Sydafrika

Brev nr 1 2017 från Anette och Peter

Brev nr 1 2017  från Anette och Peter Murless                                                              Hej!Här kommer en liten höst hälsning från Oudtshoorn. Det är visserligen fortfarande ganska varmt men helt plötsligt har

Tykna apor i Marula land
lördag 18 februari 2017 - Kruger Park, Mpumalanga, Sydafrika

Äntligen inne i Kruger parken så hade vi lyckats se några noshörningar och vattenbuffel redan efter 5min. Dock var inte resten av veckan alls på det viset, vilket var synd. Med tanke på hur många timmar jag spenderat på att stirra in i buskar och gräs efter minsta tecken på liv så

A wise king once told me "We are one". -The Lion King
torsdag 16 februari 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag är dagen jag har fruktat: Att lämna farmen. Vaknade i vanlig ordning kl 6 och sedan åt vi frukost. Hade vårt sista möte kl 7 och vi fick varsitt cerftifikat, varsin helande sten och en massa fina ord. Sedan gick vi ner och sa hejdå till alla djuren, handlade lite i Pantheras Shop

You think the only people who are people, are the people who look and think like you. But if you walk the footsteps of a stranger, you’ll learn things you never knew you never knew.” – Pocahontas, Pocahontas (1995)
fredag 17 februari 2017 - Sydafrika

Hej. Dagen började med hotellfrukost, mumma! Planer för dagen var att besöka Robben Island (hade förbokas biljetter, vilket vi verkligen rekommenderar att man gör). Vi åkte med båten 11:00 och var tillbaka lite över 14:00. En väldigt intressant historisk plats, finns mycket att läsa om

Stellenbosch till St Lucia
torsdag 16 februari 2017 - St Lucia, KwaZulu-Natal, Sydafrika

Tja det blev inget inlägg inom kort, wifi i Kruger är obefintligt. Det finns ingen gps på djuren och ingen bil är mobil hotspot. Man kan tycka att Kruger parken borde komma in i IT åldern :). Sen vi skrev senast har vi gjort en tur till Oudtshorn, där avhandlades Cango caves. Vilket var både

Ohana means family, family means nobody gets left behind. Or forgotten. – Lilo, Lilo and stitch ( 2002)
onsdag 15 februari 2017 - Sydafrika

Hej. Onsdag och eftersom vi inte åkte på äventyr igår så flyttade vi det till idag istället. Idag på schemat stod fyrhjuling och såååå roligt det var. Vi körde i en väldigt varierande natur: sand, vatten, berg och igenom gräsfält. Turen varade i ca 60minuter och efter det valde vi

My father was a great king. -The Lion King
tisdag 14 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej och glad alla hjärtans dag! Idag har vi haft en riktig storstädning här på farmen (5 inhägnader som skulle städas). Vi flyttade 2 lejon"ungar", 2 lejonhonor, 1 lejonhane och 2 tigrar. Rengöra vattenskålar, plocka upp bajs, gamla (sönderstrimlade) leksaker och benrester, sätta upp

You control your destiny — you don’t need magic to do it. And there are no magical shortcuts to solving your problems. – Merida, Brave (2012)
måndag 13 februari 2017 - Sydafrika

Måndag och en ny vecka har börjat. Idag har vi gjort våra vanliga morgonrutiner och sedan ägnade vi oss till målning, massa projekt som måste slutföras innan vi åker hem till Sverige igen. Vi har även planterat pålar och gjort det fint runt den nya inhängnaden. Sedan nu ikväll har vi

Three pals and no worries, what more could you want -The Lion King
söndag 12 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vanliga morgonrutinen, måla, lunch, powernap, måla, måla, måla, laga middag, dricka vin. Nu: sova! Godnatt. /Anna

" You are never to old to be young" - Snow white (1937)
lördag 11 februari 2017 - Sydafrika

Hej Lördag!! Ändrade planer ledde till att vi tog vår lediga dag idag istället för imorgon. Då väderprognosen sa till oss att solen och värmen skulle titta fram idag. Vilket betyder att imorgon är det jobb som vanligt. Men idag har vi haft ca 32 underbara grader och haft en slapp/pool

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

TIA

TIA

23 januari 2017 - 16 februari 2017

Vi åker till Sydafrika för att praktisera på ambulansen i East London, och förhoppningsvis lyckas surfa lite under eventuell ledig tid😎

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika Garden Route

Sydafrika Garden Route

3 januari 2016 - 3 januari 2017

Åker med Singelresor i Norden AB till Sydafrika över jul och nyår,

Sydafrika jul 2016

Sydafrika jul 2016

6 januari 2016 - 6 januari 2016

18 november 2016 - 27 november 2016

Djur Natur och äventyr i trevligt sällskap på Zebra Country Lodge, Pretoria.

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

5 november 2016 - 18 november 2016

Wild life in Africa