Göteborg

Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Snart......
onsdag 30 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resväskorna står framme, tomma ännu, och det börjar synas små högar av kläder, solkräm, hattar och annat bra att ha med på resan.Det närmar sig med stormsteg! :-)

Gott nytt år 2019 .. snart åker jag
måndag 31 december 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med glädje som jag åter igen åker ut till skjukhusfartyget Africa Mercy, det blir min 8:de resa. Det är också med sorg man lämnar sin familj och vänner för att under långa tider inte ses som man brukar... Jag har varit hemma i Sverige under 9 händelserika månader. Jag har fått

Lördag i Götet.
lördag 15 september 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

En härlig dag med shopping, fikabesök och trevlig middag.Vad mera kan man önska.Oj vad vi har skrattat!

Hej från Göteborg.
fredag 14 september 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Som vanligt skriver jag mera om resan vid hemkomsten.Tidig avgång och allt fungerade bra.Bilder från kvällens middag.Nu är vi trötta efter att ha varit vakna sedan 03.15.......!!

Närmar sig med stormsteg
onsdag 12 september 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är det några få veckor kvar till avresa och vi håller tummar för att allt faller på plats. Vi lyfter från landvetter den 29 september och beräknas återkomma till sverige den 15 februari -2019.Reserutten är i alla fall satt och ser ut som följer:Miami Beach FL, West Palm Beach FL,

Sol, bad och krabbfiske
lördag 21 juli 2018 - Askim, Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Efter frukost och städning av lägenheten åkte vi till kusin Agnetas kollonihus ute vid Askim.Vi badade och fiskade krabba.Efter det tog vi en fika och sedan åkte vi mot vårt nästa mål, Mariestad

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
Liseberg
fredag 20 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Idag var det Lisebergsdax. Stina och Thobias ville inte följa med.Det var perfekt väder, strålande sol, lite vind och 23 grader. Lucas som ville åka allt sist vi var här åkte inte speciellt mycket. Alla bergodalbanorna ratade han. När vi bestämde oss för att vi var klara med allt åkande

Malin Andersson
Malande i Roadtrip Sverige 2017
Packning
lördag 7 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Så mycket jag vill ha med, men med tanke på platsbrist så får jag helt enkelt begränsa mig. Jaja som tur är så kan man tvätta upp på vägen . Idag blir det att fixa och handla det sista och imorgon blir det att att förbereda bilen.. på måndag bär det av. Börjar bli lite nervös och

Förberedelser
fredag 6 juli 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

så mycket spännande nu, sista dagen på jobbet idag innan semestern men jag är redan ute på resan i tanken =)Skall bli kul att få utforska och se vad detta vackra land har att erbjuda, vi kommer börja med att åka till Sala silvergruva och besöka den sen Kramfors och Höga kusten, sen raka