Graskop

Victoria Falls till Graskop
måndag 19 oktober 2015 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Den 15 lämnade vi Vic Falls för att åka söderut. Det blev en hel dag på bussen som tog oss till Motobo Hills som ligger utanför Bulawayo. På morgonen dagen efter gick vi upp på en bergshöjd för att se soluppgången. Bussen fortsatte till Great Zimbabwe, ruinstad som övergavs på

Dramatik i Sydafrika
torsdag 16 februari 2012 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Hej igen ! Vi maste borja med en stor djurhistoria: Vi hade hort talas om att i St Lucia hande det att flodhastarna tog sig upp ur floden och gick in i stan for att ata gras pa kvallar och natter. Det har vi inte riktigt trott pa. Nu vet vi! En kvall, pa hemvag fran ett restaurangbesok stotte vi pa

Bengt Och Åsa Avedal
Avedal i Sydafrika 2
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Panoramatur, Drakensbergen
lördag 25 december 2010 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Idag är det resa i buss några timmar för panoramautsikt från Drakensbergen. Drakensbergen, med ett av naturens underverk på toppen: rondavellerna, som liknar en hyllning till urbefolkningens runda hyddor. Vi ser dem ovanför Blyde River i världens tredje största caneon. Efter shopping av

Moholoholo Rehabilitation Center.
fredag 22 oktober 2010 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Efter en hel del haftiga vyer och vattenfall sag vi igar vara forsta djur. Vi tog namligen ett bad i Mac Mac Pools. Nar vi var klara upptackte jag den sallsynta "Blue Swallow" som bara finns pa 3 stallen i Sydafrika varav Graskop ar ett. Sen kom helt plotsligt en illgron 1 meter lang och pinnsmal

Senast aktiv - från Visby, Gotlands län, Sverige
En sten pa 800 meters hojd.
torsdag 21 oktober 2010 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

So no were had our first day in South Africa and it was a day with great impressions. Vi tog det lugnt i gar morse och gav oss ivag runt 10-tiden mot de maktiga Drakensberg. Forst kom vi fram till ett "God's Window som var helt tjockt av nagon slags morgondimma. Sa ytterligare en fordel med

Arrive Alive
onsdag 20 oktober 2010 - Graskop, White River, Mpumalanga, Sydafrika

Tjenna Benny och Arrive Alive. Efter en long flygtur nonstop via Rom och Etiopien so ar vi nu framme i Sydafrika. Ethiopien Airlines far mycket hoga omdommen efter att som budgetflyg ha levererat mycket bra! Pa O.T International Airport var vi dock i chocktillstand. Taxi ville ha 4500 spann for

Från Lusaka till Kapstaden

Från Lusaka till Kapstaden

10 oktober 2015 - 10 november 2015

Nu är det bara en dag kvar tills Gun och jag börjar vår resa. Imorgon flyger vi till Lusaka i Zambia. Resan går från Landvetter till Arlanda - Wien - Addis Abbeba - Harare - Lusaka och den tar nästan ett dygn innan vi är framme.

Sydafrika 2

Sydafrika 2

2 februari 2012 - 17 februari 2012

Hej ! Denna gång åker vi med två kompisar. Det är deras bröllopsresa som äntligen blir av. Vi börjar i Kapstaden med omnejd. Sedan fortsätter vi till S:a Drakensbergen. Därifrån kör vi via St Lucia och Swaziland till Krugerparken. Sedan avslutar vi i Graskop innan vi flyger hem från Johannesburg.

SydAfrika, Krugerparken och Kapstaden

SydAfrika, Krugerparken och Kapstaden

17 december 2010 - 2 januari 2011

Resa med Afrikasafari. 28st från Skandinavien. Reguljärt flyg till Johannesburg och sedan buss 4 timmar till Pestana Kruger Lodge som ligger vid Crocodile River med en färgrik panoramautsikt mot Kruger National Park.9 nätter i Kruger och 5 nätter i Kapstaden. Utflykter, safari mm ingår i paketet.

It´s time for Africa...

It´s time for Africa...

18 oktober 2010 - 18 november 2010

Vi landar i Johannesburg i Sydafrika och tar oss först österut in i Mocambique och sedan norrut där vi till slut efter 5 veckor åker hem från Lilongwe i Malawi. En vecka i Krugerparken (safari mm) och Drakensbergstrakten väster om parken. Två veckor längs Mocambiques 250 mil långa kust med dykning, snorkling och chill. Två veckor i Malawi främst på/vid Malawisjön. Är tacksamma för alla tips och kommentarer! :)

Joakim Isaksson
Ackja