Grästorp

I'm home !!!
torsdag 26 april 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Sista inlägget i denna resdagboken. Resan från Hongkong kändes lååååååååång, det är ett som är säkert. 12,5 timmar, 3 filmer, 2 öl och 2 måltider,massor av vatten, tyvärr ingen sömn. Jag trodde jag skulle lyckas sova en stund, men så blev det inte. Det blev faktiskt 13,5 timmar

Tina Nyberg
tinanyberg i Australien !!
Senast aktiv - från Bowen, Queensland, Australien
De vilda djuren på Borneo
söndag 19 februari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Har i dag varit på Lok Kawi Wildlife park, det var grymt varmt och kuperat. Där finns bara djur från Malaysia. Började dagen med att besöka fiske hamnen där båtarna kom in med sina stora fångster, vi följde med fisken till fiskemarknaden. Kul att se lokalbefolkningen handla fisk. Det mesta

En lintott på Borneo
lördag 18 februari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Då var vi framme i Kota Kinabalu, resan gick jättebra. Fungerade utmärkt med Air Asia supervänliga. Vi bor på ett bra hotell på 10:onde våningen. Det är en helt annan kultur här än i Kuala Lumpur, lugnare, bättre att gå finns faktiskt trottoarer till skillnad mot KL och trafikljus som

En dag i Kuala Lumpur
fredag 17 februari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Trötta efter en heldag i KL. Det var mycket varmat idag med strålande sol. Vi började att gå till KL tower och sedan till Petronas Towers. Vilka byggnader gigantiska med sin side walk emellan. 6 våningar var bara shoppingcenter med mycket dyra affärer, Gabriel köpte en glass. Vi drog oss

Framme i Kuala Lumpur
torsdag 16 februari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Efter en del strul fick vi checkat in på hotellet vid midnatt. Åkte skyrain in till KL, men pendeltågen stängde när vi kom. Tog taxi sista biten. Helt ok hotell men det var 29 grader varmt ute klockan 24.00, vi sprang direkt till seven eleven och köpte vatten. I morgon skall vi ut och se hur

lite strul
torsdag 16 februari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

ar i singapore flyget var forsenat fran finland. har bockat om ,men med malaysian airlines flyger 21.20 sa det kommer att bli sent innan vi nar hotellet i natt. med det har gatt jatte bra allting annars.

lite strul

Packning på gång
lördag 11 februari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Nu är vi i fullgång med packningen, och det verkar verkligen som vi kommer i väg. Alla är klara med sin vaccination. En del problem uppstod med packningen Gabriel fick inte ha något bagage, och vi får bara ha 10 kg var när vi åker till TIOMAN.... Hur löser vi detta? Har packat G.s ryggstol

börjar fundera på packning
tisdag 10 januari 2012 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Jag och åsa börjar fundera på hur vi skall kunna transportera Gabriel på bästa sätt

Grästorp, Västergötland
söndag 7 augusti 2011 - Grästorp, Västra Götalands län, Sverige

Grästorp är ingen stor ort, men likväl är det en egen kommun och därmed en plats för oss att besöka. Några skatter hittade vi och lunch intogs på en av ortens pizzerior. Utanför Grästorp finns en trevlig rastplats där vi dokumenterade oss framför ett framrusande Viggen-plan... Nä,

Gunilla Anteryd

21 mars 2012 - 25 april 2012

Malaysia

Malaysia

15 februari 2012 - 11 mars 2012

Vi kommer att resa till olika destinationer i malaysia

Sverigeresan

Sverigeresan

3 juni 2011 - 31 december 2015

En resa genom Sverige där alla 290 kommuner ska besökas. Ingen tidsgräns är satt!

Jordenrunt

Jordenrunt

16 januari 2011 - 18 mars 2011

Fillipinerna-Thailand-USA

Au pair i London

Au pair i London

19 juni 2010 - 19 juni 2011

Den 19 juni åker jag till London och ska vara au pair i ett helt år=)

Istanbul 2010

Istanbul 2010

5 mars 2010 - 9 mars 2010

En liten nöjestripp till Europas New York, med inslag av kulturtittning och förhoppningsvis även fotbollsdito.

Au Pair i Irland! :)

Au Pair i Irland! :)

1 mars 2010 - 3 juni 2010

I ca 3 månader kommer jag att vara au pair hos familjen Coughlan i Irland, där jag kommer ta hand om 2,5-åriga tvillingarna Ellie och Anthony, och deras 1-årige lillebror Adam.

kina/Asutralien

kina/Asutralien

22 september 2009 - 1 mars 2010

Jag och mina vänner Caroline och Lina packar ryggsäckarna och beger oss på vår livs resa. Först ut, kina. Där vi ska besöka kinamuren. Sen drar vi vidare till Australien där vi ska söka jobb. Hur länge vi stannar där vet vi inte, det återstå att se. Men roligt kommer vi ha!

2009 Transibiriska Järnvägen

2009 Transibiriska Järnvägen

20 september 2009 - 8 oktober 2009

Nu bär det av igen, denna gången tillsammans med Malin =) Vi kommer att skutta på järnvägen i Moskva, som sedan efter ett antal dagar, med stopp på vägen tar oss till målet Beijing =) Ryssland/Sibirien/Mongoliet/Kina

China/Australia/New Zealand

China/Australia/New Zealand

22 september 2009 - 4 september 2010

Skaffat oss working holiday visa. De blir till att söka jobb å såklart njuuuta av Australien. Vi får se vart de bär av =)

Frida Lindström
FridaLindstrom