Skövde

Resstart
tisdag 8 januari 2019 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Ja denna resa var oviss in i det sista om den skulle bli av eller inte..fick influensan efter julen. Orsaken var nog flera..Rebecka var förkyld, hade hennes höggravida tik en vecka. Mkt jobb med julen och så ytterligare två stora hundar på julafton och juldagenNär jag började arbeta på

fireandrain i 2019 Caribien
Äntligen på väg!
måndag 7 januari 2019 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Ja nu sitter jag på tåget till Stockholm. Har precis ätit en matig smörgås med ramlösa och kaffe efteråt. Smakade gott, åt ju en tidig frukost hemma.Evelina hämtade mig o körde ner mig till stationen i Kungsbacka där jag tog pendeln in till Göteborg. Åker nu MTR Express tåget upp

På väg till Kiruna
onsdag 28 februari 2018 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Tåget gick vid halv 12 tiden, punktligt. När vi kom upp till Stockholm, placerade vi våra väskor i bagageförvaringen på Centralen. Sedan ut i den isande vintervinden. Vi frös rejält om benen. Gick mot Gamla Stan och åt där. Cafe Dox. Mysigt källarvalv, men dåligt utbud. Valde linssoppa

fireandrain i Kiruna feb 2018
The day before...
söndag 26 februari 2017 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

To pack, or not to pack...The majority of things I'm thinking about now has to do with our upcoming trip and what to bring.5 weeks4 countries3 climates2 continentes 1 luggage

Bokning
tisdag 29 november 2016 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Bokning av Hostel för 2 första nätterna gjorda i Manila. Anländer sent den 7 december till Manila, skönt ha sovplats klar då. Sen göra Manila en heldag och sedan sova ut innan man far vidare!

Måndag, hemresedag
måndag 31 augusti 2015 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Denna dagen började med städning av vår lilla stuga. Plötsligt kom vi på att vi skulle ta vägen över Falun och bese gruvan. Så blev det också, vi var där redan halv 10 så vi cyklade runt det stora gruvhålet, som kallas St Stöten. Det var som vanligt vackert väder och det var en

Söndagen
söndag 30 augusti 2015 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Vi startade tidigt. Hade ngr mil att fara. Vi besökte Styggforsen, som är resultatet av ett meteoritnedslag för många år sedan. Fantastiskt naturområde med vattenfall på 37 meter. Här stannade vi länge. Därefter besökte vi Dalhalla som var stängt, vilket vi ju visste samt Springkällan.

Lördag den 29 aug
lördag 29 augusti 2015 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Morgon inleddes med blå himmel och sol Vi bodde högt upp med vacker utsikt över Siljans blåa vatten. Så vi cyklade ner till staden. Första stoppet blev långbryggan, gick givetvis hela vägen ut. Det var allt skönt att bara få vara vi två. Resten av fm cyklade vi bort till kyrkan. Gick

Fredag 28 aug
fredag 28 augusti 2015 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Slutade redan kl 15 och for snabbt iväg hem. Där tog vi kylvarorna med oss och stack iväg. Jag började att köra. Hade underbart resväder och det kändes alldeles underbart att få fly vardagen. I Filipstad stannade vi för att äta lite. Köpte sallad och baugett i en mataffär och satte oss

Ankomst
måndag 14 september 2015 - Skövde, Västra Götalands län, Sverige

Äntligen framme! Allt har gått så mycket bättre än vad vi vågade tro. Alla, och vilket inte kändes helt självklart, allt bagage är med. Resan har varit lång eftersom vi började med att åka till Arlanda redan dagen innan men vi ville inte börja med att stressa upp tidigt och framför

2019 Caribien

2019 Caribien

8 januari 2019 - 20 januari 2019

3 nätter i Miami, S Beach. Den 12 går vi på kryssning ut i Caribien. MSC Seaside heter skeppet. Med mig har jag väninna Helene fr Göteborg

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

Rosa Bussarna till Gorillorna samt återbesök i Malawi

7 januari 2019 - 11 februari 2019

Först reser jag med Rosa Bussarna till Rwanda och Uganda. Besöker Bergsgorillorna i Uganda. När denna resan är över, 22 januari, så åker jag inte hem utan flyger till Malawi för att återse byn Lifuwu och mina vänner där. Ska volontärarbeta med Help2kids igen.

Kiruna feb 2018

Kiruna feb 2018

28 februari 2018 - 5 mars 2018

The Penguin Adventure!

The Penguin Adventure!

27 februari 2017 - 1 april 2017

Come along on the great adventures of Sophie & Rose-Mari as we travel to Chile, Antarctica, The Falkland Islands, Uruguay and Argentina!

Filippinerna

Filippinerna

6 december 2016 - 23 februari 2017

Äntligen är en resa planerad, Filippinerna blir det. Så nu längtar jag till december. Kommer flyga till Manila, ön Luzon, och övernatta där. Tänkt besöka lite olika ställen på Luzon. Bland annat risterrasserna i Banaue. Sedan blir det lite rundresa i ö-riket. Förutom Luzon skulle jag vilja till öarna Palawan, Negros, Cebu, Bohol, Samar, Siargao och vissa andra ställen på Mindanao. Kanske även till Boracay och Batanes. Men då Batanes och Mindanao är i varsin ända så lär jag få begränsa mig. Kanske en resa till dit en dag :)

Rättvik aug 2015

Rättvik aug 2015

28 augusti 2015 - 31 augusti 2015

Weekend tripp till Dalarna bara för att..

Koh Lanta 2015

Koh Lanta 2015

13 september 2015 - 10 november 2015

Hösten 2015: Avkoppling, varm, smakrik, russinfingrar, bokslukar, sand-mellan-tårna, massage-varje-vecka, solnedgångar, inga ska-bara/kommer-snart, palmer

Bilresa genom Europa till Italien och Frankrike

Bilresa genom Europa till Italien och Frankrike

6 juli 2015 - 24 juli 2015

Här kommer vi lägga upp bilder och text påvar vi gör på vår bilresa genom Europa ..

3 i asien

3 i asien

26 januari 2015 - 2 mars 2015

En resa från lilla skövde till hanoi, vietnam, via kambodja.

Madagaskars regnskogar

Madagaskars regnskogar

20 oktober 2014 - 10 november 2014

Vandringar i 4 nationalparker i orörd regnskog. Lemurer, Kameleonter, delfiner och valar väntar, Båtfärder, besök i byar och stadsvandring i huvudstaden Antananarivo(Tana).

Hanna Edman
HannaEdman