Malelane

Söndag
söndag 2 november 2014 - Malelane, Sydafrika

Idag var det fritt val, alltså ingenting planerat enligt resebyråns schema. Vi valde en tripp till Swaziland, ett litet land med ca 1,2 miljoner invånare som ligger omringat av Mozambique och Sydafrika. Landet är väldigt fattigt, ca 25% av alla invånare har HIV och utbildingsgraden är låg.

Lördag, Panoramatur
lördag 1 november 2014 - Malelane, Sydafrika

Vi åt en tidig frukost på hotellet för att sedan åka klockan 08.00. Idag åkte vi på en så kallad panoramatur, till olika utsiktspunkter i och kring Drakensbergen. Vi började vid en utsiktspunkt med massa olika vattenfall, helt otroligt vackert! Sedan fortsatte dagen till fler vattenfall och

Sunset Safari
fredag 31 oktober 2014 - Malelane, Sydafrika

Idag fick vi sovmorgon, vi skulle inte ut på någon tur förrän klockan 16, de andra dagarna har vi gått upp ca 05.00 och åkt iväg tidigt. Men idag sov vi ut, åt en lång frukost på hotellet och sen slappade vi resten av dagen. Klockan 16 blev vi upphämtade av vår guide och åkte till det

Kruger park dag 3 & 4
lördag 9 februari 2013 - Malelane, Sydafrika

Denna tredje dagen i parken började jag med att åka runt på egen hand. Och nu började jag beta av ett par av the big 5 från listan. Bland annat en noshörning på riktigt nära håll. På kvällen var det åter igen dags för en bokad tur, dock lite tidigare den här gången så mörkret

P Backlund
Backen76 i Sydafrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Från Pestana till Kapstaden
måndag 27 december 2010 - Malelane, Sydafrika

Jaha, då var det dags att lämna Pestana. Räkningen är betald. Känns lite sorgligt att lämna ett sånt härligt underbart ställe. Efter den sedvanligt rikliga frukosten, mötte Sipho upp med minibussen och tillhörande släpkärra för bagaget. Kl. 10.00 bar det av mot Johannesburg och flyget

Annandag jul i Swaziland och på Matsamo Cultural Village
söndag 26 december 2010 - Malelane, Sydafrika

Julhelgen rullar på. Sovmorgon igen och den rikliga frukosten på Pestana. Samling 9.00 för avfärd mot Swaziland. I bussen skulle en lista med samtliga namn och passnummer fyllas i. Vid gränsen fick vi gå ur bussen, gå in på det Sydafrikanska gränskontoret för att bli utstämplade från

Juldag med panoramatur
lördag 25 december 2010 - Malelane, Sydafrika

Idag var det sovmorgon. Vi skulle inte bli hämtade förrän kl. 08.00. Skippade julottan och njöt istället av den rikliga frukosten på Pestana. Inga överkokta ägg idag! Så kl. 8 bar det iväg på den långa färden mot Drakensbergen med den alltid lika glada Sipho vid ratten där vi skulle

Julafton i Krüger National Park
fredag 24 december 2010 - Malelane, Sydafrika

Uppstigning 04.30. Snabbkaffe på rummet och samling vid receptionen 5.15. Efter att ha fått det numera bekanta frukostpaketet med det mycket hårdkokta ägget bar det av till ingången, Malelane Gate vid Krügerparken, i öppna safaribilar. Efter incheckning så bar det av. Sipo körde oss. Vi

Moholoholo och Blyde River Dam
torsdag 23 december 2010 - Malelane, Sydafrika

Natten har varit konstig. När vi stängde ögonen för att sova så såg vi för oss noshörningar, zebror, giraffer och andra djur som vi sett. En upplevelse som verkligen sätter sina spår. Uppstigning 05.00. Snabbkaffe och samling vid receptionen 06.00. Där fick vi ta varsitt frukostpaket med

Bush Walk och Sunset Game Drive
onsdag 22 december 2010 - Malelane, Sydafrika

Som ni märker skriver vi så fort vi hinner. Vi har ett program som är fullmatat och Internet bara vid receptionen (även uteterassen) så tiden räcker inte riktigt till. Dagen började med uppstigning och kaffe på rummet. Samling vid receptionen och Johan som chaufför och gudie. Vi åkte en

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

27 oktober 2014 - 17 november 2014

Vi börjar med en vecka i Kruger nationalpark, där det är olika safari-turer varje dag. Vecka 2 spenderar vi i Kapstaden där vi bland annat ska dyka med vithajar. Vecka 3 spenderas i Stellenbosch utanför Kapstaden för en vecka med avkoppling och massor med vin!

3 februari 2013 - 4 mars 2013

SydAfrika, Krugerparken och Kapstaden

SydAfrika, Krugerparken och Kapstaden

17 december 2010 - 2 januari 2011

Resa med Afrikasafari. 28st från Skandinavien. Reguljärt flyg till Johannesburg och sedan buss 4 timmar till Pestana Kruger Lodge som ligger vid Crocodile River med en färgrik panoramautsikt mot Kruger National Park.9 nätter i Kruger och 5 nätter i Kapstaden. Utflykter, safari mm ingår i paketet.

17 december 2010 - 4 januari 2011

Firande av 30-årig bröllopsdag, jul och nyår.

Sydafrika 2010.

Sydafrika 2010.

3 oktober 2010 - 19 oktober 2010

Rundresa med Tema resor. Startar imorgon söndag 3/1-2010 från Köpenhamn via Munchen till Johannesburg.

28 juli 2010 - 20 augusti 2010