatien, Thailand och andra spännande resmål. Och det har vi gjort ända sedan den första charterresan arrangerades. Det var år 1955 och

Tips på hur du kan fördriva tid när du är ute på långtur med bilen
torsdag 19 november 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det flesta kan nog hålla med om att det är en kittlande känsla att ge sig ut på en roadtrip, då och då. Med det sagt så kan det också vara en prövning – efter några timmar är det lätt hänt att otåligheten tar över och det börjar krypa i benen. Lyckligtvis finns det en hel del

Drömmen om en fotbollsresa till England
onsdag 21 oktober 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det är många som drömmer om att göra en fotbollsresa. Efter att ha följt favoritlaget på TV under en massa år och sett hur det ser ut på läktarna blir det förstås mycket lockande att göra den där resan och se hur det ser ut i verkligheten. Om man dessutom gillar att spela på fotboll

Längtar efter att åka ut och resa igen!
onsdag 5 augusti 2020 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

I dessa tider är det svårt att inte göra annat än att längta efter att få åka ut och resa igen. Det springer onekligen i resebenen!Nu gäller det bara att boka in resan, dra åt svängremmen och börja spara. Men jag funderar på att använda lite nya medel för att finansiera nästa resa.

Dagarna innan avfärd.
fredag 24 november 2017 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Tjulululu little ladies and ladyfriends, dudes och dudettes, bröder och systrar och annat löst folk.Inte ens en vecka kvar till avfärd, noll resfeber men enorm förväntan inför detta äventyr.SkrotErik har ju aldrig varit i Colombia innan, inte heller Hubbelito. Så nu ska Stigfinnarn Fritto

Skönaste kvällen på hela året!!!

Äntligen semester !!!!!! Så himla härligt . Detta måste vara årets bästa kväll semestern har börjat  och imorron är det dax för årets resa !Efter en trevlig start med studentbjudning för Melker hos våra goa grannar sitter vi nu och slappar lite. Sista packning och finlir få bli

Night before
onsdag 28 december 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Snart dax sova taxin kommer 04.15 life is hard

Snart ska vi åka!
tisdag 20 december 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Det ska bli jäte kul💜.

Internet på flyget
fredag 28 oktober 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Surfar på internet i planet , schysst! har fördrivit en film på nästan 2 timmar och ska väl plöja en till. Drygt 7 timmar kvar.

Packning påbörjad
måndag 12 september 2016 - Borås, Västra Götalands län, Sverige

Avresan från Borås sker imorgon eftermiddag. Vi flyger från Landvetter kl 19.25 till Berlin där vi byter plan för vidaretransport till Abu Dhabi. Där kommer vi att få tillbringa rätt lång väntan inför fortsättningen till Kathmandu. Vi beräknas landa i Kathmandu på onsdag kväll kl

Europa 2021

Europa 2021

9 oktober 2021 - 8 november 2021

Amerikanska västkusten i vinter

Amerikanska västkusten i vinter

1 december 2020 - 13 december 2020

Nu är det så klart väldigt osäkert men jag och Linda har sedan tidigare planerat att åka till den amerikanska västkusten över jul. Här samlar jag våra resplaner.

En resa i östra Asien

En resa i östra Asien

21 september 2020 - 21 september 2020

Nu börjar det klia i de gamla resebenen igen. Är fruktansvärt sugen på att åka och upptäcka nya spännande platser och möta nytt trevligt folk. Men frågan är så klart, som det så ofta är, vart ska man bege sig? I skrivande stund är det östra Asien som pockar på min uppmärksamhet.

Fira Livet Resa

Fira Livet Resa

20 november 2017 - 5 december 2017

Santa Marta (måste dra iväg)

Santa Marta (måste dra iväg)

1 februari 2018 - 1 februari 2018

Vintern närmar sig, då drar vi. Två månader i Colombia, kommer bli bra detta.

Från Ho Chi Minh till Hanoi

Happy New year

Elsa i Thailand

Elsa i Thailand

3 januari 2017 - 27 januari 2017

Hej jag heter Elsa och ska snart åka till Thailand med min lillasyster Astrid, pappa Jonas och mamma Kristin. Våran hund Leo får stanna hemma hos mormor och morfar. Jag har varit i Thailand en gång innan och det är jättekul där! Jag längtar! Vill ni veta hur jag har det på min resa kan ni följa mig här:) Kram!

Borås- Landvetter- Atlanta- Winchester

Borås- Landvetter- Atlanta- Winchester

28 oktober 2016 - 7 november 2016

Det börjar dra ihop sig, inte många timmar tills det bär av mot staterna! Spännande. Kommer hålla mig uppdaterad här med vad som händer om dagarna och lite bilder då och då.. :-)

Utmaning och kontemplatation

Utmaning och kontemplatation

13 september 2016 - 25 november 2016

På onsdag kväll den 14 september återkommer vi till Nepal. Vår vistelse i år är till 24 november, så vi räknar med att kunna fira advent i Sverige. Vi kommer att bo på samma hotell som vi utnyttjat varje år sedan 2008. Utmaningen står Kerstin för, som kommer att delta i en grupp som ska vara tillsammans i 29 dagar. De ska genomföra en ”trekking” som heter Great Himalayan Trail och som innebär en vandring på norra sidan av Himalaya (i regnskugga) där de bl a kommer att passera tre pass på över 5000 m höjd. Hon har tränat hårt under senaste året (gått ned 15 kg) inför denna utmaning. Kontemplationen blir min uppgift under tiden Kerstin promenerar omkring i bergen. Under dessa 29 dagarna hon är med sin grupp är mina planer att bara koppla av i Kathmandu. För min del blir det säkert också upplevelserikt. Under tiden Kerstin vandrar inträffar den stora nepalesiska högtiden Dashain (jfr juletid här hemma) och kanske också den näst största högtiden Tihar (vi är osäkra på när den infaller). N

Evelin Göransson
mrsevelin