Komatipoort

Krugerparken nästa
onsdag 28 mars 2018 - Komatipoort, Sydafrika

Onsdag 28 mars.De flesta skulle ut på morgonsafarin kl 5.30. Jag hade varit vaken ett tag o behövde gå på toa. Gick sen ner till vattenhålet bakom restaurangen med Anneli som också var uppe. Där såg vi 3 noshörningar, flodhästar o ngn slags bockar o fåglar.Kom iväg ca 9.30 o 10.45 hade

Krugerparken
söndag 17 januari 2010 - Komatipoort, Sydafrika

Efter en tidig flygning fran PE, kunde vi kora fran Johannesburg vid nio. 46 mil och sex timmar senare, rullade vi in pa vart Kruger View Backpackers. Stallet ligger precis pa gransen till Kruger Parkens sydostra horn. Med travaranda och utsikt over Crocodile River. Vi hoppade pa en sunset safari

Camilla Kerrén
cake. i Familjeäventyr
Senast aktiv - från Stortorget 9, Lund, Skåne län, Sverige
Safari and Braai
söndag 11 januari 2009 - Komatipoort, Sydafrika

Vi lamnade Yeoville och Johannesburg bakom oss pa lordagmorgonen! Det var lite av en lattnad att ta sig hit dar vi ar just nu. Komatipoort heter "staden" och ligger precis nedanfor Kruger National Park. Vi tog en Greyhoundbuss hit fran Johannesburg. De hade en "bussvardinna" pa bussen som bjod pa

Marcus Berguv
Berguv i Sydafrika / Mocambique
Senast aktiv - från Malmö, Skåne län, Sverige
Ein weiterer Tag im Sueden des Krueger Parks
onsdag 3 december 2008 - Komatipoort, Sydafrika

An diesem Tag sind wir zum letzten Mal in den südlichen Teil des Krüger Parks gefahren. Hier haben wir zum ersten Mal Gnus gesehen. Sie grasten friedlich zusammen mit Zebras und Nashörnern. Des Weiteren sichteten wir Impalas (wie immer), Elefanten mit Babys, Giraffen und Affen. Unsere Löwen

Unberuehrtes Afrika
fredag 28 november 2008 - Komatipoort, Sydafrika

Tag 1: Da unsere Mietwagenbuchung in Deutschland leider fehlgeschlagen war, sind wir an diesem Morgen zum Flughafen gefahren, um uns vor Ort einen Mietwagen zu organisieren. Nach einem kurzen Frühstück im Hostel packten wir unsere Rucksäcke ins Auto und machten uns auf den Weg zum Krüger

"Off the Bridge we fell"
onsdag 14 maj 2008 - Komatipoort, Sydafrika

Uppdatering fron Garden Route! Vi har sammanstrolat med flickorna i Stormsriver po Hostellet TubeNaxe, det var ett kart aterseende efter hela 1 dagar ifron varandra, hihi :* Vi kom hit ratt sent po kvallen, spenderade en hel dag po bazbussen som iofs var ratt trevligt, vi pojkar oppnade en flaska

Rasmus,daniel,marie,frida Harnell,jeansson,fjällroth,preusse
FourGoonies i Southern Cross
Senast aktiv - från Västervik, Kalmar län, Sverige
Snabb update av våra senaste äventyr
söndag 30 december 2007 - Komatipoort, Sydafrika

Yes! De kom ner till slut! Efter några timmars extra väntan och lite ombokningar lyckades familjen och pojkvänner äntligen anlända. Efter några dagars avkoppling och julfirande i Stellenbosch bar det iväg till Komatipoort. Flyg till Johannesburg och 6 timmars bussresa och vi var framme vid

Vilda upplevelser i Afrikas djungel! (eller i alla fall Krugerparken)
måndag 17 december 2007 - Komatipoort, Sydafrika

Hej alla vänner! Sitter nu på ett ställe nära gränsen till Mozambique och ska vidare idag ner igenom Swaziland. Det känns väldigt skönt att ha de flesta parkerna avklarade och ser mycket fram emot kusten och sol och bad. Det har varit fantastiskt att åka genom parkerna och fått se alla

Kruger National Park
söndag 25 mars 2007 - Komatipoort, Sydafrika

På slingrande bergsvägar lämnade jag Sabie bakom mig och körde mot Hazyview. Odlingar med bananer, mangos, avokado, apelsiner och säkert en hel del annat gott kantade min väg. Hazyview är en liten håla med ett gigantiskt köpcentrum. Varför det?! Jo, för att det är en av de sista

Carina
wahlen i 1 år i Cape Town
Senast aktiv - från Jönköpings län, Sverige
Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Familjeäventyr

Familjeäventyr

28 december 2009 - 20 januari 2010

Ett land i söder väntar på att bli utforskat av familjen Kerrén.

Sydafrika / Mocambique

folgt

Southern Cross

Southern Cross

6 mars 2008 - 18 juni 2008

Frida, Daniel, Marie och Rasmus ar ute och aventyrar i varlden, kommer till Viken till sommaren.

Stellenbosch, Sydafrika

Stellenbosch, Sydafrika

16 oktober 2007 - 15 januari 2008

Vi befinner oss i Western Cape i Sydafrika, närmare bestämt i Stellenbosch 4 mil nordöst om Kapstaden. Vi ska vara här i nästan 3 månader för att göra vårt exjobb som handlar om upprustning i kåkstäderna. Det är extremt farligt att befinna sig i kåkstäderna, speciellt för vita unga tjejer, men vi har lovat att vara väldigt väldigt försiktiga ;)

Sydafrika - en tre månaders resa

Sydafrika - en tre månaders resa

4 november 2007 - 2 februari 2008

Resan börjar och slutar i Kapstaden. Där emellan ska vi bl.a. besöka Kgalagadi parken, vindistrikten och Krugerparken. Eventuellt ska vi upp till Viktoriafallen och in i Mozambique. Vi ska fira jul och nyår i Durban, besöka diverse nöjesparker och undvika att bli rånade coh lemlästade. En höjdarresa med andra ord!!

Sista kontinenten

Sista kontinenten

21 januari 2007 - 1 mars 2007

Jag nu ska man göra sista kontinenten. Börjar resan med Måns som fick mig att resa runt världens hörn. Efter 10 dagar åker jag ensam in bland tigrar och leoparder men först måste man överleva mötet med Vithajen i Kapstaden.

Sydafrika

Sydafrika

4 januari 2007 - 5 februari 2007

Äntligen åker vi till Sydafrika! Vi kommer åka landet runt och hälsa på släkt och vänner. Sen måste vi ju leta reda på alla små lejonungar oxå!