Vanderbijlpark

Guldfeber
söndag 22 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

2011-05-22 Rotarymötet i förrgår kväll på floden Vaal var mycket trevligt. Inne i båten var det uppdukat med buffé och innan den intogs bjöds det på välkomstdrink samtidigt som flodbåten tog upp nedströms så att vi i solnedgången fick se de fantastiska bostadshusen som byggts längs

Township
söndag 22 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Idag har varit en omvaxlande dag. Det snurrar mycket i huvudet just nu. Eftermiddagen tillbringades i en Township. Susannes vard tog oss, tillsammans med hans svarta van, in oss i ett township. Detta ar kakstadslikande med endast svart befolkning. Intressant, tankvart och gripande, jag vet inte hur

Sondag vid floden
söndag 22 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Idag ar det avslappnad grillning vid floden Vaal hemma hos Ullas vardar. Dagen borjade med studiebesok pa en skola for svarta. Vilken ogonoppnare!! I en container var skolans kok for 350 elever inrymt. 2 personer lagar all mat. Regeringen har for 4 ar sedan skankt vattentoaletter i en barack. Allt

Susanne Petersson
SussieJL i Rotary2400GSE2011
Senast aktiv - från Gaborone, Southeast, Botswana
Nasta stad: Vanderbijlpark
torsdag 19 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Solen skiner och borjar varma upp staden. Natterna ar kalla som tusan och jag sover med 4 filtar forutom mitt tacke! Men idag ar det dags for ny stad. Vi aker till ett cafe som ar vid en cirus. Dar far vi traffa var nya rotaryklubb. Fantastiska pannkakor och sedan aker vi vidare till

Election day
onsdag 18 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Hej igen! Idag ar det election day. Min host gick upp tidigt for att hinna rosta sa att vi skulle ha hela fm for aktiviteter. Min vard ar mkt speciell men med ett stort hjarta! (titta bara pa bilderna, det gar inte att missa vem jag menar) Val hemma igen behovde hon bara 2 timmar pa sig att gora

Vanderbijlpark
fredag 20 maj 2011 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Nu är det andra dagen i Vanderbijlpark! Ett fantastiskt program presenterade oss på en pannkaksrestaurang när vi anlände från Benoni. Detta är ett industriområde och vi åkte genast till en stålindustri där de tillverkade diverse takkonstruktioner och korrugerad plåt. Ca 200 anställda

Ulla Ståhl
UllaKS i Rotary2400GSE2011
Senast aktiv - från Gaborone, Southeast, Botswana
Flyttfirman slit&släp
tisdag 29 juni 2010 - Vanderbijlpark, Gauteng, Sydafrika

Igår var jag med och flyttade åt honom som jag bor hos här ner. Som du kanske vet har han haft det mer än lite tufft på sistone och "bodde" i en dump. Själv kallar han det för förråd och det var ungefär så det kändes när man kom dit. Han fick nys om en sk "cottage", vilket är ett

Carina
wahlen i World Cup 2010 - bakom kulisserna
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Rotary2400GSE2011

Rotary2400GSE2011

15 maj 2011 - 13 juni 2011

Vi är fem personer som genom Rotary, distrikt 2400, får åka till distriktet norra Sydafrika och Botswana . Vi kommer från Karlskrona, Kristianstad, Hässleholm, Halmstad och Växjö. Under resan ska vi få göra studiebesök på våra motsvarande arbetsplatser i länderna. Och lära oss massor om länderna, kulturen, naturen.......

World Cup 2010 - bakom kulisserna

World Cup 2010 - bakom kulisserna

5 juni 2010 - 18 juli 2010

Jag har fått den fantastiska möjligheten att få komma ner till mitt älskade Sydafrika och uppleva festen under World Cup 2010. Det lär dock inte bli mycket - om någon alls - fotboll utan jag ska jobba! Jag ska ta hand om en del av er som väljer att åka ner som supporters, åskådare och som också vill uppleva festen - men från andra sidan. Jag ska befinna mig bakom kulisserna och se till att ni mår bra och att ni får en bra vistelse.