Hermanus

Cage shark diving and Hermanus
lördag 9 november 2013 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Sophie och jag bokade in oss på cage shark diving igår kväll. Fick reda på att bussen kommer 05.45 lså det var bara att byta ut vinet mot vatten och hoppa i säng. Hajar fick vi se, både stora och små. Två hoppade och vissa var riktigt feta, vi kallar dem fat boys haha. Vi kommer aldrig

Stellenbosch till Hermanus
tisdag 5 november 2013 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu har vi avverkat ett mycket stort antal vinprovningar runt Stellenbosch. Antalet ar sa manga sa vi knappt kommer ihag var vi varit. Bilton och Hidden Rock var nagra av de basta, men aven Allesverloren och deras viner har vi kopt hemma tidigare sa det visste vi att de var bra. Idag har vi varit

Anne-Helen Eriksson
Blekingarontour i Sydafrika
Senast aktiv - från Karlshamn, Blekinge län, Sverige
Snö?!
tisdag 29 januari 2013 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det snöar!!! Aska över oss, stor brand tvärsöver havsbukten gör himlen grå. Stora sotflagor landar i poolen. En härlig dag i Franschoek med lite shopping och en god lunchsallad. Lågor slog upp på bergskanten där, vi frågade och elden hade då spridit dig ner mot Paarl. när vi passerade

Från Sydafrika till Namibia
onsdag 14 november 2012 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej Nu har vi lämnat valar och vin för att köra mot Springbok! Efter en söndags-middag på La Vierge i Hermanus, drog vi mot Tulbagh och stannade på några vingårdar där! Sov en natt i Springbok och sedan vidare mot Namibia och Fish River Canon. Ha d Ola och Lotta

Lise-Lott Carlsson
Loofisa2 i Namibia 2012
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Valspaning i Hermanus
tisdag 6 november 2012 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Tisdag morgon var en tidig morgon där målet var Cape Town. Dock med ett stopp och en övernattning i Hermanus. I Hermanus leker valarna vid denna årstiden så målet var ju förstås att få se valarna. Givetvis klämde vi ännu en vinprovning på vägen på Vergelegen Wine Estate i Somer Set

Pernilla Vidberg
PernillaV i Sydafrika
Senast aktiv - från Playa del Carmen, Quintana Roo, Mexiko
Hermanus och storm påväg
torsdag 29 mars 2012 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej därhemma, Andreas här! Idag anlände vi till Hermanus som är en oerhört vacker kuststad utanför Cape Town som bjuder på landets bästa Haj- och valskådning. Vi hade planerat att stanna här två nätter och köra en hajdykning imorgon. Tyvärr fick vi reda på att en storm är påväg

Malin Ahlgren
Mollez i Sydafrika
Senast aktiv - från Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Hermanus den 9 januari
måndag 9 januari 2012 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu var det längesen vi skrev något i resdagboken. Vi lämnade strutsarna och tog oss till Plettenberg Bay. Vårt boende låg ca 30 min in i landet. Jätte fin stuga ute på landet med egen pool. I träden bodde tre fina påfåglar. Vägen dit var inte rolig vår stackars bil klarade knappt detta.

Maria Weilgoni
maria70 i Syd Afrika
Senast aktiv - från Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
Arabella Golf Estate
onsdag 28 december 2011 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Efter en dagslång resa från Knysna och en lunch i Swellendam kom vi äntligen fram till Arabella Golf Estate, ett riktigt lyxigt golf "getaway". Arabella ligger strax utanför Hermanus som är världskänt för valskådning under höstarna. Typiskt nog är vi här lite för sent så några valar

Ulrika Karlsson
NemoDoris i South Africa!!!
Senast aktiv - från Täby, Stockholms län, Sverige
Den största strand vi sett
söndag 4 december 2011 - Hermanus, Hermanus, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Idag blev det vilodag. Valturerna är slut för i år. Så vi tog oss en vilodag och strosade lite i stan. Skönt tyckte Jan som varit magsjuk under natten. Lunchen intogs på en restaurang med magnifik utsikt över havet, här tutades i ett horn några gånger för att uppmärksamma flanörer om

23 oktober 2013 - 11 november 2013

Häng gärna med oss på vår resa till Sydafrika. Vi hoppas kunna skicka några digitala vykort och berätta lite om våra upplevelser under resans gång. Anne-Helen och Hans

Jordenruntexpress

Jordenruntexpress

14 oktober 2013 - 10 februari 2014

Sydafrika - Kina - Nya Zeeland - Australien - LA - San Fransisco - Vegas - New York - Washington

Favorit i repris.

Favorit i repris.

16 januari 2013 - 3 februari 2013

Återigen, Sydafrika står på biljetten. Samma gäng som sist vi var iväg, Våra vänner tillika grannar Lars och Tori och jag och Janne. Vi landar i Kapstaden på torsdag eftermiddag och har bokat första natten i Riebeek Kasteel. Sedan bär det av norrut till Paternoster där vi denna gång har bokat 2 nätter hos den fantastiske kocken/värden Arnold. Några guldkorn från föregående resor kommer det att bli, fö så ska vi söka lite nya vägar och upplevelser. Sista tre nätterna blir i Camps Bay utanför Kapstaden, förhoppningsvis inkluderar detta lite solbränna. Vi håller tummarna att resan ska går bra och skriv gärna på vår sida.

Namibia 2012

Namibia 2012

5 november 2012 - 8 december 2012

Nu ska vi ta oss en tur till Afrika igen! Spela lite golf, åka bil och prova vin, titta på djur & natur i Namibia! Ola & Lotta

24 oktober 2012 - 12 november 2012

25 mars 2012 - 16 april 2012

Kapstaden till Port Elizabeth

Syd Afrika

Syd Afrika

23 december 2011 - 12 januari 2012

Resan startar i Göteborg och fortsätter sedan ner till Kapstaden med en mellanlandning i Istanbull. Kl 12 den 24 december landar vi i Kapstaden om allt går som planerat.

South Africa!!!

South Africa!!!

19 december 2011 - 7 januari 2012

Uffes dröm när han fyllde 70 i somras går i uppfyllelse! Hela gänget drar till Sydafrika!!

Sydafrika, garden route

Sydafrika, garden route

26 november 2011 - 10 december 2011

2 veckors tur via Garden route. Vi börjar i Kapstaden och avslutar på en Game park i närheten av Port Elisabeth. Vi som åker är Jan o Lillemor Borgman samt Tony o Lena Mattiasson.

278
349