Kinna

Port Douglas
söndag 21 februari 2016 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Har efter många timmar på resande fot har vi äntligen kommit fram till Australien och Port Douglas i Cairns. Resan gick bättre än förväntat och vi möttes av ett fuktigt klimat och 33 grader i luften, har tydligen inte varit såhär fuktigt här uppe på 15 år, så kan säga att det

Hemma igen
lördag 8 november 2014 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Godmorgon. Lördag 8/11 2014. Nu är vi hemma igen. Resan från Bankock gick precis som planerat. Vi var i tid vid alla starter och landningar. Klockan 07:00 när vi gick in i flygterminalen i Bankock var det 29 grader. När vi klev ut från terminalen vid Landvetter var det 4. En viss skillnad.

Första etappen
måndag 8 september 2014 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Hej allihopa! Nu har vi äntligen kommit iväg efter alla förberedelser och allt planerande. Vi åkte med 300 bussen 07:25 till Göteborg där vi träffade Conny och Eva på stationen. 09:35 avgick tåget i rätt tid och vi ska komma fram till Stockholm vid kvart i ett. Sedan får vi fördriva

23 november
lördag 23 november 2013 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

De är mycket duktiga på info och service här. På flygplatsen fick vi snabb hjälp med att hitta buss till den plats där vi skulle hämta vår hyrda campervan. Vi började köra norrut direkt. Vi stannade till vid ett vackert vattenfall beläget mitt i ett litet samhälle. Runt fallet fanns en

22e blir den 23e
fredag 22 november 2013 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Dag 1 i Nya zeeland Efter vi hämtat ut våran campervan så åker vi raka vägen mot Cape Reinga, passerar Bay Of Islands vilket var väldigt fint och senare stanna vi för att övernatta på Puketi. En liten enkel camping nära en fin skog där man kunde se kiwis om man hade tur. Sådan tur hade

Sista timmarna innan avfärd
lördag 2 november 2013 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Äntligen är allt fixat inför resan (nästan i alla fall)! Ännu fattar vi nog inte riktigt att vi ska åka imorgon. Den insikten kommer nog när vi väl är framme i Melbourne klockan två på natten och ska hitta någonstans att sova. Känns gött att ha haft en fin höst nu innan resan och

Hej hopp!
onsdag 29 maj 2013 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Yeeee.....

Inte långt kvar!!
söndag 4 november 2012 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Efter att ha spenderat hela sommaren med att jobba kändes det skönt att kunna boka n resa och komma från Sverige ett tag. Bokade i augusti och då kändes avresedagen väääälsigt långt borta och idag är de bara 13 dagar kvar :O. Känns väldigt overkligt må ja säga då jag inte vart runt

Sandra Dahlgren
SandraPandra89 i Thailand 2012
Gomorron Hong Kong!
lördag 4 februari 2012 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Tva vikingaattlingar i ett rum pa 2 m2 med en sang pa 1 m2 och ETT tacke pa 1/2 m2, kan det fungera? Ja, kanske... Hotellen i Soho ar nog anpassade efter asiatiska matt. Igar fick vi japansk middag med champagne pa takterrassen hos Anna och Kristian, ingen dalig borjan, och idag blir det vandring

Nu kommer vi!
torsdag 2 februari 2012 - Kinna, Västra Götalands län, Sverige

Hej Hong Kong! Putsa skylinen, tänd neonljusen och fyll Sohos smala gränder för här kommer vi från Örby...

Från Sydney till Cairns

Från Sydney till Cairns

21 februari 2016 - 21 mars 2016

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

Resa längs sidenvägen med mera till Bangkok

8 september 2014 - 7 november 2014

Återigen landvägen till Asien. Den här gången åker vi via Uzbeckistan för att besöka Chiva Buchara och Samarkand. Därefter blir det en rundresa i Kina igen för att åka vidare till Vietnam och ett nytt besök hos fadderbarnen. Sedan fortsätter vi till Kambodja och besöker Ancorvat för att avsluta resan i Tailand. Den här gången åker vi tillsammans med våra goda vänner Eva och Conny. Connys bror bor några mil utanför Bangkok så vi avslutar med några dagar där innan vi flyger hem.

Resan till andra sidan jordklotet

Resan till andra sidan jordklotet

2 november 2013 - 5 mars 2014

Australien - Cooköarna - Nya Zeeland - Thailand - Kina

Resan till jobbet!

Resan till jobbet!

31 maj 2013 - 31 maj 2013

Äntligen! Jag längtar så till jobbet nu på fredag! 50-70 passagerare som JAG skall få köra från Skene till BORÅS!!!! Wiiiiiii.....:)

Thailand 2012

Thailand 2012

17 november 2012 - 2 december 2012

Första semestern utomlands med pojkvännen! Målet är att bara njuta av allt som Thailand har att erbjuda :-) de enda vi vet att vi ska göra är att övernatta i en bungalow och sen får vi se vad mer som erbjuds :-)

Hong Kong och Filippinerna

Hong Kong och Filippinerna

2 februari 2012 - 20 februari 2012

Hälsa på Anna och Kristian i Hong Kong och vårt fadderbarn Freshleen Hope i Roxas City och relaxa på Boracays vita strand, Filippinerna.

Äventyret med våra barn

4 juni 2011 - 16 juni 2011

Cykel i Europa

Cykel i Europa

18 april 2011 - 5 juni 2011

Tänkte cykla från Hallsberg till Zadar i Kroatien men får se vart jag hamnar.

Sebastian Möller
Zebinho