Lysekil

Krabbor, makrill och sjöodjur
onsdag 11 juli 2018 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

hej dagboken!vi har varit i Lysekil. Där har vi bott på en camping dör det var en hoppborg en hinderbana och en vattenrutschbana. Vi har också fiskat krabbor och makrill, fått två makrillar och kanske tio krabbor. Sen har vi badat i jättesalt vatten. Pappa slängde i mig så jag fick vatten

Cafayate
torsdag 21 november 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

En tur soderut till Cafayate och lite vinprovning. Pa vagen akte vi genom delar av Argentinas storsta tobaksplantage. Sen vidare genom ett bergigt landskap dar vind och regn har format bergen. Vi gjorde nagra riktiga turiststopp, ut fota, in i bussen. Bergens har formats till "djavulens gap,

Salta
tisdag 19 november 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Sitter i Salta och forsoker forgaves kontaminera ett tangentbord pa hostelet dar vi bor. Men utan resultat. Under de dit-tejpade papperslappsbokstaverna ryms troligen redan sa mycket internationella resebakterier att man kan forsorja ett influensalabbs arsbehov av undersokningsmaterial. En resa i

Buenos Aires
söndag 10 november 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Hej! Nu har vi varit i BA i tre dagar. Inget ran an sa lange. Justin Bieber, stor musikfestival och gayparad i stan sa alla hotell ar fullbokade. Vi har bott pa ett sunkigt vandrarhem i flerbaddsrum. Schletna. Snart satter vi oss pa bussen i 17 h till Puerto Iguazu, dar de massiva vattenfallen

Hej!
lördag 2 november 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Syftet med denna sida är att ni som vill enkelt ska kunna följa oss på vår resa! Tanken är att vi under resans gång förhoppningsvis ska kunna skriva lite om vad vi gjort och kanske ladda upp lite bilder:) Ha det bra! Emelie

musselhelg
torsdag 1 augusti 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Ar musselhelg den här veckändan. Man håller på att sätta upp tält.

Eva Lundgren
PeachMelba i Jobbresa
Snart dags för ny resa
söndag 2 juni 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

I morgon 6.30 blir jag hämtad av min arbetskamrat på busshållplatsen ör ny jobbresa. Förra gången fick hon väcka mig och jag fick rusa ut på 5 minuter med tröjan ut-och-in. I morgon får jag se till att hörA VÄckarklockan. Har lagt upp en ny jobbresebild från vitsippeskogen. Tog en

Eva Lundgren
PeachMelba i Jobbresa
äntligen framme!!!
fredag 11 januari 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Efter en mycket lååång resa med massa förseningar är vi äntligen framme... Vi bor i världens lugnaste by, huay yang... Huset är fint och ganska stort. Barnen har alla hälsat på i skolan och verkar nöjda, den är liten och mysig med bara 26 barn från åk 0-9 ... Här är super billigt,

yess..
fredag 4 januari 2013 - Lysekil, Västra Götalands län, Sverige

Packat-check Delat ut djuren-check Städat huset-nja, inte direkt ;) Men 2,5 dag kvar...yess!!!

Danmark troligtvis

Danmark troligtvis

26 juni 2018 - 11 juli 2018

Vi åker till Danmark och campar men tar inte med oss det viktigaste (mitt Xbox)

Argentina/Uruguay

Argentina/Uruguay

6 november 2013 - 18 december 2013

The Great Pacific Tour

The Great Pacific Tour

6 november 2013 - 16 december 2013

Flyg via London och Hong Kong tar Emelie L och Emelie E till Fiji där 3 nätter spenderas i storstaden Nadi på huvudön samt 8 nätter på olika öar i ögrupperna Mamanuca och Yasawa Islands. Turen bär sedan vidare till Sydney där efter tre nätter Leif anländer och byter av Emelie E. Efter ytterligare 3 nätter i Sydney åker Emelie och Leif vidare mot Nya Zeeland och Queenstown. Resten av resan spenderas genom att bila från Queestown på sydön till Auckland på nordön innan det bär av hemåt igen med dagsuppehåll i Hongkong och London:)

Taikons i Thailand!!

Taikons i Thailand!!

7 januari 2013 - 24 februari 2013

Familjen "Taikons" från Lysekil, två vuxna och fyra galna barn åker och "chillar" i Thailand.... Börjar med fyra veckor i Huay yang, där barnen skall gå i skolan...Sedan får vi se vad det blir...men bra blir det, garanterat ;)

Jobbresa

Jobbresa

2 november 2012 - 29 november 2012

åker till jobbet varje dag. Lite havsbris över Gullmaren. Mest busskrängningar på 70 väg.

Australien

Australien

1 november 2012 - 1 november 2013

Jag och två tjejer till kommer att åka till Australien på ett work and holiday visum på obestämd tid.

Australien/ Nya Zeeland

Australien/ Nya Zeeland

19 september 2012 - 19 december 2012

Båtsemester 2012

Båtsemester 2012

23 juni 2012 - 11 juli 2012

Båtsemester familjen i nya båten

Åter till Rhodos.

Åter till Rhodos.

22 juli 2012 - 5 augusti 2012

Sommarens resa kommer att gå till Rhodos. Vi kommer att bo i Kolymbia på Atlantica Aegean Park i 2 veckor. Vi kommer att sola och bada och ha det bra. Liselotte och Lars.

Cinque Terre, Italien

Cinque Terre, Italien

28 april 2012 - 6 maj 2012

Detta års resa kommer att gå till Italien. Vi ska besöka Rom i ngr dagar först. Se Colosseum,Fontana di Trevi, Vatikanstaten och säkert fler ställen i Rom. Sedan bär det av till Cinque Terre, som är med på världsarvslistan. Det är 5 små byar som man kan gå mellan.

Martin Elisson
elisson