Kapstaden

Försök till uppdstering

Torsd 15 mars - Nu börjar resandet i bussPackat ihop sakerna o ut till bussen som Thomas kört fram på morgonen. Kom nog iväg runt 7.45. Fick våra bussnummer o jag har fått nr 2. När vi var inräknade kom vi iväg.Letade oss fram via vacker kustväg - Chapman's Peak- o körde ner till

Sista dagen här
onsdag 14 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Så kasst internet så jag får vara glad om inlägget laddas upp. Bilder får komma så småningom om det nånsin funkar...Började i alla fall med frukost på Rcaffé med Linnea o Ingrid. Verkligen gott, idag omelett på deras egna ciabatta. Sen tog jag o Linnea hop-on bussen, den gula linjen som

En molnigare dag
tisdag 13 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu är det tredje gången jag försöker få till en text så det kanske bara blir en kortversion idag. Börjar bli lite trött...Idag var det mer moln o dis både över berg o ner mot vattnet. Linnea, Lotta o Gabriella hade bokat tur ut till Robben island online till klockan 09.00, men vi var

Idag har vi varit turister
måndag 12 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Johan kom tydligen hem runt 04 i morse men vi andra sov gott så vi märkte inget. Magnus klocka ringde 7.30 för han, Johan o 2 systrar skulle vandra upp på Table mountain på morgonen.Jag o Linnea gick så småningom iväg o pt frukost längre ner på gatan. Det blev ingefärs shot, yoghurt med

Äntligen framme
söndag 11 mars 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi kom iväg drygt 1 timme försenade från Stockholm. Planet skulle avfrostas eller vad man ska kalla det. Fick en sen middag o sen försökte vi vila lite men inte blev det mycket sömn precis. Hann med en frukost innan soluppgången o landningen i Addis Abeba. Där var bara en kort väntan innan

Bungyjump o. Golf Humewood

Hej !Nu har vi kommit till sista anhalten där vi är  6 och blir bara 4 eftersom Karin och Roger nu flyger hem efter 3 veckor tillsammans och många upplevelserVi lämnar  Knysna  för att köra de 32 milen (Roger är nu chaufför), vi lägger ingen tid på att göra frukost utan tar det på

Lena Rehn
rehn47 i Sydafrika 2018
Senast aktiv - från George, Västra Kapprovinsen, Sydafrika
På andra sidan av rikedom
måndag 19 februari 2018 - Protea Road, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

När vi vänder norr ut mot Stellenbosch och vindistrikten väster om Kapstaden passerar vi mil av kåkstäder. Den polerade fronten vi hittills upplevt får sig en törn. Här är det, bara några mil från Hout Bay, ljusår från strandrestauranger och mysiga morgonpromenader. Här handlar det om

Table Mountain & Camps Bay

Vi tar den branta linbanan upp mot toppen av Table mountain, utsikten är storslagen, hisnande och overklig på samma gång. I väster rullar moln över berget och störtar ner mot staden nedanför likt ett gigantiskt vattenfall. Mot söder skymtar den beryktade godahopps udden som under sekler

Kapstaden
måndag 12 februari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi lyfte från Göteborg och Landvetter i en virvlande snöstorm och flög hela natten över Europa och Afrika för att på morgonen landa i ett underbart solvarmt Kapstaden. När det är sådär gråkallt och trist hemma är det lätt att glömma att det faktiskt finns ställen på jorden där

Lite utflykter
lördag 13 januari 2018 - Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Gjorde en mycket trevlig utflykt i onsdags till vinområdena norr om staden, två vinprovningar och en två timmars lunchuppehåll i Stellenbosch där man kunde flanera runt bland butiker och restauranger. Torsdagen tillbringade jag nere i ett område som heter "Waterfront", det är som en hel

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

Sydöstafrika med Rosa Bussarna

10 mars 2018 - 21 april 2018

Flyger ner till Kapstaden o därifrån åker vi sen med bussen utefter Sydafrikas östkust upp till Botswana, Zimbabwe o in i Mozambique där vi sen flyger hem från Maputo.

Bila i Sydafrika

Bila i Sydafrika

12 februari 2018 - 1 mars 2018

Sydafrika 2018

Sydafrika 2018

3 februari 2018 - 6 mars 2018

Hej! Ja, det var ett tag sedan jag skrev i min resedagbok, det har ju varit ett antal resor sedan dess, men nu skall det bli dokumenterat lite igen. Ofta har det varit så att det har varit svårt med WIFI. Denna resa skall vi göra med goda vännerna Ann, Micke, Karin och Roger. Resan går först till Johannesburg för att åka till Krugerparken och Blyde River Canyon efter en vecka där blir det flyg till Kapstaden och där hyr vi ytterligare en bil . Vi stannar den 11-15 febr nära Kapstaden för att sedan börja rutten bort mot Port Elizabeth. Vi hörs alltså framöver. Kram Lena med resesällskap.

Namibia 2017

19 december 2017 - 18 januari 2018

Panthera Africa

Panthera Africa

21 januari 2017 - 19 februari 2017

Panthera Africa är ett projekt som räddar kattdjur. Projektet håller till i Sydafrika, Stanford. Här ska vi tillbringa fyra veckor framåt som volontärer.

Sydafrika Garden Route

6 januari 2016 - 6 januari 2016

Familjeäventyr i södra Afrika

Familjeäventyr i södra Afrika

13 januari 2017 - 14 april 2017

Tre vuxna och två barn på 7 och 5 år ska vi bila Sydafrika runt, sedan dumpar vi en vuxen och drar vidare ut till Mauritius för 11 dagars slappande med sol och bad. Efter detta styr vi kosan mot Namibia, Viktoriafallen och Botswana. Sen är både pengarna och tiden slut!

Sydafrika 2016

0A Victoria Rd, Camps Bay, Cape Town, Western Cape, South Africa
13 Beach Cres, Scott Estate, Cape Town, Western Cape, South Africa
23 Beach Cres, Scott Estate, Cape Town, Western Cape, South Africa
Marina Swing Bridge, Cape Town, Western Cape, South Africa
5821 Tafelberg Rd, Table Mountain (Nature Reserve), Cape Town, Western Cape, South Africa
Unnamed Road, Cape Town, Western Cape, South Africa
1 Kleintuin Rd, Cape Town, Western Cape, South Africa