Torggatan 5

Bangkok...
söndag 20 december 2015 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Har gett ungdomarna ett första intryck av en av våra favoritstäder. Har blivit många steg i dag visar stegräknaren. Mellan alla långa härliga vandringar varvat med skytrain somnade alla gott jetlagade i skuggan vid poolen på taket till hotellet. Avslutade kvällen efter en stunds köande

Back in Bangkok
lördag 19 december 2015 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Efter en resa Göteborg-Frankfurt- Koala Lampur- Bangkok är vi slutligen på plats efter ett drygt dygn. Vi är Abbe 18 med flickvän Julia 17, Ella 20 med pojkvän Emil 23 och päronen utan ålder ; ). Härligt att komma till Bangkok en sen lördagkväll när hela staden sjuder av liv. Väl

Test igen ulf
torsdag 17 december 2015 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

test

Rof Apell
rolap i Vietnam
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
I fas?

Nej, definitivt inte. Har inte alls hunnit med det jag tänkt. Just nu är viil jag förberedda utifrån att jag fått en hel kasse pocketböcker av en fantastisk vän. Därefter tänker jag att det mesta går att inhandla på plats. IT och svenska böcker är med reste kan lösas på plats. Ser

Resfeber!

Hejsan! Är hos päronen nu och har lämnat in resväskan så Tina kan fylla upp sin halva. Nu är det snart dags och allt som finns i huvudet är MAT! Jag är nästan gråtfärdig över hur mycket jag längtar!!! ?? Och jag längtar efter att känna doften av Vietnam, en blandning av typ

Rof Apell
rolap i Vietnam
Senast aktiv - från Phu Quoc, Kien Giang, Vietnam
Snart är det dags..
fredag 11 september 2015 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Att åka hem och packa [b]väskan.[/b]

KL
söndag 21 december 2014 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Nu har våra kompisar rest vidare till nästa destination och vi har haft en dag som "typiska turister" d.v.s. vi har gått och gått och gått.... från den ena sevärdheten till den andra. Efter gårdagens klättring till och i grottorna har vi ljuvlig träningsvärk. Petrona twintower och

KL
söndag 21 december 2014 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

På plats i Koala Lumpur
lördag 20 december 2014 - Torggatan 5, Lidköping, Västra Götalands län, Sverige

Efter en lååång flygresa med för lite sömn landade vi då i Koala Lumpur. Vi bor i ett av de högsta skraporna med ett enormt affärscenter i med biografer, restauranger, nöjesparker och poolområde på taket i. Så man skulle kunna tillbringa dagar utan att behöva lämna huset. Idag tog vi

Back home...

Avslutade årets äventyr i fantastiska Bangkok. Skräddaren hann klart med dotterns balklänning och sonens kostym, sista kvällen. Det känns knepigt att lämna ett Bangkok i stor rädsla. Affärerna kommer att vara stängda och blockerade, turister ombeds hålla sig på hotellen och de som bor

18 december 2015 - 13 januari 2016

Asien 15/16

Asien 15/16

18 december 2015 - 11 januari 2016

Backpackerfamiljen utökas, efter att ha rest med ryggsäck med familjen, utökas nu ressällskapet med pojkvän till dottern och flickvän till sonen. Vi förbereder oss inför årets äventyr. I år är första året när jag faktiskt har farhåga inför hur äventyrsbenägen jag kommer att vara utifrån hur arbetssituationen varit under senaste tiden .....

Karlstad

Karlstad

11 september 2015 - 13 september 2015

Minisemester med kompisarna.

Asien 14/15

Asien 14/15

18 december 2014 - 17 januari 2015

Backpackerfamiljen dammar återigen av ryggorna för ännu ett äventyr. Efter ett år med för mycket arbete och en sommar utan lång semester förbereder vi oss för att få umgås tillsammans under flera veckor i sträck. Att resa från för att få tid tillsammans ser både tonåringar och vuxna fram emot. Efter att ha rest till Kambodja och Vietnam och våra goda vänner, i flera år ser vi nu fram emot att tänka nytt. I år har vi bokat inresa Koala Lumpur, Malaysia och hemresa Bangkok, Thailand några veckor senare. I år bryter vi alla mönster genom att ha förbokat boende och resor i alla fall nästan hälften av resan. Vi kommer träffa några andra svenska familjer på vägen och behöver se till att vi kan bo nära varandra. Eftersom vi egentligen är mycket mer "go with the flow" än så kommer vi utmana oss utanför bekvämlighetszonen under resan.

Asien 2013/2014

Asien 2013/2014

13 december 2013 - 13 januari 2014

Asien 2013/2014. Inflygning Ho Chi Min och hemflygning från Bangkok en månad senare.

Sommaren 2013

Sommaren 2013

28 juni 2013 - 14 juli 2013

Årets husbilssemester blir som vanligt en resa där vi har bestämt vilken del av Europa vi ska se men detaljerna bestäms dag för dag. Årets resa ska gå genom Danmark och och västra Tyskland. Beroende på väder och vind så kanske vi även tar en tur i Holland. Vi mjukstartar med Digiloo konsert i Lidköping

NepalLäkarbanken

NepalLäkarbanken

5 april 2013 - 18 maj 2013

Jag och kollegan Johan reser med Rotarys Läkarbank på ett uppdrag till Nepal. Vi kommer att jobba på ett sjukhus i västra Nepal i en bergsby som heter Dadeldhura.

Asien 2012-2013

Asien 2012-2013

14 december 2012 - 14 januari 2013

Backpackerfamiljen har tagit fram ryggorna igen. Ser fram emot att få uppleva Vietnamn, Laos, Kambodja och Bangkok tillsammans med våra tonåringar. Det kommer att bli några kära återseenden och många nya upplevelser.

Australien Tripp igen :-)

Australien Tripp igen :-)

2 augusti 2012 - 8 januari 2013

19 december 2012 - 13 januari 2013