Pretoria

1 juni
torsdag 1 juni 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

"Den tjugofemte (dagen tillsammans) smäller det."Hemresedagen är här. Som vi har väntat och längtat. Tänk va, att jag och pappa varit här längst nere i Afrika i nästan en månad. Vi var i Sverige fem dagar av min favoritmånad maj. Men det har gått bra ändå. Har inte mycket att klaga

Min första morsdag
måndag 29 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Dag tjugoett tillsammans. Tre veckor. Igår firade föräldrarna 51-årig bröllopsdag. Eller firade och firade, pappa glömde bort den men påmindes av mamma, i vanlig ordning. Det är lite av en tradition för dem. 😉 De får hursomhelst fira en vecka försent istället. Inte illa det

3 veckor
lördag 27 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

20 dagar tillsammans. Nu har vi varit borta i tre veckor och jag längtar rutin och vardag. 🇸🇪Ett förtydligande: Landet Abbe kommer från är Lesotho. Språket han talar är Sesotho. Han är en Mosotho. Hans folk heter Basotho. Typ så. 👶🏾Gårdagen kan vara den sämsta dagen på resan.

Kenny & Dolly
torsdag 25 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Jag har nästan släppt räkningen på dagar nu. Tror det är 18 tillsammans. Det är iallafall torsdag och en vecka kvar till hemfärd. I förrgår blev vi hämtade 8:45 för att åka till Svenska ambassaden och ansöka om pass. Eftersom Thabelo är utländsk kommer han få ett annorlunda

Pretoria
tisdag 23 maj 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Dag sexton tillsammans. Tisdag. "Pretoria - we're goin up up up uuup.."🎶Igår morse vid nio gav vi oss av; jag, pappa, Abbe och vår chaufför Stefanos. Stefanos är en gentleman i 55-års åldern. Tänk aprikostonade glasögon, jeans, silkig beige skjorta. Tänk en nedtonad privat Elton John.

Senast aktiv - från Falun, Dalarnas län, Sverige
Knallat en bottenplatta igen.
måndag 10 april 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Hyrbilar är bara skräp, igen har jag knallat en bottenplatta på en hyrbil, förra gången var det "mustisen" i U S A.Inte kan det vara fel på han som kör, eller??Nå, på en hårdtorkad potatisåker gäller det att hitta rätt, men så såg vägen till L E O basen ut.Tur att det finns

Hijacker 4 km
onsdag 5 april 2017 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Efter 2 fantastiska veckor i buchen vände vi ut mot civilisationen, i Pretoria möttes vi av denna vägskylt "Hijaker 4 km" !!!!Nej tack, tillbaka till buchen där känner vi oss trygga.Första natten blev på ett 5 stjärnigt hotel som Sabrina hade rekomenderat.Visst är det trevligt. meeen,

Dag 5      22 nov  Luftballong Local gamedrive
tisdag 22 november 2016 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Dag 5      22 nov Uppe med tuppen idag också för nu skulle vi iväg till viltreservatet igen. Denna gång för att flyga ballong. Vi var sju stycken modiga som möttes av ett uppdukat kaffebord och ballongen liggandes på marken med en stor fläkt som hjälpte till att blåsa in varm luft.

SebKat i Sydafrika 2016
1120 Dag 3 Bushwalk, Local gamedrive
söndag 20 november 2016 - Pretoria, Gauteng, Sydafrika

Dag 3  20 nov 2016Blixtar och dunder,  magiska under.......  Ja,  nu halvligger vi här i våra sängar och åskan dånar och regnet smattrar på taket, men så här har det tack och lov inte varit hela dagen.  Tvärtom strålade solen från en molnfri himmel när vi steg upp imorse och det

SebKat i Sydafrika 2016

Senast aktiv - från Sydney, New South Wales, Australien
Resan till Thabelo

Resan till Thabelo

6 maj 2017 - 2 juni 2017

Att resa för att hämta hem sitt adoptivbarn känns onekligen speciellt. "Hurra" och "Hur då" på samma gång. Aldrig trodde jag väl att den dagen skulle kunna komma och det är knappt jag tror det nu heller, trots att jag nu har ett medgivande, har gjort bokningar och förberett det som behöver förberedas. Det är, tycker jag, en både fysisk och psykisk resa vilket kan låta klyschigt, men det är många tankar och känslor att hantera och försöka landa i. Kanske det är det svåraste med resan. Hursomhelst; i den här resdagboken tänker jag berätta om mina upplevelser kring adoptionen och om starten på mitt nya efterlängtade liv tillsammans med Thabelo, som jag kommer kalla Abbe. Jag tror jag kommer behöva skriva av mig om det jag är med om. Välkommen med.

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

37. Volontär hos L E O i Marataba, Sydafrika

20 mars 2017 - 12 april 2017

Så är det dags igen, att "räkna lejon" hos L E O https://www.facebook.com/LEO.Africa Vi hyr en bil i Johannesburg, 3 - 4 timmar till Marataba, där blir vi i 2 veckor, därefter en veckas rundtur upp i Drakenbergen, Panorama Route. Denna gång hänger Tiina med

Sydafrika 2016

Sydafrika 2016

18 november 2016 - 27 november 2016

Djur Natur och äventyr i trevligt sällskap på Zebra Country Lodge, Pretoria.

ZAkikki

ZAkikki

9 januari 2016 - 14 februari 2016

Ensam och vilsen till främmande land,Sydafrika.Inget är försent.Jag vill uppleva "the big five"

6 december 2014 - 10 januari 2015

Längtar

Matteo

Matteo

29 maj 2014 - 25 juni 2014

Beskriver vår adoptionsresa till Pretoria där vi ska träffa vår son och Stellas lillebror Matteo.

Going south!!

Going south!!

1 december 2013 - 20 december 2013

Jag och min underbara vän Rebecka ska dra te sydafrika på upptäcks färd! blir 20 dagar i deras sommar! Ligga å steka sig i solen och ut på olika äventyr är väl planen!

Volontära i SA och träffa gamla vänner

Volontära i SA och träffa gamla vänner

25 oktober 2013 - 31 januari 2014

Vi, Kristofer och Elin har åkt ner till Sydafrika för att volontära med utrotningshotade djur samt hälsa på gamla vänner här, samt i Sydney och Nya Zeeland. Här kan ni följa oss på våra bästa (och sämsta) upplevelser :) We, Kristofer and Elin have left for South Africa to Volontear with endangered animals and visit old friends here, in Sydney and New Zealand. Here you can follow our best (and worst) experiences :)

Hämta lillasyster i Sydafrika

Hämta lillasyster i Sydafrika