Sydafrika

springbokii
torsdag 12 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagens middag avslutades med en sån här - en flytande After eight.

Mil, efter mil, efter mil.
onsdag 11 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

6,30 timmar o 56 mil senare har vi kommit fram till Springbok 10 mil söder om gränsen till Namibia. Första delen av resan gick genom ett grönskande landskap med många vinodlingar. Sen blev det allt kragare ju längre norrut vi kom men också häftigare. Jag har parkerat mig i baksätet o

Pingviner & där två hav möts
tisdag 10 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen stod vädret oss bi 😎. Vi har haft en härlig dag o åkt ut till Goda hoppsudden. Hämtade bilen på fm sen körde vi ner mot Afrikas sydlig udde. På vägen stannade vi till vid Boulders beach o tittade på pingvin.

Hop on hop off
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Istället för Robben Island ägnade em till att utforska stan med hjälp av hop on hop off bussen. Det blev både en tur i den centrala delen o en längre tur runt Taffelberget o beacherna väster om stan- det blåste riktigt ordentligt med stora häftigt vågor

Missräkning

Igår upplevde vi Taffelberget i dimma o regn o idag när vi hade bokat en tur ut till Robben Island så blåste det så mycket så att färjan ställdes in. Vi fick nöja oss med att se Robben Island på avstånd

En dag i sol o regn
söndag 8 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagen började i sol med god frukost ute i även om temperaturen inte var mer än 16-17 grader. Promenad ner till Waterfront med många söndags lediga människor. Sen taxi till kabinbana upp till Taffelberget. Molnen tätnade men vi hann få se på utsikten innan dimman o regnet kom. Promenaden

Nu är vi här 😀
lördag 7 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi äntligen här efter 16 tim resa. Mellanlandning i Addis var intressant, speciellt säkerhetskontrollen som var ett skämt. På sena em har vi tagit en promenad i de centrala delarna av staden o jag har hunnit avsmak  det sydafrikanska vinet, både bubbel o det röda.

Hemma igen
onsdag 6 september 2017 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Vi har nu varit tillbaka i Oudthoorn i 3 veckor efter en 2 månaders resa till Sverige. Det var kallt att komma tillbaka den 16 augusti. En morgon när vi vaknade var det lätt frost på gräsmattan och väldigt kallt inomhus under de första dagarna ca 14 grader.  Nu har det blivit varmare

Brev nr 2- På väg till Sverige
onsdag 7 juni 2017 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kära vänner!Imorgon bär det av till Sverige igen. Peter följer med denna gången och vi kommer att vara i Sverige fram till den 15 augusti. Vi behöver extra mycket tid i år därför att vi har hyrt ett sommar torp i Östra Vingåker som ligger på gården Barksäter.Vi kommer att flytta in i

Anette Murless
Usambarabergen i Oudtshoorn
Senast aktiv - från Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
1 juni
torsdag 1 juni 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

"Den tjugofemte (dagen tillsammans) smäller det."Hemresedagen är här. Som vi har väntat och längtat. Tänk va, att jag och pappa varit här längst nere i Afrika i nästan en månad. Vi var i Sverige fem dagar av min favoritmånad maj. Men det har gått bra ändå. Har inte mycket att klaga

Fia Bergström

6 september 2017 - 6 september 2017

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Sydöstafrika👅

9 mars 2017 - 22 april 2017

Jag ska bo på ett busstak i sex veckor, join mee

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika Garden Route

3 januari 2016 - 3 januari 2017

Åker med Singelresor i Norden AB till Sydafrika över jul och nyår,

Sydafrika jul 2016

6 januari 2016 - 6 januari 2016

Unnamed Road, Western Cape, South Africa
Pretoria, Gauteng, Sydafrika
Kgalagadi Transfrontier Park Restcamp Twee Rivieren, Kgalagadi Transfrontier Park, Norra Kapprovinsen, Sydafrika