Richards Bay

I morgon till Durban
tisdag 4 oktober 2016 - Richards Bay - New, Richards Bay, Sydafrika

2016-10-04 Zululand Yacht Club, Richards BayJa, det är sant. Vi är fortfarande kvar här. Vi sitter på båten i regnskydd, med värmen på stundtals för att få undan fukten efter det ihållande regnet sen ett par dagar. Lantbrukarna är tacksamma så vi tänker på dem, det har ju varit

Zulu land Yacht Club
onsdag 31 augusti 2016 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

2016 – 08 – 30 Zululand Yachtclub fortfarande De där sista småsakerna som skulle fixas blev till en mer än månadslång väntan som inte är slut än. Paniken började bli kännbar, vår 3-månaders Visa gäller nu bara en månad vilket är för knappt med tanke på det oförutsägbara

Bayview
fredag 29 juli 2016 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

2016- 07– 22 Bayview Lodge och Zululand Yacht Club Sitter på vår inglasade balkong uppe på 2:a våningen och “Ngizama ukufunda isiZulu” (= försöker lära mig zulu) med hjälp av en bra lärobok med inlästa band och den förtjusta hotellpersonalen som gärna avbryter sitt för att

Tillbaka på Zululand Yacht Club
måndag 11 juli 2016 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

2016-07-10 Richards bay , Bayview lodge Förra året 2015 anlände vi till Richards bay och lyfte båten på land på Zululand yacht club bl.a. för att byta ut motorn. Vi flög hem till Sverige den 2/8 2015. Vistelsen hemma blev längre än det var tänkt då för ett år sedan. Vi skulle ju hem

Richards Bay
fredag 24 juli 2015 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

2015- 07- 21 Richards Bay, Zululand Yacht Club Vi lämnade Nosy Be den 19/6, motvilligt, men vi var ju utklarerade så vi måste. Alltså en kort segling över till the Russian Bay som många hade berättat om, en lugn ankring, men vår jolle låg urblåst på däck så vi stannade ombord.

St Lucia
torsdag 4 april 2013 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

Hej pa er! Hoppas ni har det bra dar hemma.Vi har det bara bra.Vi ar i St Lucia har bott har nagra dagar.Imorgon skall vi fortsatta mot Krugerparken dar vi skall bo nagra dagar, och aka pa Safari.Idag har vi varit och tittat pa krokodiler i en park pa fm.Vi hars av vidare kram Gunsan och Kent

Kent Westling
svarsta i Hello Africa 2.0
Glad Pask
torsdag 28 mars 2013 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

Hej pa er!Har ar det bara bra.Hoppas allt ar bra dar hemma. Vi har varit i Drakenbergen i nagra dagar.Nu ar vi nere vid kusten.Vi bor pa en Lodge i Richard Bay,vi skall bo har over pasken.Vi onskar alla en Glad Pask.

Kent Westling
svarsta i Hello Africa 2.0
Swaziland och vidare
söndag 10 februari 2013 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

Efter Kruger parken tänkte jag åka genom Swaziland, övernatta och sen fortsätta. Men tydligen funkar inte navigeringen i Swaziland så jag märkte aldrig att jag körde fel förrän det va för sent. Så istället för att köra in vid första bästa gränskontroll så hade jag börjat köra

P Backlund
Backen76 i Sydafrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Filtfolk och flodhästar!
måndag 26 mars 2012 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

Hej! Nu har det inte funnits tillgång till internet på ett bra tag! Men här kommer änligen lite nyheter. (Förresten så befinner jag mig inte i richards bay som det står utan i St Lucia men det är så litet så det gick inte att skriva in. =) Sedan vi lämnat Tsitsikamma nationalpark så

Caroline Svensson
Kakan_tv i Sydöstafrika!
Senast aktiv - från Motala, Östergötlands län, Sverige
St Lucia
söndag 1 januari 2012 - Sixt, Richards Bay, Sydafrika

Jul och nyar ar antligen avklarat, nu slipper man tajma in nagra fler hogtider som stor reserytmen. Vi lamnade jeffreys bay den 26e och tog oss till Bloemfontein dar vi hyrde en bil och akte in i lillepluttlandet Lesotho. Extremt vackert bergsland dar vi spenderade tva dagar. Sedan tillbaka till

Sai Johansson Nordlund

One more time!

