Gansbaai

Provcamping
fredag 13 december 2019 - Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Bilen är provad för camping på en fullt fungerande campingplats. Och tur var det för det fanns en del fel och brister. Elsystemet var inte riktigt rätt kopplat och batterierna laddade inte utan solceller, tog dock ett tag att upptäcka då solen skiner jämt.Vattenledningarna var nog synd att

Dansa med hajar
söndag 30 december 2018 - Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag började slutet på Garden route men först spontanbokade vi hajdykning vilket medförde att vi började med att åka 30 min åt "fel" håll, till Gansbaai.Där åkte vi rakt ut i Indiska oceanen och fick på kommando hoppa ner i en bur samtidigt som dem lockade med död fisk precis runt

Great White Shark camera attack!!!
lördag 16 februari 2013 - Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Logistiken är ett under så här långt på semesterresan. Första dagen på semestern var det ”någon”, vill inte nämna vem, som bokat en tripp ut på oceanen… toppen kl 04.00 hade jag bokat ett ”wake up call” och en shuttle bus som skulle hämta oss kl 05. Vilken drömstart på

Carina Larsson
Lassemaj i Sydafrikanska äventyr
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Hajdyket
torsdag 27 oktober 2011 - Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vid 7 tiden så hämtade bussen oss för att föra oss till Gansbaai där vi skulle ut med båten och träffa vithajarna. Det började med information och frukost på "the great white house" om att man inte fick klappa hajarna då det var förbjudet. Även så berättade de att vågorna var

Stéphanie Lundström Kyrk
SodaPoP85 i Jorden runt
Hajar, valar o salar, blev inte uppaten!
lördag 13 november 2010 - Gansbaai, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan! Vilken häftig dag jag har haft!! Jag o Sofie blev upphämtade utanför där vi bor kl 5.40 i morse. Blev körda till en bensinstation strax utanför Gordons Bay där sen vår skjuts hämtade oss. Åkte till Gansbaai som ligger 40 km öster om Hermanus utefter vattnet. Resan tog nog ca 2

Journey of a lifetime

Journey of a lifetime

4 december 2019 - 31 december 2020

Sydafrika julen 2018

Sydafrika julen 2018

13 december 2018 - 9 januari 2019

Fam Eriksson från lilla Östhammar ger sig än stora Sydafrika, här kan ni läsa om våra intryck.

Sydafrikanska äventyr

Sydafrikanska äventyr

14 februari 2013 - 4 mars 2013

Snart drar vi iväg mot nya äventyr. Denna gång till Sydafrika med början i Kapstaden. Golfklubborna ska med och det är massor av utflykter planerade. Träningsläger kan vara ett faktum o vi som inte ens kommit i form....

Jorden runt

Jorden runt

23 oktober 2011 - 1 juni 2012

Min och sambon första långa resa tillsammans =)

Volontär på Barnhem i SydAfrika

Volontär på Barnhem i SydAfrika

23 oktober 2010 - 5 december 2010

Jag ska resa till SydAfrika och hjälpa till som volontär på ett barnhem strax utanför Stellenbosch. Barnen är mellan 0-8 år och en del är handikappade. Vi ska hjälpa till i den dagliga omsorgen om barnen samt undervisa i grundläggande engelska. Man får bo i delad lägenhet i Gordons Bay och blir körd fram och tillbaka till barnhemmet. Arbetstid må-fre 9-16. Hoppas även få se en del av SydAfrikas natur och djurliv.