Skukuza

Safari - Hamiltions tented camp
torsdag 6 februari 2014 - Skukuza, Sydafrika

Vi väcks av dörrklockan strax före 5. Fortfarande mörkt men vi får gå ner utan eskort. Det bjuds på te, kaffe, juice och frukt. James kommer och hämtar oss. Idag är vi bara fyra. Talföre Darryl med fru är med. Nu på morgonen har vi inte samma tur. Vi ser giraffer, gamar, en kraftig grå

Ingela Johansson
Droemmen i Sydafrika 2014
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Till Krugerparken - Hamitons tented camp
onsdag 5 februari 2014 - Skukuza, Sydafrika

Vi lämnar Ingewenyama vid 10,30. Kör mot Orpen Gate. Vi tankar upp bilen innan vi lämnar White River. Vacker utsikt från bilfönstret. Dramatiskt landskap. Vägen går från höga berg ner till slättlandet. Framme vid Orpen möts vi av en vägbom med en ensam man. Han frågar om vi har

Ingela Johansson
Droemmen i Sydafrika 2014
Senast aktiv - från Doha, Qatar
Sabie & start of Kruger - swedish version only
onsdag 16 januari 2013 - Skukuza, Sydafrika

Vi är ju redan hemma i Sverige igen, men vi vill summera slutet av vår semester. Det blir i ett par inlägg med lite bilder... Vår resa i Kruger började en dag tidigare än planerat. En vän till Marius, Francois, bjöd oss till sitt hus i Sabie. Huset ligger i ett privat game reserve vilket

Anna Sjöberg
Condan i Suid-Afrika terugkeer
Safari 2
tisdag 20 juli 2010 - Skukuza, Sydafrika

Upp tidigt igen!! Körde norrut idag, lite mindre djur, för det har varit varit idag. Det enda nya var en serval, lite större än en bondkatt. Stannade för lunch på ett berg, med massa ilskna blå fåglar, en förföljde oss sen. Hittade ett vattenhål, med massa flodhästar, krokodiler och

Upp och i väg
fredag 16 juli 2010 - Skukuza, Sydafrika

Mycket bilkörning ett snabbstopp på Spur för en nachotallrik Sedan kom vi ganska tidigt till Luilekker, en trevlig siesta och sedan grillning!!

Sovmorgon!!!
torsdag 15 juli 2010 - Skukuza, Sydafrika

Var på Wonder Park, datan var snabb här också. . . Så vi missade bion, åt lite pasta. Hela släkte kom på kvällsmat. Vi kollade tv och packade för Kruger!!

Rise and Shine
måndag 19 juli 2010 - Skukuza, Sydafrika

Upp och hoppa, in i bilen 06.00. Men det var det värt, såg ett lejon och hennes två ungar. För många bilar så bilderna blev inte så bra som vi önskade. Men dagen fortsatte lite trögt, men sen kom alla zebror och giraffer som vi missade igår. Antiloper vill vi inte se mer av, eftersom det

Safari 1
söndag 18 juli 2010 - Skukuza, Sydafrika

Mot safari i Kruger Park! Idiot taxibilar, kör värre här än hemma!!! Frukost 09.30, in i Numbi entrence, hann inte långt innan vi såg första noshörningen. Blev nästan anfallna av en galen elefant. Klockan 14 tyckte vi att det skulle ha varit mat för ett tag sen, kartläsaren valde i

Utflykter!!
lördag 17 juli 2010 - Skukuza, Sydafrika

Tja en upp och ner dag!! Körde mot ett vattenfall, inte så stort, men men. Köpte lite souvenirer. Vidare mot Pilgrims Rest en resa i trollstigens tecken, fast mycket sämre och längre väg. Stannade i denna lilla by, vi åt lunch. Då sprang urinvånarna ut och började tvätta bilen!!! Vi blev

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

2 februari 2014 - 17 februari 2014

Suid-Afrika terugkeer

Suid-Afrika terugkeer

8 december 2012 - 12 januari 2013

Så var det dags igen! Denna gång går äventyret till Sydafrika. Under fem veckor ska vi tillsammans med våra vänner från Australien resa runt i landet. Vi börjar i Kapstaden och åker sedan norrut längs ostkusten, besöker Drakensberg, Johannesburg och Krugerparken. Vi har siktet inställt på en resa bestående av sol, bad, vackra vyer, god mat och gott vin, exotiska djur och en hel del bilåkande  Hoppas du vill följa vår resa! And we are off again. This time to South Africa. During five weeks we are going to travel around the country with our friends from Australia. We start our trip in Cape Town and then go north along the east coast, visit Drakensberg, Johannesburg and Kruger National Park. We look forward to enjoying beaches, great food and wine, great views, exotic animals and of course some hours in the car... Hope you want to follow us!

Sydafrika

Sydafrika

23 juni 2010 - 30 juli 2010

En rundresa i Sydafrika, med Stefans familj med start i morgon!!!