Västra Götalands län

Prolog
söndag 17 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Nu är en fantastisk resa slut och det är så galet svårt att sammanfatta, och ännu svårare att förmedla vad vi varit med om. Nu känns tiden i USA som en helt annan tidsålder och hur ska vi någonsin kunna anpassa oss tillbaka till vardagen?Jag skulle aldrig i hela mitt liv byta ut den här

Träning
lördag 16 februari 2019 - Floda, Västra Götalands län, Sverige

Träningspass nr 2... med världens bästa flickvän 🙂. 1,3 mil kring Floda och Tollered, c:a 6 grader varmt och mestadels en blek men skön sol. Fantastisk natur och det bästa sällskap man kan tänka sig.

Känns som månlandningen
lördag 16 februari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Sista etappen och nu var vi alla taggade. Mulle tog på sig långbyxor för första gången sedan april 2018. Det är kallt i Istanbul och min första tanke går till att nu slipper man tänka på myggor och dengu😉Vi hade en ganska bra natt trots tidsskillnad så vi tänker att det egentligen

Snart......
onsdag 30 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Resväskorna står framme, tomma ännu, och det börjar synas små högar av kläder, solkräm, hattar och annat bra att ha med på resan.Det närmar sig med stormsteg! :-)

Hemresa
lördag 19 januari 2019 - Låstad, Västra Götalands län, Sverige

Miami möte mig med härligt sitta ute på däck äta frukost väder..allt medans värmen steg Ca 09 var det avstigning..det var lång kö och hela proceduren tog en timma. Trist. men det är ju så det är. Väntade på shuttlebussen ut till flygplatsen, gav upp e ca 30 min och tog en taxi. Kstnad

Ann Beutler
fireandrain i 2019 Caribien
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Resstart
tisdag 8 januari 2019 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Ja denna resa var oviss in i det sista om den skulle bli av eller inte..fick influensan efter julen. Orsaken var nog flera..Rebecka var förkyld, hade hennes höggravida tik en vecka. Mkt jobb med julen och så ytterligare två stora hundar på julafton och juldagenNär jag började arbeta på

Ann Beutler
fireandrain i 2019 Caribien
Senast aktiv - från Miami Beach, Florida, USA
Äntligen på väg!
måndag 7 januari 2019 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Ja nu sitter jag på tåget till Stockholm. Har precis ätit en matig smörgås med ramlösa och kaffe efteråt. Smakade gott, åt ju en tidig frukost hemma.Evelina hämtade mig o körde ner mig till stationen i Kungsbacka där jag tog pendeln in till Göteborg. Åker nu MTR Express tåget upp

Lämnar Göteborg för äventyr!
söndag 6 januari 2019 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med blandade känslor jag lämnar Göteborg för en ny resa till Wisconsin och Yellowstone. Livet ser så annorlunda ut i dag än vad det gjorde då jag bokade resan. Då var min bror i livet och jag längtade till januari. När Johan dog i september 2018 bestämde jag mig för att avboka

Gott nytt år 2019 .. snart åker jag
måndag 31 december 2018 - Göteborg, Västra Götalands län, Sverige

Det är med glädje som jag åter igen åker ut till skjukhusfartyget Africa Mercy, det blir min 8:de resa. Det är också med sorg man lämnar sin familj och vänner för att under långa tider inte ses som man brukar... Jag har varit hemma i Sverige under 9 händelserika månader. Jag har fått

Längtan!
onsdag 12 december 2018 - Älvängen, Västra Götalands län, Sverige

Bara 1 dag kvar, som vi längtar. Skall bli så skönt att få komma iväg och ladda batterierna. Den här gången blir det dock annorlunda då varken Jonathan eller Ida skall gå i skolan. Resan blir också kortare än vanligt, den här gången blir vi "bara" borta i 6 veckor men bättre det än

Linda Eklund
FamiljenEklund i Thailand Koh Lanta 2018/2019