14 080 Bilder & 3 053 Dagböcker
Johannesburg. De totala motsättningarnas stad. Hoppfull, dystopisk, hatisk, kärleksfull. Allt på samma gång. När jag berättade för folk att jag skulle hit så har alla reagerat med ett varningens finger. Kommenterat att den är allt för farlig för att besöka. De har haft helt rätt men
Efter i princip ett dygn på resande fot är vi nu äntligen i Johannesburg.Resan gick via Doha där vi installerade oss i sovsalar för respektive kön i de åtta timmar vi fick vänta.I herrarnas var det en man som snarkade så pass att Moa hörde honom in till damernas och misstänkte att det
Tisdag e april.Vaknade tidigt som vanligt. Gick upp runt 6 o försökte ladda inlägg o bilder. Gick bra i början men nu verkar det kasst.Efter frukosten blev vi hämtade ca 8.30 för en heldagstur till Johannesburg o Soweto. Vi kramade hej då till Gabriela o Lotta som flyger hem i em.Först
Måndag 2 april - Annandag Påsk.Ösregn under natt o morgon också. Vi kom i alla fall iväg runt 8.Efter 2 kissestopp o mer regn så kom vi fram till vårt campingställe i Johannesburg runt 14. Pizzor var beställda till oss då o det smakade gott. Solen sken halvt om halvt så vi började
Dear Diary, Alireza and I (Moa) have been in Johannesburg for about a week now. We started our trip in South Africa when we went hiking in the nature of Johannesburg. We went hiking for two days in a row, and the total distance we walked was about two Swedish Miles. It was very hot, about 30
Den mest besynnerliga nyårsafton någonsin. Jag hade ju bestämt mig för att lyxa till det och käka middag på det lite exklusivare stället, gissa om min förvåning att jag var den enda gästen där. 5 servitörer och vet inte hur många i köket samt i baren. Jag var där vid 21vilket jag
Vilken supermega lång resa... 27 h tog det men nu äntligen har vi kommit fram till hotellet och Johannesburg, vi bor i stadsdelen Sandton city, vilket verkar ok efter första anblicken. Johannesburg är ju en gigantisk stad och vi har inte tänkt att upptäcka den så mycket. Tyvärr blev Jonas
Igår vart det en soft dag. Promenerade mest runt i området Melville där jag bor (i 4 timmar), det är väldigt mycket upp och ner eftersom det är en kulle. Idag tog jag mig en rejäl promenad ner till centrum (2 timmar) och gick på en rundtur i ett fängelse där både Nelson Mandela och
Fam Eriksson från lilla Östhammar ger sig än stora Sydafrika, här kan ni läsa om våra intryck.
Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.
En månad i Sydafrika med golf, nöje, kultur och sol
Sydafrika - Zimbabwe - Mozambique
Med tält o förhoppningsvis gott sällskap genom 6 länder. Zimbabwe,Namibia,Botswana,South Africa,Swaziland,Mozambique
Med en stor 4X4 bil avser vi att resa från Windhoek i Namibia till Victoriafallen i Zimbabwe. Vi reser över sanddyner, genom flodbädden i Fish River Canyon i södra Namibia, vänder norr ut till och mot kusten innan vi flyger vidare till Zimbabwe och Vic falls. Besöker en stor nationalpark i Botswana före hemfärden från Johannesburg i Sydafrika. Ett äventyr på tre veckor. Avser att förboka ett och annat boende. Vi kommer inte att besöka The No. 1 Ladies' Detective Agency i Gaborone, Botswana. Tyvärr...