George

Golf och besök på Fancourt .
lördag 24 februari 2018 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen nu duggar inläggen tätt, men man får passa på när WIFI är bra.20 febr. Nu står George GC på tur och vi vet ju sedan tidigare att det är en fin bana. Från Mosselbay till George är c:a  6 mil så det går snabbt på den fina vägen N2. Vi körde direkt ner till klubben och tog

rehn47 i Sydafrika 2018
Resan går vidare
lördag 28 januari 2017 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi kommit upp i bergen från Indiska oceanen, Kneisna och George . Oudtsport eller ngt heter den.Allt fungerar utmärkt, bra hotell och spännande platser. I morgon blir det grottor och strutsfarm och vinprovning.Vi kunde tyvärr inte blöta fötterna i Indiska Oceanen för det regnade på

George och Outdshoorn
onsdag 11 februari 2015 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej igen. Nu tror jag att det har blivit lite bättre med kontakten på Resedagboken. vi körde från Stellenbosch upp till George och checkade in på Oakhurst Hotel, första dagen körde vi ut till George golfklubb som såg väldigt fin ut, så vi beställde en tid till nästa dag. efter det

rehn47 i Sydafrika
Strutsfjädrar och lyxlir....
söndag 24 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag åker vi mot Oudshoorn - George målet är spel på Fancourt, en av de bästa golf anläggningarna i Sydafrika. Resan dit tog ca 5 timmar och vi reste i en underbar miljö, hoppas att ni kan se detta på bilderna. Besöket på strutsfarmen var ett pittoreskt inslag och man förundras över

Carina Larsson
Lassemaj i Sydafrikanska äventyr
Senast aktiv - från Helsingborg, Skåne län, Sverige
Redan en vecka
fredag 8 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagarna springer iväg. Bara en natt kvar på Fancourt :( Banorna som vi spelat idag och igår är som att spela i en perfekt trädgård. Efter lite sol och bad blir det italiensk restaurang här på resorten ikväll ihop med några andra svenskar. Imorgon drar vi efter spel på den tuffa

Bildproblem
torsdag 7 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ha tålamod våra vänner, nätet hopplöst långsamt men vi ska försöka ladda upp lite fler bilder så att det blir intressant att följa oss. Idag är det Manges födelsedag och han tackar för alla gratulationer men tar just nu sin eftermiddagslur. Spelat golf idag och det går faktiskt över

Golfweekend
onsdag 6 februari 2013 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

På plats på Fancourt för några dagars golf, fantastiskt område och ett glas champagne vid incheckning. We like!

Dag 2
tisdag 17 januari 2012 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dag 2 Tis 17/1 07:37 Efter en mycket stressig övergång från planet vi landade med till inrikes planet så sitter jag nu och tittar ner på en helt häpnads väckande utsikt. Fantastiskt landskap med branta toppar som är har en soft grönfärg. Det var ca 21 grader i luften klar himmel och sol

Tre veckor
fredag 20 maj 2011 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Dagarna går och nu har vi varit borta i över tre veckor. Man känner att tiden börjar rulla allt fortare. Skolan går bra, men det är mycket att göra. Vi har prov varje fredag och i förrgår var det min tur att hålla ett litet ”speach”. Jag hade valt att prata om Sverige. Otroligt

Anna Leima
lilavita i Sydafrika
Senast aktiv - från Gävle Ö, Gävleborgs län, Sverige
Höga berg och djupa dalar
tisdag 8 mars 2011 - George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag fyller Larry 50 år! Det är orsaken till varför vi nu befinner oss här i Sydafrika. Redan klockan sex i morse drack vi champagne i sängen och "ja må han leva" sjöngs med skrovlig röst. Eftersom vi skulle iväg tidigt var det bara att göra sig iordning och gå iväg och äta

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Stora Sydafrikaresan 2017

Stora Sydafrikaresan 2017

19 januari 2017 - 8 februari 2017

3 februari 2015 - 2 mars 2015

Resan till Sydafrika blir den 3:dje, första resan var med Ann och Micke 2004, 2:a resan till Johannesburg-Durban-Zwaziland var med Nettan och Roland. Nu skall vi åka tillsammans med Ann o. Micke, och med Nettan, Roland, Marianne och Arne de första 4 dagarna i Kapstaden sedan skiljs våra vägar åt och vi åker till Vindistriktet för att kanske senare stråla samman någonstans. Micke och Ann åker hem den 18 febr och då fortsätter Göran och jag upp mot Drakenbergen.

Sydafrikanska äventyr

Sydafrikanska äventyr

14 februari 2013 - 4 mars 2013

Snart drar vi iväg mot nya äventyr. Denna gång till Sydafrika med början i Kapstaden. Golfklubborna ska med och det är massor av utflykter planerade. Träningsläger kan vara ett faktum o vi som inte ens kommit i form....

31 januari 2013 - 6 mars 2013

Världs Finalen i Volvo Golf Challengs

Världs Finalen i Volvo Golf Challengs

16 januari 2012 - 23 januari 2012

27 april 2011 - 26 september 2011

Hela familjen åker till Sydafrika i fem månader. Jag ska läsa en kurs i Body stress release, en slags ryggbehandlingsmetod. Vi ska leva "vardagsliv" i Wilderness, en liten by efter sydkusten.

Södra Sydafrika

Södra Sydafrika

1 mars 2011 - 16 mars 2011

Resa mellan Kapstaden och Port Elisabeth. Övernattningar i Kapstaden, George, Knysna, Cape St Francis samt Alicedale.

rehn47