Norra Kapprovinsen

springbokii
torsdag 12 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagens middag avslutades med en sån här - en flytande After eight.

Mil, efter mil, efter mil.
onsdag 11 oktober 2017 - Springbok, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

6,30 timmar o 56 mil senare har vi kommit fram till Springbok 10 mil söder om gränsen till Namibia. Första delen av resan gick genom ett grönskande landskap med många vinodlingar. Sen blev det allt kragare ju längre norrut vi kom men också häftigare. Jag har parkerat mig i baksätet o

På plats i Kgalagadi Transfrontier Park
onsdag 25 januari 2017 - Unnamed Road, Mier, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

HejUrsäkta dröjsmålet med detta inlägg, men där har varit en del strul med wifi vilket gjort uppkopplingen både långsam och instabil. Dessutom är det andra gången jag skriver detta inlägg, tydligen finns det ett kortkommando som rensar en hel text. Fick lära mig den hårda vägen att

Lejon, pensionärsfest och vattenskidor
tisdag 22 april 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Den här helgen var en superlång helg, vi tog ledigt från gruvan på torsdagen eftersom de skulle fixa med hissen hela dagen och att vi troligtvis skulle behöva vänta hur länge som helst på att få komma upp till ytan. Under hela förra veckan väntade vi mellan 1,5 timme till 3 timmar varje

Ett geologiäventyr
fredag 18 april 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår bestämde vi oss för att göra en dagstur till ett ställe som heter Amalia som ligger 15 mil norr från Kimberley. Vi hade mailat lite med en geologprofessor från Johannesburg som är kompis med våran handledare i Sverige. Han, Carl Anheausser, gav oss koordinater till Amalia där det

Händelserik vecka ändå
söndag 13 april 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Den här veckan har vi börjat kl 06:00 pga att vi behöver mer tid under jord. När vi börjar då kan vi ha turen att komma ner runt klockan 07:00, förutom i torsdags när vi fick komma ner halv 8. Drygt. Jag fattar väl egentligen varför vi måste ha en barnvakt men nu har vi varit där nere i

Livet i gruvan – munskyddet är min bästa vän
fredag 4 april 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi varit nere i gruvan och jobbat i en vecka, allt har gått väldigt bra men allt går segt. Dagen börjar med att vi går upp kl 06:20, vi äter en bra frukost så står oss ett bra tag. Vi kommer till gruvan ca 07:30, då måste någon ge oss ett passerkort så vi kan gå igenom en grind

Mokala Park - giraffer mm
lördag 29 mars 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Mokala Park - Giraffer mm Jock och hans fru Jean tog med oss till ett naturreservat lite utanför Kimberley där det skulle finnas massa olika djur. De sa att om man har riktigt flyt kan man se bufflar och även noshörning, men det är inte så vanligt. Men giraffer, som jag helst ville se, kunde

Zebror!!
torsdag 27 mars 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår somnade vi tidigt. Idag sov jag jätte länge, det behövdes verkligen. Vi åt frukost, mogen mango mm och sen la vi oss vid poolen. Så himla gött. Vattnet var dock väldigt kallt men det gick bra eftersom det ändå är ca 30 grader i luften. Vi la oss för att sola lite, men solen tar

Säkerhetsintroduktion.
onsdag 26 mars 2014 - Kimberley, Norra Kapprovinsen, Sydafrika

Inatt sov vi ganska gött, vakande någon gång så mitt i natten. Men tror det beror på att vi ligger med myggnät omkring sängen som vi satte upp lite halvtaskigt eftersom det inte finns någon krok i taket. Så de hänger lite dåligt och man måste ligga ganska still så att de inte släpper

Namibia 2017

Namibia 2017

6 oktober 2017 - 27 oktober 2017

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

Ex-arbete i Sydafrika

Ex-arbete i Sydafrika

23 mars 2014 - 28 augusti 2014

Jag och min klasskompis Caroline har fått varsitt MFS-stipendie och är nu 8 veckor i Kimberley, Sydafrika i en diamantgruva och gör fältarbete inför vårat examensarbete.

Expedition Sydafrika

Expedition Sydafrika

18 december 2012 - 12 januari 2013

Daniel 30 in South Africa

Daniel 30 in South Africa

25 juni 2011 - 8 juli 2011

Celebration of Daniels 30th birthday. 6 days of hunting at Imbasa Safari, in the middle of wild bushweld, Northen Cape. 5 days of surfing in Jeffreys Bay, Eastern Cape.

Vår andra resa till Sydafrika

Vår andra resa till Sydafrika

18 november 2010 - 18 december 2010

Sydafrika

Sydafrika

23 juni 2010 - 30 juli 2010

En rundresa i Sydafrika, med Stefans familj med start i morgon!!!

Hur smakar glassen?

Hur smakar glassen?

11 november 2009 - 10 januari 2010

Jag och Annie åker till Sydafrika för att därifrån leta oss uppåt Namibia.

Girl on the go - Going South

Girl on the go - Going South

8 september 2008 - 28 november 2008

Tar mitt pick och pack och rymmer söderut för att se mig om i världen och göra lite nytta!! På resan gång väntas arbete på barnhem samt (förhoppningsvis) dykar cert., en sväng till Kapstaden och vilda nätter i Krüger parken!!

Sydafrika 2008

Sydafrika 2008

18 september 2008 - 12 december 2008

Flyg till Johannesburg. Rundresa med egen bil.

Kgalagadi Transfrontier Park Restcamp Twee Rivieren, Kgalagadi Transfrontier Park, Norra Kapprovinsen, Sydafrika
180
Inga resenärer