Sydöstafrika!

Sydöstafrika!

11 mars 2012 - 23 april 2012

En spännande resa som under 6 veckor kommer ta mig runt i Sydöstafrikas länder. Under färden passerar jag genom Sydafrika, Lesotho, Swaziland, Mozambique, Botswana och Zimbabwe och kommer se många nya saker!

Afrika

Afrika

24 november 2011 - 20 april 2012

Star for Life 2

Star for Life 2

20 augusti 2011 - 27 augusti 2011

Epsilon har en stark koppling till Star for Life då vår ägare även är grundare till Star for Life. Hans engagemang i kampen mot HIV/Aids och kampen för att inge hopp om framtiden för Afrikas ungdomar, är något som både influerar Epsilon som företag och dess medarbetare. Epsilon har en vision som stämmer väl överens med den filosofi som används i Star for Life. Det är med information, ständigt lärande samt ett gemensamt engagemang för att nå ett mål och en dröm, som fantastiska framsteg görs. Under flera år har Epsilon anordnat en intern tävling för alla medarbetare. Tävlingen bygger på att samla poäng, som fås vid olika prestationer... – När jag vann sist handlade det om att erhålla nya uppdrag men denna gång gällde det att förvärva nya medarbetare. Priset i tävlingen är att få åka ner till Sydafrika som en av Epsilons Star for Life Inspectors. Resans främsta syfte är att få förmånen att besöka vår egen skola, Somfula High School.

Waka Waka, It's time for Africa!

Waka Waka, It's time for Africa!

14 augusti 2011 - 13 december 2011

Jag ska ner till Sydafrika och jobba som volontär med företaget Wildlife act ( www.wildlifeact.com ). Vad som ska ske är ännu ganska oklart men det ska bli fantastiskt! Jag stannar ute i savannen i 4 månader och den 5 dec beger jag mig in till Kapstaden. Här möter jag Katta kusin och tillsammans ska vi turista i en vecka. Kommer uppdatera så mkt jag bara kan, men jag är trots allt mitt ute i ingenstans så förvänta er inte för mkt! Heja mig!

Sydafrika-safari

Sydafrika-safari

10 november 2010 - 24 november 2010

Hej alla släktingar o vänner!! Nu sitter jag här på Kastrup och ska snart gå till min gate för transport till Johannesburg!! Ska väl vara där kl 7.00 i morgon bitti, efter en kort mellanlandning på Heathrow/London...Sen blir det bara rätt ut i bushen, hoppas jag!! Vilda djuren har väntat på mig i många år---eller är det jag som väntat på dom??!! Få se om det finns nåt trevligt safari att hoppa på redan från flygplatsen, annars hyr jag en bil och kör till Krugerparken själv. Parken lär vara 30x15 mil stor och den är liksom mitt mål denna gång+lite av norra kusten, ev via Swaziland. Tack alla som har tipsat mig inför resan!! Vet inte hur det är med internet ute i buskarna, men jag hör av mig så fort som möjligt! Så hoppas jag på att träffa er skåningar när jag kommer tillbaks till Skåne 24 nov...ni som inte var på Guatemalakvällen igår! Tack förresten ni som kom, det var kul, även om jag kraxade som en kråka!!! Skriv en rad så blir jag så glad! Kram, Marie

Sydafrika 2010

1 maj 2010 - 8 maj 2010

Afrika Runt forts, Phoenicia del 2

Afrika Runt forts, Phoenicia del 2

11 oktober 2009 - 6 februari 2010

Åker tillbaka till Phoenicia och projektet att segla runt Afrika. Flyger ner till Oman för etappen Salalah - Zanzibar. Därefter hoppas jag kunna fortsätta att segla vidare ner till Sydafrika och runda Cape of good hope. www.phoenicia.org.uk

MariekeIII
Richard Lilja