Sydafrika

Rundresa i Sydafrika

Rundresa i Sydafrika

22 december 2012 - 11 januari 2013

Under nästan 3 veckor reste vi, tillsammans med Annette och Kai, från Cape Town till Port Elisabeth i Sydafrika. Vi spelade golf bl a på Steenberg GK utanför Cape Town, på De Zalze GK och Arabella GK. Vi besökte några olika vingårdar, bl a Rust en Vrede där vi åt en fantastisk oxfile och drack underbart vin därtill. Vi besökte Boulders Beach med alla pingvinerna och Herolds Bay, en strand nedanför Georg. (Vi bodde i Tramonto strax utanför George) Längs Garden Route besökte vi bl a Elefantparken, där vi fick mata elefanter. Hela resan arrangerades av Red Sand i Cape Town. Bilder finns under "2013/Sydafrika 2012-13".

Stilbaai

Stilbaai

23 september 2018 - 30 maj 2020

Stilbaai är en liten stad i västra Kapprovinsen beläget vid Indiska oceanen.

Johannesburg

Johannesburg

5 mars 2018 - 5 mars 2018

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Bila i Sydafrika

Bila i Sydafrika

12 februari 2018 - 1 mars 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

1 januari 2018 - 1 februari 2018

En månad i Sydafrika med golf, nöje, kultur och sol

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

Fotoresa till Sydafrika, Botswana och Kalahariöken.

11 november 2017 - 25 november 2017

Tillsamman med ett gäng fotografer och två av mina fotovänner åker jag med Wild nature fotoresor till Botswana för att fota och uppleva deras artrika djurliv .

Namibia 2017

Namibia 2017