Västra Kapprovinsen

brev nr 4
måndag 4 december 2017 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr 4 2017   God Jul och Gott Nytt År Det här blir årets sista brev. Jag skriver redan i början av december så att jag inte ska glömma bort det.Som vanligt är det svårt att få någon julstämning här. Nu börjar värmen komma. I torsdag den 30 november åkte jag till vår större

Pingviner & där två hav möts
tisdag 10 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Äntligen stod vädret oss bi 😎. Vi har haft en härlig dag o åkt ut till Goda hoppsudden. Hämtade bilen på fm sen körde vi ner mot Afrikas sydlig udde. På vägen stannade vi till vid Boulders beach o tittade på pingvin.

Hop on hop off
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Istället för Robben Island ägnade em till att utforska stan med hjälp av hop on hop off bussen. Det blev både en tur i den centrala delen o en längre tur runt Taffelberget o beacherna väster om stan- det blåste riktigt ordentligt med stora häftigt vågor

Missräkning
måndag 9 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Igår upplevde vi Taffelberget i dimma o regn o idag när vi hade bokat en tur ut till Robben Island så blåste det så mycket så att färjan ställdes in. Vi fick nöja oss med att se Robben Island på avstånd

En dag i sol o regn
söndag 8 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagen började i sol med god frukost ute i även om temperaturen inte var mer än 16-17 grader. Promenad ner till Waterfront med många söndags lediga människor. Sen taxi till kabinbana upp till Taffelberget. Molnen tätnade men vi hann få se på utsikten innan dimman o regnet kom. Promenaden

Nu är vi här 😀
lördag 7 oktober 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är vi äntligen här efter 16 tim resa. Mellanlandning i Addis var intressant, speciellt säkerhetskontrollen som var ett skämt. På sena em har vi tagit en promenad i de centrala delarna av staden o jag har hunnit avsmak  det sydafrikanska vinet, både bubbel o det röda.

Hemma igen
onsdag 6 september 2017 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Vi har nu varit tillbaka i Oudthoorn i 3 veckor efter en 2 månaders resa till Sverige. Det var kallt att komma tillbaka den 16 augusti. En morgon när vi vaknade var det lätt frost på gräsmattan och väldigt kallt inomhus under de första dagarna ca 14 grader.  Nu har det blivit varmare

Brev nr 2- På väg till Sverige
onsdag 7 juni 2017 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Kära vänner!Imorgon bär det av till Sverige igen. Peter följer med denna gången och vi kommer att vara i Sverige fram till den 15 augusti. Vi behöver extra mycket tid i år därför att vi har hyrt ett sommar torp i Östra Vingåker som ligger på gården Barksäter.Vi kommer att flytta in i

Brev nr 1 2017 från Anette och Peter
tisdag 21 mars 2017 - Oudtshoorn, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Brev nr 1 2017  från Anette och Peter Murless                                                              Hej!Här kommer en liten höst hälsning från Oudtshoorn. Det är visserligen fortfarande ganska varmt men helt plötsligt har

A wise king once told me "We are one". -The Lion King
torsdag 16 februari 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag är dagen jag har fruktat: Att lämna farmen. Vaknade i vanlig ordning kl 6 och sedan åt vi frukost. Hade vårt sista möte kl 7 och vi fick varsitt cerftifikat, varsin helande sten och en massa fina ord. Sedan gick vi ner och sa hejdå till alla djuren, handlade lite i Pantheras Shop

Ronjaanna

6 september 2017 - 6 september 2017

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika Garden Route

6 januari 2016 - 6 januari 2016

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

Sydafrika 2016

Sydafrika 2016