Nelspruit

Safari
fredag 28 oktober 2016 - Nelspruit, Sydafrika

Så va vi då äntligen framme på Buhala Lodge, där vi skulle bo i en fin lodge med utsikt över Crocodile River och stor balkong. Då det va mörkt när vi kom gick vi och la oss direkt för att invänta morgondagen. Vi vaknade tidigt och sprang ut på balkongen och fick då se massa elefanter,

Lina  Millis
LinaOMillis i Wild life in Africa
Senast aktiv - från Moçambique, Moçambique
Fredag
fredag 31 oktober 2014 - Nelspruit, Sydafrika

Nu har vi varit här i 4 dagar. Hotellet vi bor på heter Pestana Kruger Lodge och ligger precis intill Crocodile River, på andra sidan floden ligger själva Kruger Nationalpark. I floden precis nedanför hotellet finns det flodhästar och krokodiler, och ibland kan man även se elefanter och

Framme i Kruger!
tisdag 28 oktober 2014 - Nelspruit, Sydafrika

Nu har vår resa till Sydafrika börjat! Vi ska vara borta i 3 veckor och göra en massa olika saker. Första veckan ska vi till Krugerparken, där det är olika safari-turer varje dag, vecka två är vi i Kapstaden där vi bland annat ska besöka Robben Island och dyka med vithajar. Vecka tre ska

Krokofanter och hippisar
fredag 7 december 2012 - Nelspruit, Sydafrika

Efter mycket om och men så bestämde vi oss för att ha en till dag i Saint Lucia. Vi har haft på tok för lite dagar med enbart vila och lugn så det kändes välbehövligt för oss alla. Det visade sig senare att det var ett mycket klokt val. Dessvärre har vi då inte haft nån större tur

Dag 37
tisdag 20 november 2012 - Nelspruit, Sydafrika

Valdigt lugn dag med en shoppingtur i stan. Atit god sushi pa en restaurang i narheten av dar vi bor. Kollat upp alternativ for fortsatt resa.

Dag 36
måndag 19 november 2012 - Nelspruit, Sydafrika

At frukost pa funky monkeys innan Paul, var guide som aven visade sig vara agare av Nelspruit backpackers som vi flyttade till idag, kom och hamtade oss. Panorama-turen var valdigt trevlig. Blev en privat tur da det bara var vi som bokat, ganska skont anda. Akte langs med blyde river canyon.

Dag 35
söndag 18 november 2012 - Nelspruit, Sydafrika

Vi sa hejda till peace corp-ganget som checkade ut idag och gav oss nagra tips infor var resa till kapstaden. Blev aven informerade om att det ar okej att dricka kranvatten i staderna. Vi tog en promenad ner mot stan, tog 1 timme och backarna ar varre an i kolmarden. Har gar det upp och ner

Blyde river canyon
fredag 16 mars 2012 - Nelspruit, Sydafrika

Det slog mig att jag glömt nämna att vi i St Lucia åkte ut på en båttur och kollade flodhästar och krokodiler. Krokodilerna var inte så sällskapliga men flodhästar såg vi i mängder. De brukar gå runt i staden på nätterna och eftersom de är de djur i Afrika som dödar flest människor

Korrupt polis
torsdag 15 mars 2012 - Nelspruit, Sydafrika

Idag har vi åkt bil hela dagen. Efter någon timme stoppade polisen oss. Justins bil var inte registrerad så egentligen får man inte köra den. Polisen tyckte synd om de tre svenskorna så de lät oss åka vidare. Jag och Moa kom på oss själva med den konstiga tanken att det är bra att

Wild life in Africa

Wild life in Africa

17 oktober 2016 - 19 november 2016

Sydafrika - Zimbabwe - Mozambique

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

27 oktober 2014 - 17 november 2014

Vi börjar med en vecka i Kruger nationalpark, där det är olika safari-turer varje dag. Vecka 2 spenderar vi i Kapstaden där vi bland annat ska dyka med vithajar. Vecka 3 spenderas i Stellenbosch utanför Kapstaden för en vecka med avkoppling och massor med vin!

Sydafrikas comeback!

Sydafrikas comeback!

19 november 2012 - 12 december 2012

En tre veckors semester tillsammans med pojkvän och familj som kommer att bestå av en himla massa besök på vingårdar, farliga dyk med hajar, spännande sökning på dom stora fem, galna upptåg, sol& bad, shopping och självklart spännande utflykter!

en touch av afrika

en touch av afrika

14 oktober 2012 - 7 december 2012

en mindre rundresa. Kenya, Tanzania/Zanzibar, Zambia och Sydafrika.

Sydafrika 2012

Sydafrika 2012

18 februari 2012 - 7 mars 2012

Sydafrika och Mocambique

Sydafrika och Mocambique

1 mars 2012 - 24 mars 2012

Moa, Claire och jag beger oss söderut för att turista i Sydafrika, Mocambique och ev. Swaziland. Vi kommer till Kapstaden den 1 mars och jag åker hem från Maputo den 23 mars. De andra tjejerna fortsätter dock vidare utan mig.

roadtrip in south africa

roadtrip in south africa

27 januari 2012 - 18 februari 2012

Sydöstra Afrika

Sydöstra Afrika

24 januari 2012 - 24 februari 2012

Doktorandkurs i Marina Tropiska Ekosystem på Ilha de Inhaca utanför Mozambiques huvudstad Maputo, följt av en kortare resa till Krugerparken i Sydafrika.

Afrika

Afrika

1 juli 2011 - 29 juli 2011

Dags för en resa till Afrikas sydligaste del, Sydafrika och Madagaskar!

Lina  Millis
LinaOMillis