Uddevalla

Packar...
söndag 22 januari 2017 - Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige

Det att packa i sista minuten. Varför stressa? Stridsledning! Vad är egentligen resefeber? Klockan är 17:47 och jag börjar packa för våran resa. Bussen till Landvetter går 09:50 imorgon.

Sammanfattning av Cubaresan

Det hela började lite skakigt; vi försov oss inför bilresan till Landvetter. Som tur var så har vi oftast en timme extra i planen så det gick ju bra.När vi sitter på flygplatsen och pustar ut visar CNN ett inslag från Cuba: Fidel Castro är död.....Man undrade ju hur detta skulle

Marcus Hansson
marcus_sussi
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Dags igen !
fredag 18 november 2016 - Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige

Ja då var det dax igen,provar det sedvanliga testmailet om det går ut som det ska,det har ju vart en hel del strul sista åren med ResdagbokenMen hoppas det ska funka bättre denna resa,så vänner och bekanta kan följa mig på min lilla trippKänns faktiskt inte som det var så länge sedan man

Catalonien mm.

10 dar går fort när man har det bra:-)

Marcus Hansson
marcus_sussi
Senast aktiv - från Uddevalla, Västra Götalands län, Sverige
Sista natten Hemma!

Nu är det bara timmar kvar tills vi åker mot Landvetter och vidare mot Thailand! Peter sover tungt och en annan verkar precis ha förstått att vi faktiskt ska åka imorgon! Packningen och städningen är klar och imorgon väntas det frukost hos bästa Sandra som också kör oss till flyget!

Testing igen igen igen

Resdagboken fortsätter strula,men ja iallafall slänger in detta när det är i drift igen,när det nu blir efter 2 veckors resande Men iallafall... 19November ResDax dax igen! Mhey får sitta kvar på skolbänken eftersom hon var såååå smart denna gång,men ev möter hon upp senare på

Resfeber?

Ja nu är det bara en dag kvar tills vi reser iväg, till andra sidan jorden. Väskan är ju nästan färdig och det som återstår är egentligen att vi ska göra fint här hemma idag och försöka äta oss proppmätta genom att tömma vårt kylskåp på grejer ;) Jag borde ju ha resfeber men än

Snart åker vi!

Nu är det inte inte långt kvar tills vi åker!! Det kommer att bli spännande att få gå i en Svensk skola i Thailand. Det kommer att vara en upplevelse för livet. :) Och det kommer bli kul att berätta om min resa här på resdagboken. :) Jag kommer prata med min klass med Skype eller

Avresa Testing Testing :-)

Ja då vart det dags igen,dagen som man i princip längtat efter sedan vi kom hem från förra resan ;-) Sitter nu här och kör det vanliga testutskicket på Resdagboken. Vi ska strax gå till Östra station för tågtransporten 09:08 ner mot Centralstation i Göteborg Vi kommer denna gång flyga

Santa Rita

Hej Oj. Kom hem tisdag kväll och sen jobbat ons-fre. Och fick en grann förkylning till så det är inte många timmar jag är vaken på, på kvällarna. Tänkte berätta lite om djungelturen. När jag samlade glasögon så hade en lapp med info och om jag inye minns fel är det 32 byar som ingår

TIA

TIA

23 januari 2017 - 16 februari 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Cuba libre

Cuba libre

25 november 2016 - 22 december 2016

Då var det dax för för en tripp över Atlanten igen :) Vi tänkte njuta lite Cuba liv i några veckor. Hoppas på en blandning av sol, musik, rom, bad, sol dykning, sol, golf, sol, snorkling, sol och lite annat om vi hinner.... Någon fyller visst 50 under tiden så det kan bli en del party också.... Sussi & Marcus

Nostalgi+Nystartsresa Thai-Fili-Bali-Java

Nostalgi+Nystartsresa Thai-Fili-Bali-Java

18 november 2016 - 1 februari 2017

Jaha dax igen! Avresa 18 November, bokat med SAS till Stockholm med lite Eurobonuspoäng ,därifrån blir det med Thai airways till Bangkok (tack för presentkortet Peab Infra) . Landar ca 06:00 den 19 Nov lyxar till det med 2 nätter på Centre point suk soi10 med en svit, sedan blir det sol bad och party i Pattaya och KoChang nån vecka, för att sedan flyga över till Manila 5 december,sedan Puerta galera, 16 Jan tar jag båten till Coron island och vidare till Boracay med en litet privatchartrat Cessna plan, avslutar filippinerna med Cebu nån vecka. 4Jan flyg till Singapore för en övernattning och sedan nån vecka på Bali Kuta och Sanur,och ett besök i Jakarta,tillbaka till Bangkok 14Jan .......för att avsluta i slutet på Januari i Pattaya för shopping !

