Göteborg

Hemma igen.....
måndag 18 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Ja, nu har vi landat i verkligheten igen. Jisses vad snabbt det byts från sol, värme och palmer, till småkyligt, disigt och vardag. Tvättkorgen är överfull och första omgången ligger och snurrar i tvättmaskinen.Hemresan har gått bra, men från att vi lämnade hotellet, tills vi klev

Prolog
söndag 17 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är en fantastisk resa slut och det är så galet svårt att sammanfatta, och ännu svårare att förmedla vad vi varit med om. Nu känns tiden i USA som en helt annan tidsålder och hur ska vi någonsin kunna anpassa oss tillbaka till vardagen?Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut den här

Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Snart......
onsdag 30 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resväskorna står framme, tomma ännu, och det börjar synas små högar av kläder, solkräm, hattar och annat bra att ha med på resan.Det närmar sig med stormsteg! :-)

Lämnar Göteborg för äventyr!
söndag 6 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med blandade känslor jag lämnar Göteborg för en ny resa till Wisconsin och Yellowstone. Livet ser så annorlunda ut i dag än vad det gjorde då jag bokade resan. Då var min bror i livet och jag längtade till januari. När Johan dog i september 2018 bestämde jag mig för att avboka

Gott nytt år 2019 .. snart åker jag
måndag 31 december 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med glädje som jag åter igen åker ut till skjukhusfartyget Africa Mercy, det blir min 8:de resa. Det är också med sorg man lämnar sin familj och vänner för att under långa tider inte ses som man brukar... Jag har varit hemma i Sverige under 9 händelserika månader. Jag har fått

Anneli Persson
Mercyships-anneli i Guinea 2019
Senast aktiv - från Conakry, Conakry, Guinea
Lördag i Götet.
lördag 15 september 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

En härlig dag med shopping, fikabesök och trevlig middag.Vad mera kan man önska.Oj vad vi har skrattat!

Hej från Göteborg.
fredag 14 september 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Som vanligt skriver jag mera om resan vid hemkomsten.Tidig avgång och allt fungerade bra.Bilder från kvällens middag.Nu är vi trötta efter att ha varit vakna sedan 03.15.......!!

Närmar sig med stormsteg
onsdag 12 september 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det några få veckor kvar till avresa och vi håller tummar för att allt faller på plats. Vi lyfter från landvetter den 29 september och beräknas återkomma till sverige den 15 februari -2019.Reserutten är i alla fall satt och ser ut som följer:Miami Beach FL, West Palm Beach FL,

Sol, bad och krabbfiske
lördag 21 juli 2018 - Askim, Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och städning av lägenheten åkte vi till kusin Agnetas kollonihus ute vid Askim.Vi badade och fiskade krabba.Efter det tog vi en fika och sedan åkte vi mot vårt nästa mål, Mariestad

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Guinea 2019

Guinea 2019

2 januari 2019 - 29 april 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

Höstresa till Göteborg.

Höstresa till Göteborg.

14 september 2018 - 16 september 2018

Dags för en tripp till härliga Göteborg

Roadtrip

Roadtrip

4 juli 2018 - 2 augusti 2018

En bilresa från Göteborg - Norrland - Norge - Göteborg. Kommer besöka många platser och dela med mig av kort och tankar.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa

29 september 2018 - 17 februari 2019

Lawa goes jorden runt

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

Cykla – Pilgrimsleden från St Jean Pied de Port till Santiago de Compostela

27 maj 2018 - 9 juni 2018

Mitt eget äventyr, på egen hand genom Spanien utefter den gamla välkända Pilgrimsleden på cykel 80 mil.

Australien 2017/18

Australien 2017/18