Medborgaregatan 2

Snart åker jag!

Detta är ett test så att det fungerar som det ska.

Min blogg

http://martin.sarnberger.com Välkomna!

Snart...

...bär det av. Vid lunchtid imorgon lyfter (om stormen blåst bort) planet mot Abu Dhabi! Spända, förväntansfyllda och överlyckliga sitter vi nu i soffan och ser fram emot en händelserik vecka i sagoland. Snabba bilar, stora konserter, god mat, shopping, sol & värme och övrigt

packar väskan

Imorgon bär det av söderut igen! Ska bli härligt. Packar ner baddräkten - blir det möjlighet att använda den tro? Kanske något hotell har en pool .... annars kommer vi ju mest att vara i bergen denna gången. Men man vet aldrig vad som händer :-)

Äntligen på väg

I taxin! På väg till flyget. Väskorna packade. Vad har vi glömt? Pass och pengar är med iallafall. Vi är förväntansfulla och hoppas nu att allt ska klaffa med flygen frå Oslo, Stockholm och Göteborg så att vi möts i tid för middag ikväll.

Lottie Lindstedt
Lottie57 i Spanien -sol och kultur
Senast aktiv - från Zali Breg, Slovenien
Thailand3

Idag var vi och badade vi träffade en gammal vän som vi har träffat varenda gång vi har varit i krabi. Han kallar vi "hajtandsgubben" för innan säljde han hajtänder & såna saker. (Han är vuxen.) Nu för tiden äger hans fru en massage och han fixar fika och saker han är super snäll. ??

Thailand

Idag var vi i poolen och i havet. jag har bränt axlar med mer. ?? Senare fram mot kvällen åt vi på en buffé det var god mat där. Till efterätt åt jag våfflor med vanilj glass. Det har varit runt 32 • C i skugan och 28 • C i havet.. Det var väldigt varmt jag har svettats hela dagen.

Thailand

Idag var vi i poolen och i havet. jag har bränt axlar med mer. ?? Senare fram mot kvällen åt vi på en buffé det var god mat där. Till efterätt åt jag våfflor med vanilj glass. Det har varit runt 32 • C i skugan och typ 45 i solen. Det var väldigt varmt jag har svettats hela dagen.

Snöigt Chamonix

Hej! Har äntligen fått tag i lösenordet till Wifiet i huset så nu ska det bli lite uppdatering för er där hemma. Kan börja med att berätta om min lördag som började 04:20 hemma i Mölndal. Klockan fem åkte jag, mamma och Kent till Landvetter. Flygen gick bra, åkte tillsammans med

Göteborg - Paris - Miami - Fort Lauderdale

Taxin kommer kl 04.30 och kör oss så sakta och säkert till Landvetter. Vi checkar in, äter lite frukost och får snart gå på planet till Paris, resan går så fint och vi landar i tid. Tar oss från byggnad G till byggnad E på Charles de Gaulle och till vår förvåning upptäcker vi att

Utbytesår

Utbytesår

2 september 2016 - 5 juli 2017

Permanent i Thailand

Permanent i Thailand

1 september 2011 - 28 november 2015

Hej, Nu har jag skapat mig en egen blogg där alla öden och äventyr finns, välkomna till http;//martin.sarnberger.com //Martin

Formula 1 in Abu Dhabi

Formula 1 in Abu Dhabi

29 oktober 2013 - 6 november 2013

Imorgon bär det äntligen av, Daniels födelsedags present ska inkasseras...1 vecka i ökenland, med en höjdpunkt som stavas F1!

Höst i Umbrien

Höst i Umbrien

4 oktober 2013 - 14 oktober 2013

För första gången reser vi till bella Italia om hösten. Våra goda vänner och reskamrater är förstås med oss. Och espresso-protokollet packar jag ner!

Spanien -sol och kultur

Spanien -sol och kultur

23 augusti 2013 - 1 september 2013

Familjeresa till Spanien. Barcelona och närliggande kust. Sol, bad, upplevelser, god mat och dryck.

25 mars 2013 - 9 april 2013

Hmmmm

Chamonix

Chamonix

12 januari 2013 - 22 april 2013

Jag beslutade mig i mitten av december för att dra till Chamonix och plugga franska, åka skidor och kanske hinna med en och annan afterskiöl. Så den 12e Januari sätter jag mig på planet som kommer föra mig först till München, sen Zurich och slutligen till Geneve där jag får hoppa på bussen som tar mig den sista lilla biten till Chamonix. Jag kommer dela lägenhet med en tjej från England fram till 22 Februari, sen drar hon hem och jag får en ny roommate! Plugga franska är alltså det som är tanken med min lilla resa, men kommer såklart bli mycket skidor i både Frankrike och Italien men också Schweiz! Är ingen författare direkt, men ska försöka skriva lite då och då. Massa bilder kommer jag nog iallafall ha att bjuda på!

Caribbean jul/nyår 2012

Caribbean jul/nyår 2012

21 december 2012 - 5 januari 2013

Koh Lanta, Thailand

Koh Lanta, Thailand

15 mars 2012 - 12 april 2012

[b]Thailands resan![/b] Koh Lanta: Ön utgör en del av det sydligaste distriktet i Krabi provinsen och var länge känt under namnet "Pulao Satak", vilket betyder "Long Beach Island" på malajiska. Senare kom många thailändare, både buddister och muslimer, att bosätta sig på ön och gjorde den mer känd som "en miljon ögon" som är den bokstavliga översättningen av Lanta. Flera öar, inklusive Lanta Yai, anses tillhöra nationalparken. Mer fakta om Koh Lanta: www.lanta.se

6 februari 2012 - 28 februari 2012

130