Mbabane

Byte av dagbok
söndag 27 december 2015 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Hej! Resdagboken låste sig under flera dagar och vi lyckades inte publicera vår inlägg. Vi fick heller inga svar från suporten. Vi tröttnade och bytte sida till mintur.se istället. Gå in på mintur och sök på Swaziland så hittar du vår nya dagbok där. Mvh Ted

Några lugna dagar
söndag 27 december 2015 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Juldagen, som är Swazilands julafton. Dagen började med buller och brak, världens åskväder och ösregn....så skönt efter gårdagens värmebölja. Vi kurade inomhus, mysigt. Sedan sprang vi igen....det är helt galet jobbigt att springa på den här höjden och i värmen. Orm nr 2 dök upp

Julafton
torsdag 24 december 2015 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Julafton i 35 gradig värme...skumt, men skönt och väldigt avslappnat. Fruktsallad till frukost med Julte från Kränku. Mitt i frukosten tittar vi ut på altanen och där sitter en apa och tittar rakt på oss! Första apan vi träffar i Swaziland, det blir säkert många fler, men detta möte

Dagen före dopparedagen
onsdag 23 december 2015 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Dagen började vi med att springa några kilometer. Jag tror att jag aldrig förut ha tagit så många höjdmeter på ett enskilt löppass. Här finns det i princip ingen plan yta utan vägarna böljar upp och ner. Att Mbabane ligger på 1200 meters höjd gjorde ju inte att det kändes lättare.

Näraormupplevelse!
tisdag 22 december 2015 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Nu har vi bott två nätter i Vekís Village där vi ska stanna i tre månader. Fantastiskt fin natur runt huset vi bor.Igår installerade vi oss i våra hus, men hann med en sväng in till Mbabane för att handla mat. Vänstertrafik är ju spännande, känns som att man ska krocka med alla man

Swazilande
onsdag 18 januari 2012 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Kom till Swaziland i går och det ösregnade hela vägen hit och inte måttligt med regn. En på hotellet sa att han aldrig upplevt något liknande. Synd för här väldigt vackert, med ett böljande landskap, oerhört grönt och frodigt. Det regnar i dag med men inte lika mycket som tur är, har t

Monica Håkansson
MonicaoJan i Sydafrika
Senast aktiv - från Lund, Skåne län, Sverige
Blue Hill Escape, Sydafrika
tisdag 3 januari 2012 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Lyckades till slut ta oss till naturreservatet Blue Hill från Kapstaden. Ägaren Alan skulle skjutsa oss men hans bil dog så vi åkte en lång bussresa istället. Skulle vara framme halv tre och där skulle vi bli upplockade och få sova hos några kompisar till ägarna innan vi morgonen efter

Mikerius i Afrika
Kapstaden, Sydafrika
tisdag 3 januari 2012 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Tog ett tag att ta tag i dagboksskrivandet men här kommer till slut en rad inlägg på en gång. Måste börja med veckan i Kapstaden, som nu känns som något rätt avlägset. Mer än månad sedan nu men det var definitivt en rolig vecka och en smidig ingång in i Afrika eftersom det är en

Mikerius i Afrika
Mot Swaziland
tisdag 15 november 2011 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Tisdagen den 15 november Molnig morgon, och tidig väckning igen, för ny tur till Krugerparken, denna gång med buss. Vi ska genom parken och vidare till Swaziland.  Myrarmén som marscherade på vår matta igår kväll hade nästan försvunnit helt i morse. Bara en liten myrstig var kvar.

Gerd Hallnemo
drnemo i Stora Sydafrikaresan
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Okavango
måndag 25 april 2011 - Mbabane, Hhohho, Swaziland

Jag sitter för tillfället och blickar ut över Victoriafallen i Zimbabwe. Kläderna har just börjat torka efter mitt besök vid världens kraftfullaste vattenfall. Trots att vattenångan, som gjorde mig lika blöt som om jag hoppat i floden, skymmer sikten förstår jag varför detta räknas som

Viktor Josefsson
Viktor_ i Resa genom Afrika
Senast aktiv - från Nelspruit, Sydafrika
Swaziland

Swaziland

19 december 2015 - 19 mars 2016

3 månaders volentärsjobb i Swaziland tillsammans med familjen Norragård.

12 januari 2012 - 28 januari 2012

Rundresa I Sydafrika

Resa genom Afrika

Resa genom Afrika

23 januari 2011 - 27 maj 2011

Resan kan delas in i 4 delar. De första 5 veckorna reser jag tillsammans med Johannes genom Saharaöknen, via Mali ner till Ghana. Därefter fortsätter jag på egen hand genom Nigeria till Kamerun, Gabon och Kongo, medan Johannes flyger till Sydafrika. Efter 5 veckor i Centralafrika möts vi igen i Johannesburg, där vi hyr en bil och kör runt kontinentens södra delar under 5 veckor. Avslutningsvis har jag ett par veckor i Sydafrika.

Sydafrica, Swaziland och Mocambuiqe

Sydafrica, Swaziland och Mocambuiqe

29 januari 2011 - 27 februari 2011

Rundtur med hyrbil. Kapstaden, vindistrikten. Paarl route 62 strutsfarmar, Cango vildlife range, Delfinsafari, Knyssna, Port Elisabeth flyg till Durban, St Lucia, 5 safariturer Johannesburg flyg till Mocambique sola bada njuta sedan hem igen.

Sydafrika 2011

Sydafrika 2011

12 januari 2011 - 30 januari 2011

Rundresa i Sydafrika (Johannesburg - Kapstaden )

turist SydAfrika+volontär i Swaziland

turist SydAfrika+volontär i Swaziland

16 februari 2011 - 29 mars 2011

vi, man o Q , 60+, sambor, hyr bil....utgår fr Johannesburg, reser runt o landar i Swaziland, stannar där kanske 3 veckor och reser vidare, kanske Krugers Park, Viktoriafallen... U name it?! 1 el 2 till får plats...Välkommen!det blir nog inte viktoriafallen...det e för långt bort fr swaziland.

Hello Africa!

Hello Africa!

5 februari 2011 - 11 mars 2011

Ny Världsdel nytt land spännande!

28 juli 2010 - 20 augusti 2010

Christopher Såthén