Sydafrika

Safari i krygerparken
onsdag 2 oktober 2019 - Mpumalanga, White River, Sydafrika

Resan gick bra hela vägen. Enda missen var att sista flyget från Johannesburg tlll krygerparken tydligen va överlastat. Dock var det inge som sa något innan vi landade och dom meddelade att bagaget inte kom med. Vi hade ju sovsäck i väskan? Som tur är finns det numera glamping att tillgå.

Anna Lickander
lickander i Safari i Sydafrika
Senast aktiv - från Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Provcamping
fredag 13 december 2019 - Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Bilen är provad för camping på en fullt fungerande campingplats. Och tur var det för det fanns en del fel och brister. Elsystemet var inte riktigt rätt kopplat och batterierna laddade inte utan solceller, tog dock ett tag att upptäcka då solen skiner jämt.Vattenledningarna var nog synd att

God Jul och Gott Nytt År
tisdag 17 december 2019 - Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

God Jul och Gott Nytt ÅR!Idag är det första advent och det har varit riktigt varmt under några veckor mellan 25 och 30 grader på sina ställen. Peter är och arbetar med sina bin och han berättade att en dag var det 39.5 grader i lilla Karoo. Han är inte tillbaka ännu och jag undrar hur han

Anette Murless
Usambarabergen i Stilbaai
Senast aktiv - från Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Resan har börjat
söndag 8 december 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

HejResan har börjat med 3 dagar i Kapstaden. Alla turistattrationer är avklarade:-) En tidig morgons vandring uppför Table Mountain. Och tur var det för i detta strålande väder blir det hett framåt dagen. Vi valde ändå rätt dag då det är vanligt att berget ligger täckt i moln. Väl

Skilda världar i Kapstaden
onsdag 13 november 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej o hå…här kommer en första liten rapport Efter 20 halvjobbiga timmar så var vi äntligen på plats i Sydafrika och Kapstaden.  50 förväntansfulla turister som ska färdas med dom Rosa Bussarna Bill o Bull. Min buss blir Bull med Bosse som chaffis. Bosse, reseledare och chaufför,

Njuter av livet i Sydafrika
onsdag 16 oktober 2019 - Sydafrika

Hej allesammans! Det blev en resa till slut. Nu är jag och lever livet i Sun City, som jag tänkte passa på att rekommendera.Sun City är en sydafrikansk semesterort som har ett världsberömt förflutet. Det hela började som en "syndig stad", där välmående gäster kunde spela och roa sig

Johan
JHenriksson i Ny sommar nya resplaner
Senast aktiv - från Sydafrika
Annorlunda möten
måndag 17 juni 2019 - Maboneng Precinct, Johannesburg, Gauteng, Sydafrika

Johannesburg. De totala motsättningarnas stad. Hoppfull, dystopisk, hatisk, kärleksfull. Allt på samma gång. När jag berättade för folk att jag skulle hit så har alla reagerat med ett varningens finger. Kommenterat att den är allt för farlig för att besöka. De har haft helt rätt men

Henrich Harder
4x i Henrich kollar in världen.
Senast aktiv - från Johannesburg, Gauteng, Sydafrika
Det blir aldrig som man tänkt sig

Samma dag som vi lämnade Sverige hade jag (Eva-Helen) turen att träffa en pensionerad Handelsbankare som har hus i Kapstaden och jag fick tips på en bra guide som kunde ta oss till vingårdarna, vi skickade iväg ett Whats Up till honom och sa vilka datum vi skulle vara i Kapstaden och vi hade

Jari Och Eva-Helen Oinas
JariEvaHelen i St Helena
Senast aktiv - från Solna, Stockholms län, Sverige
Brev nr 1 2019 Påskhälsningar från Stilbaai
onsdag 17 april 2019 - Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kära vänner!Tiden går fort och nu firar vi snart påsk. Det var inte länge sedan det var jul.I Stilbaai går vi mot höst och vinter. Helt plötsligt blev det kallt och vinterregnet kom och vi var glada för det. Men det gick från sommar till höst på en vecka. Jag badade i havet i förra

Anette Murless
Usambarabergen i Stilbaai
Senast aktiv - från Still Bay, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Helikoptrar vattenbombar och vi summerar vår resa
söndag 24 februari 2019 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

I dag surrar helikoptrarna på nytt över Franschhoek. Nya bränder rasar igen uppe i bergen. Men denna gången brinner det lite längre bort och vi drabbas inte av brandrök och aska som flyger i luften. Vi tog bilens h körde upp till Franschhoek Pass och Mont Rochelle Nature Reserve. Där kunde

Gun-Britt Maulin
casamaulin i Sydafrika - golf- och vinresa