Strandvägen 12

Kryddor över världens hav!

Härom dagen kom kryddorna från Sri Lanka fram. Det tog alltså sisådär drygt tre månader. Det var faktiskt en lite märklig känsla att hålla i det paket som vi senast såg på en helt annan plats så långt borta, det kändes som ett annat liv. Med hänsyn till den något märkliga

Kreta, Kolimbari 2012

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. Sommaren 2012 åkte jag och Alex tillbaka till Grekland. Trots att vi hade sagt att vi inte skulle åka till Kreta igen, så blev det faktiskt så

Tillbaka till Thailand

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. Thailands vänlighet och stora utbud fick mig att längta tillbaka, så ca en månad efter att jag hade varit där tog jag med mig Alex och åkte

Impulsresa till Thailand

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. Vintern 2011 fick jag ett ryck och bokade en flygstol till Thailand. Två dagar senare var jag på väg. Landade i Krabi, spenderade en natt i Ao

Förlovningsresa till Cypern

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. År 2011 åkte jag och Alex till Cypern för första gången. Närmare bestämt till Fig Tree Bay. Den här resan lyxade vi till det lite extra

Kreta, Rethymnon

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. Sommaren år 2010 åkte jag och Alex till Grekland igen, till Rethymnon på Kreta. Själva staden var inget att hurra för, men vi hade tur

Fina Zakynthos.

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. Jag, Alex, Kattis, Sanny och Mattias tog en tur till Greklands vackra ö Zakynthos. Hotellet låg mitt på stranden i Laganas och havet var lika

Polen, hemskt men lärorikt.

För att kunna dokumentera foton på ett digitalt och säkert sätt kom jag på idén att lägga upp även några tidigare resor här på Resdagboken. År 2002 var jag i Polen, främst för att besöka Birkenau och Auschwitz koncentrationsläger. Detta var en hemsk, men lärorik resa. Det var

Fortsättning på föregående inlägg "dags att knyta ihop säcken"

Allt fick visst inte plats inom gränsen för max antal tecken i föregående inlägg. Därför kommer slutklämmen nedan: Hemresan kom och det blev dags att lämna allting. Lämna det helt annorlunda livet. Resan hem gick relativt smärtfritt, men den var lång! Först 14 timmar till Frankfurt

Nu är det dags att knyta ihop säcken

Ja, då är det väl dags att knyta ihop säcken... Resan är slut och vi är hemma i Sverige igen. Dock innebär inte det att allt är "över". Vi har ju så många minnen och erfarenheter att bära med oss. Dessutom har vi tagit runt tusen foton! Vardagen är sig lik. Alex är i någonstans i

Kreta, Kolimbari

Kreta, Kolimbari

1 juli 2012 - 8 juli 2012

Sommaren 2012 tog jag och Alex en tur tillbaka till Kreta, men till Kolimbari den här gången.

Thailand 2012

Thailand 2012

18 januari 2012 - 2 februari 2012

Efter att varit hemma i Sverige i drygt en månad längtade jag tillbaka till Thailand. Tog den här gången med mig Alex till paradiset.

Thailand 2011

Förlovningsresa till Cypern!

Kreta, Rethymnon 2010

Kreta, Rethymnon 2010

1 juni 2010 - 8 juni 2010

Sommaren 2010 åkte jag och Alex till Greklans stora ö Kreta, Rethymnon.

Zakynthos 2009

Zakynthos 2009

1 juli 2009 - 8 juli 2009

Jag, Alex, Kattis, Sanny och Mattias spenderade en vecka på otroligt vackra Zakynthos. Livet är gott!

Polen 2002

Polen 2002

1 april 2002 - 7 april 2002

En resa till Polen för att framförallt besöka koncentrationslägren Auschwitz och Birkenau.

Sälen

Sälen

2 december 2012 - 15 april 2013

Vintersäsongen 2012 är nu igång!!

Asien 2012-2013

Asien 2012-2013

26 november 2012 - 31 januari 2013

Backpackar genom Asien under vintern 2012-2013. Inga planer och inga måsten, utan tar dagen som den kommer.

166
165