Gordons Bay

Robben Island - tyvärr inte🙁
söndag 10 februari 2019 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Biljetterna till Robben Island var bokade på nätet i god tid. Vi körde till Cape Town i förmiddags men tyvärr, turen var inställd p g a hård blåst. Kanske bäst så. Inte kul att bli sjösjuk. Vi bokade om till tisdag och begav oss på shopping-runda i Waterfront i stället. Mängder av

Mer vin och hav
måndag 10 februari 2014 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vi har hunnit med ett vindistrikt till, Franschoek, som var jättefint. Där köper man biljett till en buss/ett tåg som kör mellan alla vingårdarna och som man hoppar av och på lite som man känner för. Igår kom vi hit till Gordons Bay där vi bor finfint med utsikt över havet. Vi har åkt

Lena Walldin
walldin i Sydafrika 2014
Har landat
tisdag 27 september 2011 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

HEEEJ! Gud det finns so himla mycket att beratta och som jag vill dokumentera men inser att det kommer det inte finnas tid for. men ska gora mitt alldra bast for att fo ner allting. dock for det bli en annan gong for snart ska jag och Sofia (en svensktjej som kom samtidigt som mig och bor i

Hemma igen, mitt äventyr är slut.
söndag 5 december 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan! Ja, nu är jag hemkommen igen men jag börjar med igår innan hemresan. Packade min väska när jag kom hem ifrån Postnet där jag varit inne på i-net. Tyckte att jag hade mer plats än när jag åkte ner trots att jag hade mer saker med hem??????? Antar att jag packade bättre helt

Hemresedag - blandade kanslor :( / :)
lördag 4 december 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan alla kära där hemma!! Igår var det avslutningsmiddag- Braai- för en massa av oss. Tårar vid avsked o en trevlig kväll. Vi åt som vanligt på hotellet alldeles där vi bor. Sen gick vi till cafe del Mar, en av barerna bredvid. Jag gick hem runt tolv. Anna o Catherine hade gått hem

Sista dagen pa barnhemmet:(

Ja, nu var det ett par dagar sen jag skrev igen. I onsdags, 1 dec, så fyllde Gemma från England 21 år så det firade vi under dagen. Jag o Emilia sjöng " ja må hon leva" för henne på barnhemmet o sen på kvällen så hade vi hyrt en båt o åkte ut från Gordons Bay o tittade på

Helgresume
måndag 29 november 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan igen!! Ja, nu är jag inne på min sista vecka sorgligt nog. Emil- varför en ny telefon??? Vi har ett abbonnemang med telefon som inte ska förnyas än så varför köpa en ny????? Fredagen gick jag till stranden på em o badade i det varma vattnet, minst 21-22 grader! Kvällen blev en

Fredag igen
fredag 26 november 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan! Ännu en solig dag men mindre blåst än tidigare i veckan. Man kan knappt gå upprätt i vindbyarna! Onsdag kväll så åkta vi in till Somerset Mall o gick på bio. Vi såg den sista Harry Potterfilmen, del 1 av 2. Den var jättebra, måste få sett den sista delen också. Bara 49 Rand,

Ny vecka o solen skiner igen!
måndag 22 november 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hejsan alla i kalla Norden! Ja nu har den näst sista v startat. Eftersom det kommit nya volontärer så slutar vi tidigare. Vi ska ha lite genomgång med planering i em. Har nu sovit första natten i mitt nya hem. Sov gott o efter frukost så var det dags igen o åka till barnhemmet. Igår

Nu har jag flyttat!
söndag 21 november 2010 - Gordons Bay, Kapstaden, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ja, idag var det dags o flytta till en ny lägenhet o ny säng. Fick packat mina väskor på morgonen o sen kom Patrick o hämtade oss ca kl 11. Jag blev körd den korta biten till San Antonio som det nya området heter. Har fått en överslaf denna gången o har packat upp igen. Dellar rum med 3

Sydafrika - golf- och vinresa

Sydafrika - golf- och vinresa

3 februari 2019 - 25 februari 2019

Den 3 februari reser vi till Sydafrika/Cape Town för en tre veckors vistelse med fokus på golf och vingårdar. Resan har vi bokat genom Golf in the Garden Route i Cape Town. Vi kommer att bo i Stellenbosch, Hermanus och Franschoek och totalt spelar vi 7 rundor på olika banor. En guidad vintur är bokad, likaså en tur till Robben Island. Får se vad vi mer kommer att hitta på!

Sydafrika 2014

Sydafrika 2014

31 januari 2014 - 22 februari 2014

På fredag den 31/1 flyger vi till Kapstaden. Där väntar safari, vingårdar och en massa annat spännande på oss...

Volontär i Kapstaden

Volontär i Kapstaden

24 september 2011 - 17 december 2011

Den 24 September lyfter jag från Kastrup, Danmark för att ca 18h senare landa i Kapstaden, Sydafrika för att stanna i tre månader. Under mina tre månader i Sydafrika hjälpa och påverka barn som förlorat sina föräldrar i AIDS, eller blivit lämnade på gatan som barn och få dem att förstå att allting är möjligt. Men det ska också bli en lärofylld resa för min del som ska ge mig en större inblick i den Afrikanska kulturen (som jag än så länge ser som den häftigaste)och ett minne förlivet. Resan och projektet är sponsrad av Lions Landskrona

Volontär på Barnhem i SydAfrika

Volontär på Barnhem i SydAfrika

23 oktober 2010 - 5 december 2010

Jag ska resa till SydAfrika och hjälpa till som volontär på ett barnhem strax utanför Stellenbosch. Barnen är mellan 0-8 år och en del är handikappade. Vi ska hjälpa till i den dagliga omsorgen om barnen samt undervisa i grundläggande engelska. Man får bo i delad lägenhet i Gordons Bay och blir körd fram och tillbaka till barnhemmet. Arbetstid må-fre 9-16. Hoppas även få se en del av SydAfrikas natur och djurliv.

117
130