Gråbo

Imorgon bär det av
måndag 8 juli 2019 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Den första, riktiga semesterdagen ägnas åt packning och andra förberedelser för årets sommarsemester-resa. Denna gång åker vi alltså till Kuba och Mexiko.Jag har som vanligt tänkt skriva dagbok från resan och hoppas kunna nyttja Resdagboken. se. Kommer dock kunna bli problem, dels pga

Hemma igen efter en kul dag i München
torsdag 2 augusti 2018 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Efter en oerhört kämpig och svettig natt i ett hotellrum utan AC, gav vi oss ut på stan tidigt!Jag tågluffade genom denna stad för sisådär 30 år sen, H o T hade inte varit där innan, så vi hade inte särskilt stor koll på stan i förväg.Vi gick först till Viktualienmarkt - en marknad

Kvällen innan avfärd..
fredag 10 februari 2017 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Då var det bara ett fåtal timmar kvar! 😄Kvällen spenderar vi ute i Gråbo tillsammans med Uffe. Imorgon kl 03:30 kör han oss till Landvetter där vårt äventyr tar fart! ✈️Så nu hoppas vi på att få ialf ett par timmars sömn 😴 Natti natt!! // Micke & Sara

Nu är det dags för etapp 3
torsdag 17 september 2015 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Gråbo 150917 Så är det strax dags för resan till Spanien och vandringen till Santiago de Compostella. Vi har förberett vår vandring sen ett halvår tillbaka. Det har bokats tåg, flyg, buss med mera för att vi skall komma fram till Astorga där vandringen börjar. Efter vandringen åker vi

Dag 1 Gråbo - Burgos
fredag 19 september 2014 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Så var dagen inne, 03.00 ringde klockan o vi hade alla fått alldeles för lite sömn. Packningen var i det närmaste klar, små detaljer kvarstod. Var är passet, boardingkorten till flyget, bussbiljetterna mellan Madrid och Burgos. Ja, allt fanns där. De sista mejlen skickades och så kom vår

Snart dags för etapp 2 på El Camino 2014
tisdag 16 september 2014 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Nu är det snart dags att resa till Spanien för Etapp 2 på vår tredelade vandring till Santiago de Compostella. Vi kommer att göra dagliga inlägg och beskriva resan så som vi gjorde förra året. Om du har någon som vill vara med på resan via resdagboken kan du mejla mig så lägger

Bakgrund
söndag 22 september 2013 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Att fylla 60 år kan ha sina risker, så var det för Åke 03032010. Då svarade han JA till frugans förfrågan om att vandra tillsammans till Santiago De Compostela i Spanien. Att vandra de 80 milen på en gång tycker vi låter "mastigt", därför kommer vi att genomföra vandringen under en

Koll av funktion
söndag 22 september 2013 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Vill testa att inlagt meddelande går ut via mejl. Lars-Ove

Färdigpackade!
lördag 22 september 2012 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Hej vänner! Nu är vi klara med bagaget. Vi har lite olika dimensioner på packning... Gissa vem som är vems....! (Min mobil lämnar jag hemma - Stefan har med sin ;)

Lisa Wickelgren
ParetWickelgren i Australia Adventure
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Nu är det nära :)
fredag 21 september 2012 - Gråbo, Västra Götalands län, Sverige

Hur packar man för tre och en halv vecka egentligen? Min resväska e proppfull! Min käre man har inte börjat packa än såklart ;) Flyget går vid 11 på söndag så vi slipper i alla fall gå upp okristligt tidigt... Vår lille i magen är en blivande globetrotter. Han har varit i Spanien och

Lisa Wickelgren
ParetWickelgren i Australia Adventure
Senast aktiv - från Cairns, Queensland, Australien
Kuba & Mexiko

Kuba & Mexiko

9 juli 2019 - 2 augusti 2019

Fam Jakobsson-Hansson gör en kombo-resa bestående av 10 dgr på Kuba, följt av 14 dgr i Mexiko. Häng med oss!

Kroatien

Kroatien

18 juli 2018 - 2 augusti 2018

Ett par veckor i Kroatien med Dubrovnik som bas. Vi tillbringar först några nätter i Mlini, strax utanför Dubrovnik. Sedan bilar vi till nationalparken Krka några dagar, och avslutar på Babin Kuk (jo, halvön heter så) med sol o bad.

Centralamerika våren -17

Centralamerika våren -17

11 februari 2017 - 13 mars 2017

Hej! Här kommer våra nära och kära kunna följa oss på vår resa genom en liten del av Centralamerika/Mexico. :-) Den 11/2 reser vi ifrån Landvetter, Göteborg till Cancun, Mexico. Därifrån kommer vi sedan ta oss genom Mexico, längst med kritvita stränder, genom den djupa djungeln ner till Belize, Guatemala och till slut avsluta i El Salvador. Vi hoppas på en fantastisk resa med häftiga upplevelser, god mat (speciellt Micke), härliga stränder (främst sara) och en å annan kall öl ( båda! ) Roligt att ni vill följa oss! Kramar Micke & Sara

El Camino 2015

El Camino 2015

19 september 2015 - 4 oktober 2015

El Camino 2014

El Camino 2014

19 september 2014 - 7 oktober 2014

Etapp 2 går mellan Burgos och Astroga, en sträcka på cirka 27 mil.

El Camino 2013

El Camino 2013

27 september 2013 - 13 oktober 2013

Vandring från St- Pied på franska sidan vid foten av Pyrenéerna till Burgos. En vandring på 29 mil under 13 vandringsdagar. Resesällskapet är Åke o Marie-Louis Hermansson och Berit o Lars-Ove Johansson

Australia Adventure

Australia Adventure

23 september 2012 - 18 oktober 2012

Följ med oss på en spännande resa till Australien! Vi börjar i Sydney för att sedan ta oss längs östkusten i husbil till Cairns i Norr. Vi vet inte vad vi förväntar oss mer än gott väder, skönt folk och en massa spännande djur!

Colle&Jonas Tar En Tur!

Colle&Jonas Tar En Tur!

1 mars 2012 - 2 maj 2012

Colle och Jonas på en tur i Asien! Vietnam -> Kambodja och slutligen Thailand! Kommer uppdateras då o då, så följ med om ni vill :D Tjo Sverige!

Thailand 2012

Thailand 2012