Knysna

Sylvesterdagen
lördag 31 december 2016 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Förmiddagen var fri och jag passade på att handla de sista presenterna. Eftermiddagen tillbringade vi i Featherbed Naturbarn.  Vi åkte båt över till andra sidan sjön och där fick vi äntra vagnar som drogs av en traktor. Färden gick i slingrande vägar upp över höjden. Otroligt vackra

Triss av aktiviteter
fredag 30 december 2016 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Jag tror det är resans varmaste dag. Närmare 40°. Första aktiviteten var besök på Monkyland. Ett reservat som tar emot apor som varit husdjur eller på cirkus. De är helt lösa inom reservatet.  Växtligheten i Reservatet var som regnskog. Mycket fuktigt. Efter en bussresa på en timme så

Till Knysna
torsdag 29 december 2016 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ytterligare uppbrott. Nu från Oudtshoorn till Knysna. Resan gick via Mossen bay. Där gjorde vi en liten paus så att vi hann titta till i Marin muiseumet. Där fanns en av de två skepp som seglade av Bartolomeu Dias någon gång i slutet av 1400-talet. Vi fortsatte resan mot Knysna. Nu blir det

Från Hermanus till Knysna
onsdag 9 november 2016 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Ons 161109Vaknar till nyheten att Trump vann presidentvalet. Dessa okunniga amerikaner. Börsen och dollarn dyker… Möjligheternas land där vilken clown till man som helst kan slå en kompetent kvinna! Frukostmatsalen är i det närmsta full idag när vi kommer lite senare. Får bra bord och fin

Ingela Johansson
Droemmen i Sydafrika 2016
Senast aktiv - från Göteborg, Västra Götalands län, Sverige
Garden Route
lördag 20 december 2014 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Lämnade Swellendam och de vackra omgivningarna efter en natts sömn. Vi körde längs Garden Rout till Knysna där vi var framme på eftermiddagen. Som vanligt mycket vacker natur, ibland längs slingrande bergsvägar och ibland längs kusten med Indiska Oceanens fantastiska stränder. Vid något

Liz Berglund
LizoSoren i Sydafrika
Senast aktiv - från Johannesburg, Gauteng, Sydafrika
Cykelutflykt MTB till Rheneendal NP
måndag 22 december 2014 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Sovit bra och packar för cykelutflykt, tyvärr är alla cyklar redan ute när jag hittar firman efter lite besvär. Efter att ha kollat med deras konkurrent lovar Mike att försöka fixa en cykel om en timme, den har varit ute i helgen så den behöver tvättas och servas. Sticker till Waterfront

Vandring ut till Lagunens inlopp Knysna Heads
söndag 21 december 2014 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Vaknade inte när schweizarna kom hem, skötsamma ungdomar. Mobilen ringde kl 08 men låg o drog mig till halv nio, det är ju söndag för he...e. Uppe o gjorde en ordenlig frukost o packade för utflykt. Inget bokat, så det blev att kolla in kartan. Bestämde mig för att gå en runda runt

Resa från Capetown till Knysna med Baz Bus the Garden Route
lördag 20 december 2014 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Det blev lite sent igår, kvällen slutade med att Steve utmanade mig på biljard som jag nesligen förlorade. Det kändes att jag inte spelat sedan 1980-talet, svårt att beräkna vinklarna och hur lite eller mycket man skulle "skära bollarna", var väl inte helt nykter efter tre eller fyra stora

Fran nagra dagar i Knysna till Stellenbosch
lördag 2 november 2013 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Hej Nu har vi nått halvvägs på vår resa och tiden går fort. Vi tillbringade några dagar i Knysna vid kusten. En "ledig" dag gjorde vi en tur till naturresevatet Featherbed med hänförande utsikt över havet och bukten utanför Knysna. Nästa dag var lite mer turistig med besök i en djurpark

Anne-Helen Eriksson
Blekingarontour i Sydafrika
Senast aktiv - från Karlshamn, Blekinge län, Sverige
Nice views from Featherbed
tisdag 29 oktober 2013 - Knysna, Västra Kapprovinsen, Sydafrika

Nu finns det nagra bilder att titta pa fran vara dagar pa safari. Idag har vi njutit av vacker utsikt fran naturreservatet Featherbed utanfor Knysna dar vi nu bor ett par dagar. Akte traktor upp och promenerade ner. See you soon Anne-Helen & Hans

Anne-Helen Eriksson

Sydafrika 2016

Sydafrika 2016

5 november 2016 - 18 november 2016

15 december 2014 - 16 januari 2015

En månad i sydafrika med målet att se mycket natur och sevärdheter samt kanske någon safari. Trängtar efter sol o värme.

6 december 2014 - 10 januari 2015

Längtar

23 oktober 2013 - 11 november 2013

Häng gärna med oss på vår resa till Sydafrika. Vi hoppas kunna skicka några digitala vykort och berätta lite om våra upplevelser under resans gång. Anne-Helen och Hans

30 mars 2013 - 21 april 2013

Familjen (Jag, Petra o Irma) åker till Sydafrika. Vi flyger till Johannesburg. Bilar genom landet till slutmålet Kapstaden. Vi firar Petras 50-årsdag uppe i ett träd i slutet av resan. Mer detaljer när det är dags.

Mandelas Sydafrika

Mandelas Sydafrika

27 februari 2013 - 12 mars 2013

Endast 10 dagar kvar till att färden går till Sydafrika, oj vad jag längtar. Idag checkade jag av några utav tingen som står på min lista.Myggspray, öron proppar och alvedon. Men tyvärr hade de inga Sydafrikanska Randi på Foex, så det var bara att beställa. Under veckan som gått har jag också fått låna en kikare, problemet är väl att jag fokuserar och inte stressar när jag ska ställa in skärpan. Men bra med en kikare, när vi åker runt i Kreuger parken.

Sydafrikanska äventyr

Sydafrikanska äventyr

14 februari 2013 - 4 mars 2013

Snart drar vi iväg mot nya äventyr. Denna gång till Sydafrika med början i Kapstaden. Golfklubborna ska med och det är massor av utflykter planerade. Träningsläger kan vara ett faktum o vi som inte ens kommit i form....

31 januari 2013 - 6 mars 2013

Vår livs resa

Vår livs resa

1 december 2012 - 28 februari 2013

RESRUTTEN Köpenhamn, Kastrup - London, Heathrow - Dallas, USA - Cancun, Mexico - Havanna,Kuba - Cancun, Mexico - Miami, USA - Guayaquil, Ecuador - Galapagos - Lima, Peru - Titikakasjön - Cusco - Machu Picchu - Lima - Påskön, Chile - Auckland, Nya Zeeland - Brisbane, Australien - Airlie Beach - Port Maquarie - Sydney - Johannesburg, Sydafrika - Madagaskar - Johannesburg - Kapstaden - London - Köpenhamn.

Agnes56
Elizabeth Hoepfner