Västra Kapprovinsen

Brev nr 1 2017 från Anette och Peter

Brev nr 1 2017  från Anette och Peter Murless                                                              Hej!Här kommer en liten höst hälsning från Oudtshoorn. Det är visserligen fortfarande ganska varmt men helt plötsligt har

A wise king once told me "We are one". -The Lion King
torsdag 16 februari 2017 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag är dagen jag har fruktat: Att lämna farmen. Vaknade i vanlig ordning kl 6 och sedan åt vi frukost. Hade vårt sista möte kl 7 och vi fick varsitt cerftifikat, varsin helande sten och en massa fina ord. Sedan gick vi ner och sa hejdå till alla djuren, handlade lite i Pantheras Shop

My father was a great king. -The Lion King
tisdag 14 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej och glad alla hjärtans dag! Idag har vi haft en riktig storstädning här på farmen (5 inhägnader som skulle städas). Vi flyttade 2 lejon"ungar", 2 lejonhonor, 1 lejonhane och 2 tigrar. Rengöra vattenskålar, plocka upp bajs, gamla (sönderstrimlade) leksaker och benrester, sätta upp

Three pals and no worries, what more could you want -The Lion King
söndag 12 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vanliga morgonrutinen, måla, lunch, powernap, måla, måla, måla, laga middag, dricka vin. Nu: sova! Godnatt. /Anna

I'm only brave when I have to be. -The Lion King
fredag 10 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Vanliga morgonrutinen, sen satt vi ner några pålar till den nya inhängnaden, gjorde lite pappersarbete, powernapade, målade lite på vårt nya projekt och sen var det alldeles för varmt för att jobba så det blev häng vid poolen istället. Senare mot kvällen blev det en medium feed,

Hakuna Matata. It means "no worries". -The Lion King
onsdag 8 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gårdagen var maaaaagisk! Idag har vi vaknat kl. 6, ätit frukost, haft möte kl. 7, städat inhägnader, rengjort vattenskålar, satt ner pålar till den nya inhägnaden, powernapat, fixat lite leksaker till djuren, forsatt våra målar-projekt, kollat medim feed, lagat mat, druckit vin och

dåligt nät

Hej igenVi har avverkat några ställen när detta skrivs, det tog en bra stund att köra de 84 milen från Upington. Ett tankstopp och ett mat stopp. Ungarna sov, spelade och tittade på film om vartannat. Vägarna och omgivningarna var något enformiga kan man lugnt säga.Vi var framme Söndag

Listen, you think you can just show up and tell me how to live my life? You don't even know what I've been through! -The Lion King
måndag 6 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej!Vanliga morgonrutinen, powernap, lunch, målade en tunna, påbörjade ett nytt projekt till jackelsen, jag "skuggade" en i personalen när hon hade guidad tur, kollade stängslen, lagade den mat vi hade kvar och nu tar vi det bara lugnt på vårt rum. Sovmorgon enda till kl 7 imorgon, lite jobb

Somebody once told me that the great kings of the past are up there, watching over us. -The Lion King
lördag 4 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Upp kl. 6, frukost, möte, städade inhängnader, rengjorde/fyllde på vattenskålar, kollade stängslen, satt ner 15 nya pålar till den nya stooora inhägnaden till cubsen (Elsa & Lei-ah). Sedan blev det lunch och tipsrunda, Ronja och jag hade 1 rätt av 9. Haha! Efter det tog vi alla en

I know what I have to do. But going back means I'll have to face my past. I've been running from it for so long. -The Lion King
torsdag 2 februari 2017 - Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hello!Väckarklockan väckte oss kl. 6, frukost, möte, förflyttade Elsa och Lei-ah till en annan inhängnad, förflyttade Jade och Zakara till en annan inhängnad för att kunna städa deras, sedan flytta tillbaka alla igen och sedan förflyttade vi Neptune för att kunna städa hans inhägnad.

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

It's Time for Africa

It's Time for Africa

28 december 2016 - 18 januari 2017

Dags att besöka ännu en världsdel - It's time for Africa! Närmare bestämt Sydafrika där jag, tillsammans med min bror och hans familj, i tre veckor ska bo hemma hos Emma (+ familj)... Så låt oss se vad SA har att erbjuda ;)

Sydafrika Garden Route

6 januari 2016 - 6 januari 2016

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

Sydafrika 2016

1 september 2016 - 15 december 2016

Sydafrika

Sydafrika

23 februari 2016 - 11 mars 2016

Nu längtar vi att få komma iväg. Är och pratar ihop oss med Mattias föräldrar som ska ha våra hundar medans vi är borta. Det känns tryggt att de ska vara hos dem.

Ronjaanna
ronjaanna