Mpumalanga

Kruger
tisdag 1 januari 2019 - Mpumalanga, Sydafrika

KrugerparkenVi är nu på en semesterresa i Sydafrika i 3 veckor. Resan börjar i Johannesburg och slutar i Kapstaden. Vi besökte först Soweto strax utanför Johannesburg och tittade bland annat på Mandelas hus. Sen fortsatte vi vidare mot de stora parkerna och bodde först på ett par ställen

Anna Konda
anna_konda i Sydafrika
Senast aktiv - från Olinda, Pernambuco, Brasilien
Port Elizabeth, Sydafrika och Johannesburg med Soweto

Sista inlägget för denna resa, om någon undrar så är det så att jag gärna vill fullfölja inläggen fast vi har kommit hem.Det tar tid att skriva en resedagbok därför har jag legat efter det är inte alltid som WIFI fungerar, men vill gärna avsluta så jag får med mig allt eftersom jag

Lena Rehn
rehn47 i Sydafrika 2018
Senast aktiv - från Sölvesborg, Blekinge län, Sverige
Tykna apor i Marula land
lördag 18 februari 2017 - Kruger Park, Mpumalanga, Sydafrika

Äntligen inne i Kruger parken så hade vi lyckats se några noshörningar och vattenbuffel redan efter 5min. Dock var inte resten av veckan alls på det viset, vilket var synd. Med tanke på hur många timmar jag spenderat på att stirra in i buskar och gräs efter minsta tecken på liv så

Sydafrika

Sydafrika

21 december 2018 - 13 januari 2019

En rundresa på östra sidan med spännande safaris och vackra vyer.

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!