Sydafrika

Knallat en bottenplatta igen.
måndag 10 april 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Hyrbilar är bara skräp, igen har jag knallat en bottenplatta på en hyrbil, förra gången var det "mustisen" i U S A.Inte kan det vara fel på han som kör, eller??Nå, på en hårdtorkad potatisåker gäller det att hitta rätt, men så såg vägen till L E O basen ut.Tur att det finns

med GPS:en hamnade vi på en sopptipp
lördag 8 april 2017 - Graskop, Sydafrika

Vid transporten från Pretoria till Grasskop styrde gps:en in oss på en soptipp, tur att man kan prata och att det finns snälla mäniskor som leder en på rätt spår.Det har varit dåligt med WiFi på denna resa, så jag återkommer med bilder när vi kommer hem. (har 1 600 bilder att välja

Då är det nog dags för ytterliggare en ny bil....

Efter Ghanzi tog vi oss in i Transfrontier parken, väl där så tog vi oss över till den Sydafrikanska delen. I Nossob som är det närmsta lägret upptäckte vi till våran förfäran att allt var fullbokat, tydligen börjar de sitt skollov denna veckan, nåväl vi fick en "nöd camping plats".

Hijacker 4 km
onsdag 5 april 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Efter 2 fantastiska veckor i buchen vände vi ut mot civilisationen, i Pretoria möttes vi av denna vägskylt "Hijaker 4 km" !!!!Nej tack, tillbaka till buchen där känner vi oss trygga.Första natten blev på ett 5 stjärnigt hotel som Sabrina hade rekomenderat.Visst är det trevligt. meeen,

36 timmar i det "lilla" landet Lesotho- del 1:
söndag 26 mars 2017 - St Lucia, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Resdag 16.... (som ni märker är jag inte mkt till bloggare men better now than never, kommer återkomma med fler inlägg från längre bak på resan så fort jag orkar/kan. Bilder verkar inte vara så enkelt å fixa, får återkomma där). Sedan ett bra tag tillbaka har vi nu kommit in i riktiga

Brev nr 1 2017 från Anette och Peter

Brev nr 1 2017  från Anette och Peter Murless                                                              Hej!Här kommer en liten höst hälsning från Oudtshoorn. Det är visserligen fortfarande ganska varmt men helt plötsligt har

Tykna apor i Marula land
lördag 18 februari 2017 - Kruger Park, Mpumalanga, Sydafrika

Äntligen inne i Kruger parken så hade vi lyckats se några noshörningar och vattenbuffel redan efter 5min. Dock var inte resten av veckan alls på det viset, vilket var synd. Med tanke på hur många timmar jag spenderat på att stirra in i buskar och gräs efter minsta tecken på liv så

A wise king once told me "We are one". -The Lion King
torsdag 16 februari 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag är dagen jag har fruktat: Att lämna farmen. Vaknade i vanlig ordning kl 6 och sedan åt vi frukost. Hade vårt sista möte kl 7 och vi fick varsitt cerftifikat, varsin helande sten och en massa fina ord. Sedan gick vi ner och sa hejdå till alla djuren, handlade lite i Pantheras Shop

You think the only people who are people, are the people who look and think like you. But if you walk the footsteps of a stranger, you’ll learn things you never knew you never knew.” – Pocahontas, Pocahontas (1995)
fredag 17 februari 2017 - Sydafrika

Hej. Dagen började med hotellfrukost, mumma! Planer för dagen var att besöka Robben Island (hade förbokas biljetter, vilket vi verkligen rekommenderar att man gör). Vi åkte med båten 11:00 och var tillbaka lite över 14:00. En väldigt intressant historisk plats, finns mycket att läsa om

Stellenbosch till St Lucia
torsdag 16 februari 2017 - St Lucia, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Tja det blev inget inlägg inom kort, wifi i Kruger är obefintligt. Det finns ingen gps på djuren och ingen bil är mobil hotspot. Man kan tycka att Kruger parken borde komma in i IT åldern :). Sen vi skrev senast har vi gjort en tur till Oudtshorn, där avhandlades Cango caves. Vilket var både

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Sydöstafrika👅

Sydöstafrika👅

9 mars 2017 - 22 april 2017

Jag ska bo på ett busstak i sex veckor, join mee

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

TIA

TIA

23 januari 2017 - 16 februari 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika Garden Route

6 januari 2016 - 6 januari 2016

Sydafrika 2016

Sydafrika 2016

18 november 2016 - 27 november 2016

Djur Natur och äventyr i trevligt sällskap på Zebra Country Lodge, Pretoria.

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

Agneta L
Robyn