Dullstroom

Sydafrika (Johannesburg - Dullstrom)
onsdag 13 november 2013 - Dullstroom, Sydafrika

Vi landade i ett soligt Johannesburg och efter en väldigt snabb och smärtfri passkontroll så hämtade vi vår hyrbil på avis. Då vi landade på eftermiddagen så hann vi inte köra hela vägen till Krugerparken utan stannade en natt i Mookgopong. Vi hade kunnat köra längre naturligtvis men

Sista inlägget för denna resa.
måndag 10 december 2012 - Dullstroom, Sydafrika

(detta inlägg skrevs precis efter att vi hade varit i Krugerparken men då ville dessvärre denna sida inte riktigt samarbeta med mig så inlägget gick aldrig att publicera just då. men här kommer det: Tyvärr så får detta bli ett kort inlägg då jag dessvärre inte mår vidare bra. Det

Sydafrikas comeback!

Sydafrikas comeback!

19 november 2012 - 12 december 2012

En tre veckors semester tillsammans med pojkvän och familj som kommer att bestå av en himla massa besök på vingårdar, farliga dyk med hajar, spännande sökning på dom stora fem, galna upptåg, sol& bad, shopping och självklart spännande utflykter!

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

2013 Sydafrika, Asien och Söderhav

6 september 2013 - 6 december 2013

Resa på egen hand denna gången. Vi börjar med 3 dagar vardera i Kuwait City och Doha. Vidare till Sri Lanka för en 6 dagars tur med Shanti travel. Hong Kong nästa med 6 nätter, sedan Brunei 4dagar och Filipinerna 6 dagar. Papua Nya Guinea skulle vi egentligen varit längre på men deras hutlösa priser och ovanligt dåligt flygschema gör att vi bara är i Port Moresby en natt. Sedan 7dagar vardera på Salomonörarna, Vanuatu och Nya Kaledonien för lite sol och bad. Australien 2 veckor där vi hyr en Spaceship ännu en gång men håller oss i "närheten" av Sydney. Näst sista anhalt blir Singapore där vi har 3 heldagar för att sist men inte minst avsluta i Sydafrika. Där har vi hyrbil 1 månad där vi skall ta oss från Johannesburg till Kapstaden (med en avstickare till Krugerparken förståss).