Göteborg

Packning
lördag 7 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så mycket jag vill ha med, men med tanke på platsbrist så får jag helt enkelt begränsa mig. Jaja som tur är så kan man tvätta upp på vägen . Idag blir det att fixa och handla det sista och imorgon blir det att att förbereda bilen.. på måndag bär det av. Börjar bli lite nervös och

Förberedelser
fredag 6 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

så mycket spännande nu, sista dagen på jobbet idag innan semestern men jag är redan ute på resan i tanken =)Skall bli kul att få utforska och se vad detta vackra land har att erbjuda, vi kommer börja med att åka till Sala silvergruva och besöka den sen Kramfors och Höga kusten, sen raka

Feature 2
söndag 1 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

hinew windlass installed to save my back/per

Features 1
onsdag 27 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

new improved beds in the aft cabinthanks Riitta for help

More in detail
tisdag 26 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

hi countdown started and for all who like to join here comes a bit more detailed plan and type of sailing7/7 - 10/7 Gothenburg malmöcostal sailing11/7- 22/7 malmo - Amsterdam costal and canal sailing23/7-1/8 Amsterdam - abbevillecanal and costal sailing2/8-10/8 abbeville - Reims canal and

More test sailing
söndag 24 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

so to test even the co sailors Bengt join the return sail to Gothenburg went all okEven met other holidaymakers heading north good week to start Martin and company!

Flag
fredag 15 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Hiso now all courtesy flags in placeeven if it is upside down for some reasonanyhow DenmarkGermanyHollandBelgumFranceSpainwelcome to join/Per

Foo Fighters
tisdag 5 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sov med öppet fönster inatt o satte en blomma som stopper. Vaknade av att den låg i sängen. Trots denna lilla fadäs sov vi otroligt gott o lite länge. Frulle och tillsnyggning sedan drog vi ut på dagens lilla utflykt.Vandrade genom den fina Slottsskogen med pingviner, ankor, sälar och en

Tåg mot Götlaborg
måndag 4 juni 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter en stressig hemsk söndagkväll. Nej vi är inte ovänner, men..... jag har eller trodde jag tappat min fina vita HH jacka. Vet att jag hängt undan den i våras när solen och värmen tog över.  Men kan inte hitta den. Sökte i alla vrår låg vaken hela natten. Natten varade mellan 23.30

Boat in the water
tisdag 29 maj 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

hiso finally after a long preparation time the boat finally got into the seano leaking all worked wellnow it's only the rest to fix😂Welcome to join regper

Roadtrip

Roadtrip

4 juli 2018 - 2 augusti 2018

En bilresa från Göteborg - Norrland - Norge - Göteborg. Kommer besöka många platser och dela med mig av kort och tankar.

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Australien 2017/18

Australien 2017/18

16 december 2017 - 23 januari 2018

God Jul Göteborg.

God Jul Göteborg.

23 december 2017 - 26 december 2017

Julen 2017 firas i Göteborg.

Thailand Koh Lanta - jobba på Lanta Sanuk School

8 juli 2017 - 31 juli 2017

Costa Rica

Costa Rica

16 juli 2017 - 7 augusti 2017

Göteborg-London-Miami-San Jose 2017-07-16 San Jose-Charlotte-London-Göteborg 2017-08-06--07

Nanjing baby!

Nanjing baby!

28 juni 2017 - 25 juli 2017

Följ min resa som utbytesstudent till det stora landet Kina. Jag pluggar till sjuksköterska på Göteborgs universitet och har fått den roliga äran att åka på sommarskola till Nanjing. Jag vill jättegärna dela med mig av denna upplevelse till er där hemma så följ, läs, njut, skratta, gråt och ta del av min resa :)

Tågluff Östeuropa

Tågluff Östeuropa

26 juni 2017 - 28 juli 2017

Några veckors (minst 3 men snarare 4-5) tågluff i Östeuropa med bl.a. Prag, Budapest, Rumänien, Moldavien, Albanien och Montenegro.

Johanna Moberg
Johanna M