Lidköping

Lidköping dag 1
tisdag 21 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade kring 9 och åt då frukost utomhus. Vi valde en husbilsplats där det är tillåtet med markis men inte förtält, inget som gör oss något. Lukas och Jenny tog en pokenad på campingen, lite senare tog också Lukas och Elin en pokenad då det började regna lite. Jenny och Lukas tog

Resdag Grebbestad - Lidköping
måndag 20 juli 2020 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade strax efter 9 och åt frukost inne i husbilen. Jenny gick iväg till sportshopen för att lämna tillbaka en tröja som Elin köpt men som inte var något att växa i. Per tömde under tiden toalett och gråvatten och sedan gav vi oss iväg. Tyvärr blev det inget besök i grebbestad pga

Home sweet home
lördag 12 maj 2018 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Hemma... Och vi somnar båda två i solstolen på altanen och Max i soffan... Bara Leo som fortfarande håller igång.Men nu är resan officiellt slut.

Sista hela dagen
lördag 22 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade ganska sent och kunde konstatera att Elin mådde bra men var ganska hungrig. Vi åt frukost ute som vanligt och tog det lugnt vid husbilen. Kring kl 11 gav vi oss iväg på promenad mot stan. Väl framme gick vi in på några affärer och kollade på marknaden innan det blev dags för

Lugn dag med lite barnaktiviteter
fredag 21 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi åt frukost ute som vi nu vant oss med. Idag var himlen grå men ganska skön temperatur. Barnen var anmälda på skattjakt kl 10, vi vuxna passade då på att ta en promenad till småbåtshamnen. Vinden var lugn på förmiddagen och Vänern var stilla. Vi kom precis tillbaka när Elin ringde

Soligt hela dagen
torsdag 20 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

vi vaknade till en klarblå himmel precis som prognoserna utlovat. Frukosten intogs ute i skönt väder. Milla kom sedan förbi och barnen började leka igen. Jenny gick ner till stranden där kompisen Annelie med fler satt och solade, Per tog det lugnt i skuggan vid husbilen. Det blåste en del

Soligt!
onsdag 19 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade strax efter 8, Lukas hade krupit ner hos mamma någon timme tidigare och bredde ut sig bra i den redan smala sängen. Barnen såg en nästan tom hoppkudde så de sprang iväg och hoppade medan de vuxna började äta frukost. Klockan 10 var det dags för äventyrsgolf för barnen, de

Mot solen
tisdag 18 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade kring kl 8 efter en natt med mycket regn. Frukosten åt vi ute vilket är skönt när vädret tillåter. Efter frukosten diskade Jenny och barnen gick till lekparken. Vi diskuterade också var vi skulle tillbringa de kommande dagarna. Diskussionen slutade med en natt i Mariestad och

Hela vägen hem

Vi vaknade till ännu en blåsig men fin dag. Dealen med Lukas när vi stannade en till natt på campingen var att åka hela vägen hem, så vi gjorde oss redo för hemfärd. Frukosten intogs ute och sedan packade vi ihop. Vi lämnade en trevlig camping med fräscha servicebyggnader.Vi tog en

Soligt men blåsigt lidköping
måndag 3 juli 2017 - Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Vi vaknade till en klarblå himmel men tyvärr fortsatt ganska blåsigt. Vi försökte äta frukost ute men gav ganska snabbt upp pga blåsten. Under frukosten funderade vi på hur vi skulle fortsätta resan och till slut bestämde vi oss för att stanna en natt till. Per kollade med receptionen

Sommarsemester 2020

Sommarsemester 2020

1 juli 2020 - 22 juli 2020

Semester i Sverige med vår husbil Rimor Superbrig

Florida 2018

Florida 2018

26 april 2018 - 12 maj 2018

Nedräkning... I morgon bär det av på största äventyret på 15 år. Två veckor i Florida med både Orlando och The Keys.

Husbil 2017 del 2

18 december 2015 - 13 januari 2016

Asien 15/16

Asien 15/16

18 december 2015 - 11 januari 2016

Backpackerfamiljen utökas, efter att ha rest med ryggsäck med familjen, utökas nu ressällskapet med pojkvän till dottern och flickvän till sonen. Vi förbereder oss inför årets äventyr. I år är första året när jag faktiskt har farhåga inför hur äventyrsbenägen jag kommer att vara utifrån hur arbetssituationen varit under senaste tiden .....

Karlstad

Karlstad

11 september 2015 - 13 september 2015

Minisemester med kompisarna.

Asien 14/15

Asien 14/15

18 december 2014 - 17 januari 2015

Backpackerfamiljen dammar återigen av ryggorna för ännu ett äventyr. Efter ett år med för mycket arbete och en sommar utan lång semester förbereder vi oss för att få umgås tillsammans under flera veckor i sträck. Att resa från för att få tid tillsammans ser både tonåringar och vuxna fram emot. Efter att ha rest till Kambodja och Vietnam och våra goda vänner, i flera år ser vi nu fram emot att tänka nytt. I år har vi bokat inresa Koala Lumpur, Malaysia och hemresa Bangkok, Thailand några veckor senare. I år bryter vi alla mönster genom att ha förbokat boende och resor i alla fall nästan hälften av resan. Vi kommer träffa några andra svenska familjer på vägen och behöver se till att vi kan bo nära varandra. Eftersom vi egentligen är mycket mer "go with the flow" än så kommer vi utmana oss utanför bekvämlighetszonen under resan.

Asien 2013/2014

Asien 2013/2014

13 december 2013 - 13 januari 2014

Asien 2013/2014. Inflygning Ho Chi Min och hemflygning från Bangkok en månad senare.

Sommaren 2013

Sommaren 2013

28 juni 2013 - 14 juli 2013

Årets husbilssemester blir som vanligt en resa där vi har bestämt vilken del av Europa vi ska se men detaljerna bestäms dag för dag. Årets resa ska gå genom Danmark och och västra Tyskland. Beroende på väder och vind så kanske vi även tar en tur i Holland. Vi mjukstartar med Digiloo konsert i Lidköping

Simon Vallin
Semen