10 dagar runt Barcelona

10 dagar runt Barcelona

21 juni 2015 - 2 juli 2015

Från öde stränder i söder till sillinläggning mitt i Barcelona. Alla typer av bad kunde avnjutas. Från diskutabelt boende i Tarragona till lyxig B&B Barcelona. Spanskan användes när det fungerade:-) Varmt och gott va de. Vi hälsade på Jonna och flickorna en het dag i Torre Vieja. sammanfattningsvis en trevlig resa med Malin som sällskap

Thailand

Thailand

4 januari 2016 - 2 februari 2016

4januari drar vi på långsemester till Thailand! Ni kan följa vår resa här och vi kommer uppdatera så mycket vi kan! Haregött /Peter och sofi

Bröllopsresan till Asien

Bröllopsresan till Asien

21 juni 2015 - 26 juli 2015

Vi kommer att ta oss ifrån lilla Uddevalla och ner till Asien, Singapore - Malaysia - Indonesien under 5 veckor! We are going to travel from our little town Uddevalla all the way to Asia: Singapore - Malaysia and Indonesia for 5 weeks!

Myanmar,Thailand,Filippinerna

Myanmar,Thailand,Filippinerna

19 november 2015 - 29 januari 2016

Då får det bli en start på planeringen IGEN! Har i 15 år sagt att jag ska besöka det sista landet i SEA som jag inte besökt,Myanmar Och nu ska det förhoppningsvis bli så. Planerna i tidigt skede någon vecka i Thailand som start Bangkok,pattaya 1 vecka i Myanmar (Burma) några veckor i Filippinerna, (Flyg Land/båtvägen) till Coron och båt till världsberömda El Nido på Palawan sedan,IloIlo/guimares Island)Kända för sina Mangos,vidare till Cebu någon vecka sedan blir det spontanresor sista 3 veckorna

Thaimout :)

Thaimout :)

11 februari 2015 - 16 april 2015

Den 11 februari flyger jag, mamma, pappa och mina systrar till Thailand. Där ska vi tillbringa 9 veckor, en så kallad "thaimout". :) Jag ska gå i Svenska skolan-Sanuk på Koh Lanta under 6 veckor och samtidigt kommer mina systrar att gå i förskolan där. Detta kommer bli en upplevelse för oss alla 5.

Peru Bröllop nr 2

Peru Bröllop nr 2

11 mars 2014 - 1 april 2014

Äntligen Peru igen, med blandade känslor åker jag ner igen. Om man inte tänker på flygbolaget så tycker jag att det ska bli spännande att få resa dit igen. Nu ett lite mindre bröllop att se fram emot, det ska bli jättekul, att blanda bröllopet med djungeläventyr mm.

utbytesstudent i seoul sydkorea

utbytesstudent i seoul sydkorea

21 februari 2014 - 22 juni 2014

då var det dags att åka iväg på utlandsstudie och i mitt fall innebär det att åka till lilla kära Sydkorea på andra sidan jorden. här jag jag försöka klara mig på engelska och knaglig fåordig koreanska. Samtidigt som jag planerar att studera måndag till torsdag på olika fakulteter inom Korea University. Det kommer bli massa mat ,soju och pluggdagar på denna resa och jag ska försöka uppdatera allt som händer, om jag skriver dåligt får ni säga till mig så häng med.

Stora Nygatan 7, Uddevalla, Västra Götaland County, Sweden
Stora Nygatan 7, Uddevalla, Västra Götaland County, Sweden

Välkommen till
nya resdagboken.se

Vi håller på att bygga om för fullt, därför kanske allt fungerar precis som det ska.

Hittar du några fel, eller kanske har du önskemål om ny funktionalitet? Skriv i forumet så svarar vi så snabbt vi kan! Börja surfa!