Hazyview

Drakensbergen
lördag 21 januari 2017 - Hazyview, Sydafrika

Vi närmar oss Krugerparken. efter en sväng bland monumentet i Pretoria bar det av på högplatån längs ändlösa grässlätter med fåtal kojordar här och var. Förklaringen var vattenbrist, djuren behöver inte bara gräs.märkligt att det inte fanns några skogar, bara enstaka träd. Ner

4 av 5 !
fredag 7 februari 2014 - Hazyview, Sydafrika

Efter att ha bara tillbringat en natt på Hazeview lodge så drar vi nu mot krugerparken (inte samma som krugerområdet, detta är mer mitt i parken). När vi åker genom parken ser vi en del djur, och förutom de tidigare nämnda ser vi: Lejon, Noshörning och Elefant. Dessa är 3 av The big five,

Kruger park
torsdag 13 februari 2014 - Hazyview, Sydafrika

Kapstaden!
tisdag 13 mars 2012 - Hazyview, Sydafrika

Kapstaden! Med en månad kvar innan hemfärd är vi tillbaka i verkligheten på förskolan här i Mkhuhlu. Nu har med andra ord två av tre månader passerat. Har haft en fantastisk vecka tillsammans på semester i Kapstaden och vi kom hem i söndagskväll helt slut efter att vara på resande

Sydafrikanskt bröllop!
måndag 20 februari 2012 - Hazyview, Sydafrika

Sydafrikanskt bröllop! Tiden rullar på fort nu i den sydafrikanska vardagen och förskoledagarna är som innan fyllda av sånger, ramsor och i veckan har vi även gjort hand och fot avtryck av alla barn. Vi jobbar med två tjejer i 25-års ålder och måste erkänna att det blir en hel del

Startens Äventyr!
tisdag 31 januari 2012 - Hazyview, Sydafrika

Startens Äventyr! Då är första två veckorna i Sydafrika förbi och det går fort ska jag säga, mycket händer och det skulle ta en stund för mig att bara berätta om vad vi fått vara med om i helgen men tror jag börjar från början. Jag är här just nu i Sydafrika för att göra min

Här...
lördag 21 januari 2012 - Hazyview, Sydafrika

Här på plats i Sydafrika... blir ett kort inlägg idag bara för att tala om att första veckan har varit bra och att jag är på plats. Blev en första natt i Pretoria, eller strax utanför i en familj aom ska hälsa på Sverige i juni och dagen efter blev det besök i Soweto.Det var spännade

Mera Swaziland
torsdag 17 november 2011 - Hazyview, Sydafrika

Idag fick vi nästan (!) sovmorgon; bussen avgick kl. 7:30. Frukostbuffén övervakades av ett kungaporträtt. Kungen och hans mamma är viktiga personer i Swaziland. Den tidigare kungen hade närmare 40 fruar och mer än 100 barn, så det kanske förklarar varför kungamodern är en viktig

Gerd Hallnemo
drnemo i Stora Sydafrikaresan
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Tre dagar vid Hazyview
måndag 14 november 2011 - Hazyview, Sydafrika

Lördagen den 12 november Idag gick färden vidare österut från J-burg.  Dagens första stopp var ett gigantiskt monument som låg på toppen av en kulle- Voortrekkermonumentet. Det byggdes på trettiotalet (1930) som minne av boernas vandrig för att undkomma den brittiska överheten och ett

Gerd Hallnemo
drnemo i Stora Sydafrikaresan
Senast aktiv - från Södertälje, Stockholms län, Sverige
Sa var man tillbaka till civilisationen igen!
måndag 10 oktober 2011 - Hazyview, Sydafrika

Hej igen! Hittade nagra datorer i Krugerparken som funkar ratt bra sa nu blir det lite skrivande igen :) Vi har tagit oss lang vag sedan mitt senaste inlagg. Forst avklarade vi Mulanje massivet i Malawi. Alla utom 3 av oss klattrade rakt upp for det berget men for mig var det nog vid det laget.

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

Traveling the world

Traveling the world

2 februari 2014 - 21 juni 2014

Me and my friend Daniel are going to travel the world next year. We are visiting all the continents except south america. I will update this diary when i have the time and opportunity. Feel free to read and comment! //Dennis

Stora Sydafrikaresan

Stora Sydafrikaresan

10 november 2011 - 26 november 2011

Rundresa I Sydafrika

Sydafrika

Sydafrika

15 januari 2012 - 13 april 2012

Under tre månader ska jag arbeta på en förskola i Hazyview som ligger strax öster om Johannesburg.

Södra afrika- 6 länder 2011

Södra afrika- 6 länder 2011

3 september 2011 - 15 oktober 2011

Kombination av två rundresor med Drifters Adventours, min favoritarrangör av rundresor i södra afrika! Härligt liv ute i Botswanas nationalparker, adrenalinfyllda Victoriafallen, djurliv och kanotcamping i Zambia, sjöliv i Malawi, dykning och snorkling i Mocambique och Krugerparken i Sydafrika. Äntligen är det dags för ännu en resa till afrika - "my home away from home"!

Vår andra resa till Sydafrika

Vår andra resa till Sydafrika