Göteborg

Snart åker Vi!!!
söndag 19 maj 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Väskorna är packade och blommorna är vattnade. I natt åker vi äntligen. En champagne på terrassen sitter gott.

Johan
Orlando2019 i Orlando 2019
Senast aktiv - från Orlando, Florida, USA
Bekräfta andra med ordet Shalom
torsdag 2 maj 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Jag fick ett vykort av en vän en gång, där det stod ” jag önskar dig all världens rika välsignelser som bara Gud kan ge” Jag blev helt tagen och tänkte att det finns ju ingen bättre önskan än att få en önskan om rika välsignelser från Gud. När jag var barn, så tog vi alltid i

Hemma igen
söndag 3 mars 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så var det dags, vår sista frukost i Nya Zeeland. När magen fått sitt var det dags att fylla väskorna med packning. Vi tog en kort shoppingpromenad i centrum och sedan begav vi oss mot flygplatsen och hyrbilsåterlämningen. Drygt 25h senare möts vi av ett regnigt Göteborg när vi kliver av

Annelie Jönsson
Annelie_och_Tomas i Nya Zeeland
Senast aktiv - från Franz Josef Glacier, West Coast, Nya Zeeland
Hemma igen.....
måndag 18 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Ja, nu har vi landat i verkligheten igen. Jisses vad snabbt det byts från sol, värme och palmer, till småkyligt, disigt och vardag. Tvättkorgen är överfull och första omgången ligger och snurrar i tvättmaskinen.Hemresan har gått bra, men från att vi lämnade hotellet, tills vi klev

Prolog
söndag 17 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är en fantastisk resa slut och det är så galet svårt att sammanfatta, och ännu svårare att förmedla vad vi varit med om. Nu känns tiden i USA som en helt annan tidsålder och hur ska vi någonsin kunna anpassa oss tillbaka till vardagen?Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut den här

Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Snart......
onsdag 30 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resväskorna står framme, tomma ännu, och det börjar synas små högar av kläder, solkräm, hattar och annat bra att ha med på resan.Det närmar sig med stormsteg! :-)

Lämnar Göteborg för äventyr!
söndag 6 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med blandade känslor jag lämnar Göteborg för en ny resa till Wisconsin och Yellowstone. Livet ser så annorlunda ut i dag än vad det gjorde då jag bokade resan. Då var min bror i livet och jag längtade till januari. När Johan dog i september 2018 bestämde jag mig för att avboka

Gott nytt år 2019 .. snart åker jag
måndag 31 december 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med glädje som jag åter igen åker ut till skjukhusfartyget Africa Mercy, det blir min 8:de resa. Det är också med sorg man lämnar sin familj och vänner för att under långa tider inte ses som man brukar... Jag har varit hemma i Sverige under 9 händelserika månader. Jag har fått

Orlando 2019

Orlando 2019

20 maj 2019 - 3 juni 2019

Orlando 2019.

Nya Zeeland

Nya Zeeland

11 februari 2019 - 3 mars 2019

Tomas och jag reser till Nya Zeeland! En drömresa går i uppfyllelse.

Rundresa på Sri Lanka!

Rundresa på Sri Lanka!

1 februari 2019 - 18 februari 2019

Efterlängtad semester med sol, värme, kultur och elefanter :-)

Back to Yellowstone!

Back to Yellowstone!

6 januari 2019 - 21 januari 2019

Guinea 2019

Guinea 2019

2 januari 2019 - 29 april 2019

Jag kommer att göra min 8:de resa till världens största civila sjukhusfartyg och arbeta som operationssjuksköterska / teamledare på ögonoperation. Tack för att du följer min resa som volontär ombord.

Höstresa till Göteborg.

Höstresa till Göteborg.

14 september 2018 - 16 september 2018

Dags för en tripp till härliga Göteborg

Roadtrip

Roadtrip

4 juli 2018 - 2 augusti 2018

En bilresa från Göteborg - Norrland - Norge - Göteborg. Kommer besöka många platser och dela med mig av kort och tankar.

Roadtrip Sverige 2017

Roadtrip Sverige 2017

16 juli 2018 - 16 juli 2018

En kort men intensiv resa i Sverige. Medresenärer är: Stina, chaufför Malin, kartläsare Thobias och Lucas, underhållare Elias, sångare

Sweden Rock 2018  💃🏼 🎸🏕

Sweden Rock 2018 💃🏼 🎸🏕

4 juni 2018 - 11 juni 2018

I år drar vi söderut för vår musikvecka. Foo Fighter i Göteborg för att sedan åka ned till Sölvesborg o Sweden Rock. Tältet är med. Vår polare har dock valt vår Toyota som husrum.

Lawas första jordenruntresa

Lawas första jordenruntresa