Timbavati

Just one word - leopard !
lördag 6 april 2013 - Timbavati, Sydafrika

Vilken dag, vilken upplevelse, vilka minnen! Mitt i natten vaknar jag av ett ljud, en blandning av ylande, skall och skratt. Tänker för mig själv att det kanske var en hyena. Marita har också hört det och när vi berättar på morgonen får vi mycket riktigt höra att det var hyenor som var

Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Softa i solen, safari med bonus!
fredag 5 april 2013 - Timbavati, Sydafrika

Sol som värmer oss, underbar dag med lugn som är välbehövligt . Behagligt trötta efter den tidiga morgonen sitter vi i solen och i skuggan och tänker på hur bra vi har det. Vi tänker oss en giraff som kommer och dricker vatten ur poolen men det stannar som en fantasi. Vi gör oss klara

Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Tidig morgon, ut på vandring och får se Pumbaa!
fredag 5 april 2013 - Timbavati, Sydafrika

I går kväll är vi skulle sova, var det ingen som trodde att sömnen skulle bli så särskilt god. Bilder av ormar, spindlar och andra små trevliga varelser fanns på näthinnan men faktum är att när vi kröp ner bredvid våra varmvattensflaskor och så småningom släckte, sov vi som stockar.

Senast aktiv - från New Orleans, Louisiana, USA
Jeep, riktig jeep, giraffer och Zazo
torsdag 4 april 2013 - Timbavati, Sydafrika

Nu är vi i Afrika, det riktiga Afrika, mitt inne i bushen! V blev hämtade halvskum i morse, trötta och hungriga och hade i vår enfald trott att det skulle ta ett par timmar at komma hit. Det tog sju! När vi trodde vi var framme, blev vi mötta av en stor jeep som först på landsväg och

Safari i Timbavati - del 2 av 2
fredag 15 mars 2013 - Timbavati, Sydafrika

Klockan 05.30 knackas det på dörren. Då har vi 15 – 20 minuter på oss att vakna och göra oss iordning, för att sedan ta en kopp kaffe eller te, innan morgonens Game drive körs igång. På morgnarna blandas körnings med gående tills fots, så bra kläder är ett måste. Det är dessutom

Katja Bogestam
Kaabom i Sydafrika
Safari i Timbavati - del 1 av 2
torsdag 14 mars 2013 - Timbavati, Sydafrika

Dagen efter Drakensbergsvistelsen bestod av bilkörning i 8,5 timma fram till Nelspruit. Efter middagen däckade vi. Inget mer att tillägga om den dagen. Äntligen var det dags att åka till Shindzela i Timbavati – det var safari-time! Vi tog oss iväg klockan nio och det tog totalt 6,5 timmar

Katja Bogestam
Kaabom i Sydafrika
Sydafrika

Sydafrika

23 februari 2013 - 16 mars 2013

Resan börjar i Kapstaden, fortsätter längs Garden Route och avslutas med safari i Kruger-parken.

Påsk igen - Sydafrika

Påsk igen - Sydafrika