Trollhättan

Packning
lördag 6 januari 2018 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Lördag 6 januari - några timmar kvar till avresa...Det är så galet att det kräver energi för nästan en hel vecka bara för att packa och att gå och värka över vad som ska med och inte. I mina tankar kommer jag alldeles självklart behöva kläder som jag förvisso inte använt på ett

Martina
martina0615 i Exeter 2018
Senast aktiv - från Exeter, England, Storbritannien
Nu börjar de ta fart, 2 veckor kvar
fredag 23 december 2016 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Nu börjar de ta fart på riktigt! Om Cirka 2 veckor drar jag och två av mina vänner ut i världen för att beresa oss! Jag har idag varit med min familj och firat Jul och fått de bästa gåvorna man kan få inför resan! En fullständigt resekit + en Gopro! Vet inte vad jag ska säga utan TUSEN

Nicklas Olsson
Nicklas1989 i BP 2017
Ny resa
söndag 18 oktober 2015 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Har hittat tillbaka till Resdagboken igen. Det har visst gått några år sedan jag skrev här sist ;-) 2001 Ialysos, Forum Beach, med Mamma, Sandra och Erik 2008 Rhodos stad, Annapolis med Sandra 2009 ----//----- med Erik och moster Lisbeth 2010 ----//----- Första

Irene Johansson
Irene_65 i Rhodos 2016
Senast aktiv - från Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige
21 dagar kvar

Information och resehandlingar har inkommit. Nära nu! :) Gemensamt för gruppen ingår även ett vapen!! Ooops!! Hoppas det inte behöver användas mot någon isbjörn eller andra farliga djur som kan finnas där. Fick tips på inköp i TaxFree: Grönländsk Whiskey bryggd på flera tusenårigt

Snart dags

På söndag bär det äntligen iväg till Boston Early Music Festival (BEMF). Om ni är nyfikna får ni gärna följa min reseblogg här! Det blir min första resa till USA och första gången jag reser så långt på egen hand. Ska bli väldigt roligt och det är faktiskt lite pirrigt också. Men

2 månader 1 vecka kvar

Det går fort nu. Jag har börjat ta fram saker som kommer behövas där, men som jag inte behöver här hemma innan resan. Långkalsonger till exempel. :)

Nedräkning
tisdag 21 april 2015 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

97 dagar kvar och jag gissar att det kommer gå fort. När "alla andra" planerar sin sommarsemester med sol och värme ser jag fram emot att tälta bland isberg och ner mot nollgradigt på nätterna i juli. Långkallingar och fleecetröja tillhör resekläderna. Badkläder får stanna hemma.

Resesällskap
torsdag 19 mars 2015 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Trots strejk hos LuftHansa kom vi iväg till Florida, men en dags försening blev det.

Nu närmar det sig för avresa mot Florida
lördag 14 mars 2015 - Trollhättan, Västra Götalands län, Sverige

Idag packar vi lite lätt. Vi skall ju givetvis shoppa på the Malls.

Planering av dagbok

nu närmar det sig snabbt för avresa

Exeter 2018

7 januari 2018 - 17 februari 2018

Jag och barnen på familjespråkresa i sydvästra England.

BP 2017

9 januari 2017 - 27 april 2017

Mitt livs resa mot andra sidan jorden

Rhodos 2016

15 juni 2016 - 29 juni 2016

Ännu en resa till Härliga Rhodos, och Annapolis Inn i Rhodos stad..

BEMF15

7 juni 2015 - 15 juni 2015

Boston Early Music Festival (BEMF) är en bianuell (varannat år) festival som sägs vara världens största festival inom tidig musik. Tack vare att jag fick Trollhättans stads kulturpris 2015, bland annat p.g.a. mitt arbete med Trollhättans TIDIG MUSIK-dagar, har jag möjlighet att göra denna resa till BEMF.

Paddla bland valar på Grönland

27 juli 2015 - 3 augusti 2015

Kajakäventyr bland isberg och valar på Grönland.

Florida2015

18 mars 2015 - 31 mars 2015

Thailand igen:)

29 november 2014 - 8 januari 2015

Tjäna! DÅ blir det en resa till Thailand igen! Denna gång blir det lite gammalt, lite nytt. Ska till Chiang Mai i norr, sen dyka på PhiPhi och däromkring i söder.. Sen får vi se vart resan tar oss:) Följ mig för att se...

Thailand 2014

29 november 2014 - 8 januari 2015

Efterlängtad resa till Thailand 2014 Börjar i Bangkok med 2 övernattningar sedan bär det iväg ...... läs mer om ni vill följa vår resa genom Thailand.

Key City Dar es Salaam

31 oktober 2014 - 16 november 2014

Uppstart av Key city-projektet i Dar es Salaam. Tillsammans med lokala kykor vill vi planera hur vi framöver kan hjälpa utsatta människor i storstaden.