Framme i Sydafrika.
fredag 14 december 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Efter i princip ett dygn på resande fot är vi nu äntligen i Johannesburg.Resan gick via Doha där vi installerade oss i sovsalar för respektive kön i de åtta timmar vi fick vänta.I herrarnas var det en man som snarkade så pass att Moa hörde honom in till damernas och misstänkte att det

Heldagsutflykt
tisdag 3 april 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Tisdag e april.Vaknade tidigt som vanligt. Gick upp runt 6 o försökte ladda inlägg o bilder. Gick bra i början men nu verkar det kasst.Efter frukosten blev vi hämtade ca 8.30 för en heldagstur till Johannesburg o Soweto. Vi kramade hej då till Gabriela o Lotta som flyger hem i em.Först

Busstädning o nya resenärer
måndag 2 april 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Måndag 2 april - Annandag Påsk.Ösregn under natt o morgon också. Vi kom i alla fall iväg runt 8.Efter 2 kissestopp o mer regn så kom vi fram till vårt campingställe i Johannesburg runt 14. Pizzor var beställda till oss då o det smakade gott. Solen sken halvt om halvt så vi började

måndag 5 mars 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Dear Diary, Alireza and I (Moa) have been in Johannesburg for about a week now. We started our trip in South Africa when we went hiking in the nature of Johannesburg. We went hiking for two days in a row, and the total distance we walked was about two Swedish Miles. It was very hot, about 30

Sa17A
SA17A i Johannesburg
Senast aktiv - från Australien
Tillbaka till Johannesburg (motvilligt)
torsdag 4 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Den mest besynnerliga nyårsafton någonsin. Jag hade ju bestämt mig för att lyxa till det och käka middag på det lite exklusivare stället, gissa om min förvåning att jag var den enda gästen där. 5 servitörer och vet inte hur många i köket samt i baren. Jag var där vid 21vilket jag

Resan avklarad
tisdag 2 januari 2018 - Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Vilken supermega lång resa... 27 h tog det men nu äntligen har vi kommit fram till hotellet och Johannesburg, vi bor i stadsdelen Sandton city, vilket verkar ok efter första anblicken. Johannesburg är ju en gigantisk stad och vi har inte tänkt att upptäcka den så mycket. Tyvärr blev Jonas

Anne Jonsson
anno_m i Sydafrika 2018
fredag 22 december 2017 - Melville, Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Igår vart det en soft dag. Promenerade mest runt i området Melville där jag bor (i 4 timmar), det är väldigt mycket upp och ner eftersom det är en kulle. Idag tog jag mig en rejäl promenad ner till centrum (2 timmar) och gick på en rundtur i ett fängelse där både Nelson Mandela och

Nytt resmål
onsdag 20 december 2017 - 60 1st Ave, Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Så var man då på väg. Lämnade ett mulet och kyligt Stockholm igår. En kortare flight till London och sen vidare med Virgin Atlantic till Johannesburg, Sydafrika. En så överraskande flight, de hade både en välkryddad Koreansk rätt och en pasta med vitlök. All flygplansmat har ju alltid

Sydafrika julen 2018

Sydafrika julen 2018

13 december 2018 - 9 januari 2019

Fam Eriksson från lilla Östhammar ger sig än stora Sydafrika, här kan ni läsa om våra intryck.

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

1 januari 2018 - 1 februari 2018

En månad i Sydafrika med golf, nöje, kultur och sol

Sydafrika med safari samt Swaziland

Sydafrika med safari samt Swaziland

19 december 2017 - 18 januari 2018

Wild life in Africa

Wild life in Africa

17 oktober 2016 - 19 november 2016

Sydafrika - Zimbabwe - Mozambique

Gamla kärringar ny världsdel..

Gamla kärringar ny världsdel..

11 februari 2016 - 11 mars 2016

Med tält o förhoppningsvis gott sällskap genom 6 länder. Zimbabwe,Namibia,Botswana,South Africa,Swaziland,Mozambique

Ökensand & Vattenfall

Ökensand & Vattenfall

22 december 2014 - 12 januari 2015

Med en stor 4X4 bil avser vi att resa från Windhoek i Namibia till Victoriafallen i Zimbabwe. Vi reser över sanddyner, genom flodbädden i Fish River Canyon i södra Namibia, vänder norr ut till och mot kusten innan vi flyger vidare till Zimbabwe och Vic falls. Besöker en stor nationalpark i Botswana före hemfärden från Johannesburg i Sydafrika. Ett äventyr på tre veckor. Avser att förboka ett och annat boende. Vi kommer inte att besöka The No. 1 Ladies' Detective Agency i Gaborone, Botswana. Tyvärr...

Södra Afrika

Södra Afrika

16 oktober 2014 - 7 november 2014

Resan börjar och slutar i Johannesburg. Däremellan har vi varit i Namibia, norra Botswana och Zimbabwe.

Christopher Såthén
ChrisFlen