Gauteng

Annorlunda möten
måndag 17 juni 2019 - Maboneng Precinct, Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Johannesburg. De totala motsättningarnas stad. Hoppfull, dystopisk, hatisk, kärleksfull. Allt på samma gång. När jag berättade för folk att jag skulle hit så har alla reagerat med ett varningens finger. Kommenterat att den är allt för farlig för att besöka. De har haft helt rätt men

Henrich Harder
4x i Henrich kollar in världen.
Framme i Sydafrika.
fredag 14 december 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Efter i princip ett dygn på resande fot är vi nu äntligen i Johannesburg.Resan gick via Doha där vi installerade oss i sovsalar för respektive kön i de åtta timmar vi fick vänta.I herrarnas var det en man som snarkade så pass att Moa hörde honom in till damernas och misstänkte att det

Heldagsutflykt
tisdag 3 april 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Tisdag e april.Vaknade tidigt som vanligt. Gick upp runt 6 o försökte ladda inlägg o bilder. Gick bra i början men nu verkar det kasst.Efter frukosten blev vi hämtade ca 8.30 för en heldagstur till Johannesburg o Soweto. Vi kramade hej då till Gabriela o Lotta som flyger hem i em.Först

Busstädning o nya resenärer
måndag 2 april 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Måndag 2 april - Annandag Påsk.Ösregn under natt o morgon också. Vi kom i alla fall iväg runt 8.Efter 2 kissestopp o mer regn så kom vi fram till vårt campingställe i Johannesburg runt 14. Pizzor var beställda till oss då o det smakade gott. Solen sken halvt om halvt så vi började

måndag 5 mars 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Dear Diary, Alireza and I (Moa) have been in Johannesburg for about a week now. We started our trip in South Africa when we went hiking in the nature of Johannesburg. We went hiking for two days in a row, and the total distance we walked was about two Swedish Miles. It was very hot, about 30

Sa17A
SA17A i Johannesburg
Senast aktiv - från Australien
Krugerparken och Panoramarutten
onsdag 7 februari 2018 - Krugersdorp, Gauteng, Sydafrika

Hej igen.Vi har  lite problem att komma till WIFI emellanåt.Vi bodde på en härlig Lodge när vi komm fram till White River, på kvällen fick 3-rätters som smakade alldeles utmärkt. Nu var det dags för Safarin, det var tidig start 04:15 och Roger som ägde Seringa Lodge var guiden, han var

Lena Rehn
rehn47 i Sydafrika 2018
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Tillbaka till Johannesburg (motvilligt)
torsdag 4 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Den mest besynnerliga nyårsafton någonsin. Jag hade ju bestämt mig för att lyxa till det och käka middag på det lite exklusivare stället, gissa om min förvåning att jag var den enda gästen där. 5 servitörer och vet inte hur många i köket samt i baren. Jag var där vid 21vilket jag

Resan avklarad
tisdag 2 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Vilken supermega lång resa... 27 h tog det men nu äntligen har vi kommit fram till hotellet och Johannesburg, vi bor i stadsdelen Sandton city, vilket verkar ok efter första anblicken. Johannesburg är ju en gigantisk stad och vi har inte tänkt att upptäcka den så mycket. Tyvärr blev Jonas

Anne Jonsson
anno_m i Sydafrika 2018
Senast aktiv - från Johannesburg, Gauteng, Sydafrika
Henrich kollar in världen.

Henrich kollar in världen.

14 juni 2019 - 30 januari 2020

Sydafrika julen 2018

Sydafrika julen 2018

13 december 2018 - 9 januari 2019

Fam Eriksson från lilla Östhammar ger sig än stora Sydafrika, här kan ni läsa om våra intryck.

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

1 januari 2018 - 1 februari 2018

En månad i Sydafrika med golf, nöje, kultur och sol

Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Sydafrika med safari samt Swaziland

Sydafrika med safari samt Swaziland